+ Cevap Ver + Yeni Konu aç
2 sonuçtan 1 ile 2 arası

Beyan Mana Olarak

 Güncel Yazılar Ve Haberler Katagorisinde ve  Sizin Yazdıklarınız Forumunda Bulunan  Beyan Mana Olarak Konusunu Görüntülemektesiniz.=>Beyan BEYAN: Konusan kisinin, maksadi, dinleyen kimseye aciklamasindan ibarettir. Beyan, izafetle bes cesittir. BEYAN´UT-TAKRIR: Mecaz ve tahsis ihtimalini ortadan kaldiran seyle sözü pekistirmektir. Yüce Allah´in su sözünde oldugu gibi “Bütün melekler toptan secde ettiler.” (Hicr: 30) Meleklerin hepsinin secde ettigi; “Bütün=kullu” kelimesinin zikredilmesiyle belirtilmis, böylece tahsis ihtimali kalmamistir. BEYAN`UT-TEFSIR: Müsterek ...

  1. #1
    Status
    Offline
    ALI25 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Gönüllü Paylaşımcı
    Üyelik tarihi
    May 2015
    Yer
    Almanya
    Yaş
    44
    Mesajlar
    51
    Tecrübe Puanı
    3

    Standart Beyan Mana Olarak

    Beyan Mana Olarak
    Beyan

    BEYAN:
    Konusan kisinin, maksadi, dinleyen kimseye aciklamasindan ibarettir. Beyan, izafetle bes cesittir.

    BEYAN´UT-TAKRIR: Mecaz ve tahsis ihtimalini ortadan kaldiran seyle sözü pekistirmektir. Yüce Allah´in su sözünde oldugu gibi “Bütün melekler toptan secde ettiler.” (Hicr: 30) Meleklerin hepsinin secde ettigi; “Bütün=kullu” kelimesinin zikredilmesiyle belirtilmis, böylece tahsis ihtimali kalmamistir.

    BEYAN`UT-TEFSIR: Müsterek veya müskil veya mücmel veya kapalilik bulunan sözü aciklamaktir. Yüce Allah´in su sözünde oldugu gibi: “Namazi kilin ve zekati verin.“(Bakara : 43) Cünkü “salat” kelimesi mücmeldir. Bu, Sünnet ile aciklandi. Keza zekat da mikdar ve nisab hakkinda Mücmel´dir. Bu da Sünnet´le aciklandi.

    BEYAN´UT-TAGYIR: Ta´lik, istisna ve tahsis gibi seylerle, sözün icab ettigi seyi (yani sonuncunu) degistirmektir.

    BEYAN´UZ-ZARURE: Bu da bir beyan cesididir ki, Mevzu´un leh, nutk= konosma oldugu zaman, her hangi bir zaruretten dolayi, konuldugundan baskasi ile vaki olur.

    Bu beyan cesidi, susma ile vaki olur. Efendi, kölesinin alip sattigini gördügü zaman yasaklamayip susmasi gibi. Bu susma; onunla is yapan kimseden aldanmayi giderme zaruretinden dolayi, ticarette izin sayilmistir. Süphesiz ki, insanlar, efendinin susmasini, onun izin verdigine delil sayarlar. Eger bu susma, izin sayilmamis olaydi, elbette insanlar zarara sokulmus olurdu. Zarar ise defedilmistir.

    BEYAN`UN-TEBDİL: Bu, neshetmektir. Şer´i bir hükmü, daha sonra gelen ser´i bir delil ile yürürlükten kaldirmaktir.

    BEYAN: İctekini aciklayan düzgün ve acik secik konusmadir.

    BEYAN: Manayi aciklamak ve kendisinden önceki kapali olan seyi izah etmektir.

    Denil ki; beyan, manayi güclük durumundan cikarmaktir.

    Te´vil ile beyan arasindaki farka gelince; te´vil, sözde zikredilip de ilk bakista kendisinden elde edilmis bir mana ansilmayandir. Beyan ise; bu nev´in, bazisina nisbetle gizli olarak anlasilan sey hakkinda zikredileni aciklamaktir.(Kitabu´t-Tarifat Sf.49.50/Seyyid Şerif Cürcani)

    BEYAN: İzah. Aciklama. Anlatma. Acik söyleme. Ögretme. *Fesahat ve belagat. Edb: Belagat ilminin hakikat, mecaz, kinaye, tespih, istire gibi bahislerini ögreten kismi. (Bak: Belagat) *Söz olsun, is olsun; vuku bulan seyden murad ne oldugunu o sey ile alakasi ve münasebeti bulunan bir sözle veya bir fiil ile aciklamaktir.(Osmanlica-Türkce Ansiklopedisi Büyük Lugat Sf.117/Heyet)

    Beyan. /A.i./ 1. Bildirme, söyleme, aciklama. 2. Belagat ilimlerinden ikincisi. Sözün manaya uygunlugundan acikligi saglamak icin gereken melekeyi kazandirmakla ilgili kaideleri icine alan ilim. 3. /s/ Belli. (Temel Büyük Türkce Sözlük Sf. 81/Dr. Mehmet Dogan)



  2. #2
    Status
    Offline
    Karani - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Administrator
    Üyelik tarihi
    Jul 2009
    Yer
    Erzincan, Turkey
    Mesajlar
    13.395
    Tecrübe Puanı
    10

    Standart Cevap: Beyan Mana Olarak

    BEYAN`UT-TEFSIR: Müsterek veya müskil veya mücmel veya kapalilik bulunan sözü aciklamaktir. Yüce Allah´in su sözünde oldugu gibi: “Namazi kilin ve zekati verin.“(Bakara : 43) Cünkü “salat” kelimesi mücmeldir. Bu, Sünnet ile aciklandi. Keza zekat da mikdar ve nisab hakkinda Mücmel´dir. Bu da Sünnet´le aciklandi.
    Allah razı olsun kardeşim


+ Cevap Ver

Hızlı Cevap Hızlı Cevap

Giriş yapmak için Buraya tıklayın


Türkiyenıin Baskenti neresi Cevabı? (büyük harfle yazınız)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Mesaj Yazma Yetkiniz Var
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277