+ Cevap Ver
5 sonuçtan 1 ile 5 arası

Tehlikeli sözler hakkında soru ve cevaplar

 İman Esasları Katagorisinde ve  Allaha Şirk koşmak ve tehlikeli sözler Forumunda Bulunan  Tehlikeli sözler hakkında soru ve cevaplar Konusunu Görüntülemektesiniz.=>Tehlikeli sözler hakkında soru ve cevaplar Sual: (Bir şeyi çok görse, mahalakallah dese, manasını bilmese, kâfir olur) deniyor. Burada, (Bir şeyi çok görse), (Mahalakallah) ve (manasını bilmese kâfir olur) ifadelerinin anlamları nedir? CEVAP Bir şeyi çok görse demek, çok şey görse demektir. Denizde binlerce balık görse, havada binlerce bıldırcın görse ...

  1. #1
    Paylaşımcı Üye
    Üyelik tarihi
    Jan 2010
    Mesajlar
    825
    Tecrübe Puanı
    10

    Standart Tehlikeli sözler hakkında soru ve cevaplar

    Tehlikeli sözler hakkında soru ve cevaplar

    Sual: (Bir şeyi çok görse, mahalakallah dese, manasını bilmese, kâfir olur) deniyor. Burada, (Bir şeyi çok görse), (Mahalakallah) ve (manasını bilmese kâfir olur) ifadelerinin anlamları nedir?
    CEVAP
    Bir şeyi çok görse demek, çok şey görse demektir. Denizde binlerce balık görse, havada binlerce bıldırcın görse demektir. Mahalakallah, Allah ne kadar çok şey yaratmış anlamındadır. Denizdeki balıkları görüp Allah ne kadar da çok şey yaratmış anlamında, mahalakallah demek böyledir.

    Manasını bilmese kâfir olur demek, mahalakallahın ikinci manası, Allah yaratmadı demektir. Balıkları görüyor, kuşları görüyor, bunları Allah yaratmadı anlamında söylüyorsa küfür olur. Her şeyi Allah yaratmıştır. Bir şey söylerken ne söylediğini bilmeli denmek isteniyor.

    Farzı ve vacibi inkâr
    Sual: Farzı inkâr gibi, mütevatir hadisi de inkâr küfürdür; ama vacib sünnetten daha kuvvetli olduğu halde vacibin vacipliğini inkâr eden, kâfir olmuyor, sebebi nedir?
    CEVAP
    Mütevatir hadisi inkâr, Peygamber efendimizi inkârdır. Bu ise küfürdür; ama ictihadla bulunan farzı veya vacibi inkâr küfür olmaz. Örnek verelim:

    Kurban kesmek vacibdir, ama diğer üç mezhep sünnettir. Onlara siz sünnet demekle, vacibi inkâr ettiniz denebilir mi? Ama bir Hanefi vacibi inkâr ederse mezhepsiz olur; çünkü kendi mezhebini beğenmemiş olur.

    Gusülde ağzın içini yıkamak Hanefi’de farz, Maliki ve Şafii’de sünnettir. Onlar farzı inkâr etmiş olmuyor; ama bir Hanefi bunu inkâr ederse, kendi mezhebinin hükmünü inkâr etmiş olur. Kendi mezhebinin hükümlerini beğenmeyen de en azından mezhepsiz olur. Küfre kadar gidebilir.

    Allah’ın mucizesi demek
    Sual: Allah’ın mucizesi demek caiz midir?
    CEVAP
    Caizse de, her kelimeyi yerli yerinde kullanmalıdır. Allah’ın kudreti, Allah'ın hikmeti demelidir. Sihir, istidrac, keramet, mucize gibi harikaların hepsini yaratan Allahü teâlâdır. Peygamber, Allah’ın kudreti ile birçok harikaların meydana gelmesine sebep olur. Peygamberlerin elinde meydana gelen mucizelerin yaratıcısı da Allahü teâlâdır. Nitekim Allahü teâlâ, peygamberlerine verdiği mucizeleri bildirdikten sonra (Bunları yapan biziz) buyuruyor. (Enbiya 79)

    Allahü teâlâ, sevdiği insanlara, iyilik, ikram olmak için ve azılı düşmanlarını da aldatmak için, bunlara, âdetini bozarak, sebepsiz harika şeyler yaratıyor.

    1- Peygamberlerden, meydana gelen harikalara (Mucize) denir.

    2- Evliyadan meydana gelen harikalara (Keramet) denir.

    3- Evliya olmayan müminlerden meydana gelen harikalara (Firaset) denir.

    4- Fasıklardan, günahı çok olanlardan, zuhur edenlere (İstidraç) denir. Allahü teâlânın aldatarak, nimet şeklinde gösterdiği musibettir. Bu, onun Cehenneme gitmesine sebep olur.

    5- Kâfirlerden zuhur edenlere ise (Sihir), yani büyü denir.

    Allah’ın mucizesi
    Sual: Kalbin çalışmasına, gözün görmesine Allah’ın mucizesi demek caiz mi?
    CEVAP
    Caiz ise de, Allah’ın kudreti, hikmeti demeli; çünkü mucize peygamberlere mahsus bir harika, yani olağanüstü bir haldir. Allah’ın kerameti de denmez; çünkü keramet, evliyaya mahsus bir harikadır. Allah’ın sihri de denmez; çünkü sihir kâfirlerden görülen harika demektir. Her tabiri yerli yerinde kullanmalıdır.

    Allah’ını seversen
    Sual: Allah’ını seversen veya Allah aşkına şunu yap denince, o işi yapmak şart mıdır?
    CEVAP
    O işi yapmamak günah olmazsa da, mubah olan işleri yapmak iyi olur. Allah aşkına diyerek bir kimseden dünyalık bir şey istemek caiz değildir. Böyle kimseler hadis-i şerifle lanetlenmiştir. (Hadika)

    Allah vergisi
    Sual: Bir kimsenin kendisi veya sesi güzel olsa, bunlar için Allah vergisi demek caiz mi?
    CEVAP
    Evet. Bilal-i Habeşi hazretlerinin de, çok güzel sesi vardı, Allah vergisi idi. Peygamber efendimiz, (Yâ Bilal, güzel sesinle bizi ferahlandır) buyurarak, ezan okumasını emrederdi. İnsan güzel sesi ile, Kur’an-ı kerim, ezan, ilahi okuyabileceği gibi, o güzel sesini günah işlemekte de, kullanabilir. Açık gezen bir kadının kendisine veya sesine, Allah vergisi veya güzel demek, işlediği günaha güzel demek anlamına gelmez.

    Ne var, ne yok?
    Sual: Birisi, (Ne var, ne yok?) deyince, (Sağlık, güzellik) gibi sözlerle cevap verilebilir mi? Bazı kimseler bu soruya "Allah var, şeriki yok" diye cevap veriyor ve böyle cevap vermenin gerektiğini iddia ediyorlar.
    CEVAP
    Birinci şekilde söylemenin mahzuru yok. İkinci şekildeki cevap ise, sorulan soruya cevap değildir. Sen evde bir kişi misin diye sorulsa, öteki de bir olan Allah’tır dese, sorulan sorunun cevabı olur mu? Bunlar, dini bilmeyen kimselerin uydurdukları sözlerdir.

    Harbi ne demek?
    Sual: “Hakikaten” manasında “harbiden” demenin bir mahzuru var mıdır?
    CEVAP
    Hayır, mahzuru yoktur. Harbi kelimesi şu anlamlara gelir:
    1- Ateşli silahların içini temizlemekte kullanılan çubuk.
    2- Doğru, hilesiz, mert. Harbi bas demek de, doğru yürü, hızlı yürü demektir.
    3- Arapça savaşla ilgili demektir.
    4- İslam ülkesindeki gayrimüslimlere zimmi, kâfir ülkesinde olan gayrimüslimlere harbi denirdi. Şimdi zimmi de yok, harbi de yoktur.

    Siz ikinci anlamda konuşuyorsunuz, mahzuru olmaz. Mesela harbi ol kardeşim demek, doğru dürüst ol demektir. Harbi konuşalım demek, doğru konuşalım demektir.

    Allah’ın sopası yok
    Sual: Allah’ın sopası yok ki demek küfür olur mu?
    CEVAP
    Niyete bağlıdır, tevil edilirse küfür olmaz. Günah işleyeni, hainlik edeni, caniyi anında cezalandırmaz anlamında söyleniyor ki, küfür olmaz. Sanki Allah’ın bir şeyi noksan gibi böyle ifadeler kullanmak uygun değildir.

    İyi insan demek
    Sual: İyi huylu veya işinde başarılı olan kâfir ve fâsık bir kimse için, iyi insan demek caiz midir?
    CEVAP
    İyi insan, sâlih insan demektir. Müslüman olmayan, itikadı bozuk olan veya çekinmeden, açıkça günah işleyen fâsık, sâlih olamaz. Kâfir veya fâsık, iyi huylu ise veya işini iyi yapıyorsa, o huyu söylenebilir veya işi için iyi denebilir. Mesela, (Çok cömerttir, yardımseverdir, işinin ehlidir. İyi bir avukattır, iyi bir doktordur) denebilir. Bu, işini iyi yapıyor demektir. Kötü kimseye iyi insan denmez.

    Şeytan doldurur
    Sual: Boş silahı temizlerken şeytan doldurur deniyor. Şeytan boş silahı doldurur mu?
    CEVAP
    Hayır. Bu söz, (Silahı boş zannettiğimiz halde, boş olmayabilir, şeytan unutturabilir veya başkası doldurmuş olabilir. Dikkatli olmalı) anlamında söyleniyor.

    Alay edilince gülmek
    Sual: Hıristiyanlıkla veya Yahudilikle alay edilen filmlere gülmenin, mahzuru olur mu?
    CEVAP
    Allahü teâlâ ile, Peygamberlerle, meleklerle alay edilirse, buna gülmek caiz olmaz, kasten gülmek küfre sebep olur. Gayr-i ihtiyari yani istemeden, elinde olmadan gülmek küfür olmaz. Gayrimüslimlerin uydurduğu bir hurafe veya batıl bir inançla alay edilirse, ona gülmek küfür olmaz. Kendileri de, Müslüman olunca, bu hurafelere nasıl inandık diye hayret edip gülüyorlar.

    Ezeli düşmanımız
    Sual: Şeytan ezeli düşmanımız, Yunan ezeli rakibimiz demek caiz midir?
    CEVAP
    Ezelî kelimesi, manası bakımından yalnız Allahü teâlâ için kullanılır, (Uzun zaman) ve (Eski) manasında mahlûklar için de kullanılır.

    Dünya cenneti
    Sual: Beğendiğimiz bir yer için dünya cenneti veya cennet gibi yer demek caiz midir?
    CEVAP
    Caizdir. Ancak, Cennette hatıra hayale gelmedik çok büyük nimetler olacağı için, dünyadaki en kıymetli, en büyük nimeti bile Cennete benzetmek, tuhaf olur. Sanki Cenneti basite indirmek gibi olabilir.

    Allah kerimdir demek
    Sual: Bir Müslüman, (On günlük kömürüm kaldı. Ondan sonra Allah kerimdir) dedi. Ben de, (Tevbe de kâfir oldun. Daha önce Allah kerim değil miydi?) dedim. Arkadaşım kâfir olmadı mı?
    CEVAP
    Müslümanların böyle sözlerini tevil etmek, hemen kâfir dememek gerekir. O Müslüman, (On günlük kömürüm kaldı. Ondan sonra Allah bir çıkış yolu ihsan eder. Nasıl olsa O kerimdir) demek istemiştir.

    Allah yardımcın olsun demek
    Sual: Bir arkadaşa, Allah yardımcın olsun, dediğimde dedi ki, (Yardımcı bir işi yapan asıl kişiye yardım eden, fakat o işi tam olarak bilmeyen kişiye denir. Mesela, müdür yardımcısı, müdürden daha az bilgiye sahiptir. Allah yardımcın olsun, demek caiz olmayabilir.) Allahü teâlâ yardımcın olsun, demek caiz midir?
    CEVAP
    Akıl yürütmekle din olmaz. Sonra bir kelimenin tek anlamı esas alınmaz. Burada Allah yardımcın olsun demek, Allah sana yardım etsin, kolaylık ihsan etsin demektir. Bunun da hiç mahzuru yoktur. Bütün âlimler böyle söylemiştir.

    İnsana sadakat yaraşır, görse de ikrah,
    Yardımcısıdır doğruların, hazret-i Allah.

    Şaka yapmak
    Sual: Arkadaşımız iştahlı olduğu için kalan yemekleri sünnetle diye hep ona teklif ederiz. Geçtiğimiz yine bir yemekte şaka maksadıyla sünnetçi geldi filan dedik ve gülüştük. Niyetimiz sünneti tahkir değildi ama sonradan tehlikeli bir şaka mı yaptık dedik ve çok rahatsız olduk. Bu tür şakalar imanı giderir mi?
    CEVAP
    İmanı gidermez; çünkü sünnetle alay kastınız yokmuş; ama dini hususlarda kesinlikle fıkra anlatmamalı, böyle lüzumsuz şakalar yapmamalıdır.

    Putperest ve hayalperest
    Sual: Putperest, puta tapan, ateşperest ateşe tapan demek olduğuna göre, tapmak anlamına gelen perest kelimesini kullanarak hayalperest, menfaatperest demek caiz olur mu?
    CEVAP
    Perest, sadece tapmak anlamında değildir. Seven, çok seven anlamında da kullanılır.

    Hayalperest, hayal kurmayı seven, hayal peşinde koşan; menfaatperest, çıkarını seven, hep kendi menfaatini düşünen kimse demektir. Bunlar gibi, Hakperest, hakkı seven, hak taraftarı demektir. Şehvetperest, şehvetine düşkün demektir. Bu kelimeleri kullanmanın mahzuru olmaz.

    Allah gönderdi demek
    Sual: Bir kimse, önemli bir iş için birinin yanına gelince, öteki memnuniyetinden, (Seni Allah gönderdi) diyor. Önemli bir söz söyleyince de, (Sana bunu Allah söyletti) diyor. Böyle söylemek küfür müdür?
    CEVAP
    Hayır. Bizi yürüten, gönderen, konuşturan, yaşatan, öldüren, her şeyimizi yapan Allahü teâlâdır. Asıl bunu inkâr etmek küfür olur. Bir âyet-i kerime meali:
    (Sizi de, yaptığınız işleri de yaratan Allah’tır.) [Saffat 96]

    Dönme ne demektir?
    Sual: Tarihte dönmeleri okuyoruz. Çokları Müslümanlığa karşıdır. (Sonradan görme, gâvurdan dönme) sözü doğru değil mi?
    CEVAP
    Dönmelerden genelde samimi olmayanlar için öyle söz ediliyor. Yoksa samimi olarak dönen, tertemiz Müslüman olur. Sonradan görmeler, genelde yeni duruma ayak uyduramayıp gülünç duruma düşerler. Hatta kimseye bir şey vermeyenleri, verse bile rahatsız edip burnundan getirenleri çok olur. Davud aleyhisselam buyuruyor ki:
    (Sonradan görmüş birinden bir şey istemek, elini ejderhanın ağzına sokmaktan kötüdür.) [İ. Asakir]

    Hasbelkader
    Sual: Hasbelkader bu işin başına geldim dedim, böyle söylemek küfür olur mu?
    CEVAP
    Böyle söylemekte mahzur yoktur. Kelime olarak hasbelkader, kader icabı demektir. Yani Allah böyle takdir etmiş, biz de buraya geldik demektir. Türkçe’de bir başka anlamı da, (Biz bu işe layık falan değiliz; ama Allahü teâlâ böyle takdir buyurduğu [ihsan ettiği] için geldik) demektir.

    Bir tanem demek
    Sual: Telefonda hanımıma bir tanem dedim. Arkadaş, (Öyle deme, bir tane olan Allah’tır. Böyle söylemekle küfre girdin, dinin gitti, nikâhın da bozuldu) dedi. Böyle söylemekte mahzur var mıdır?
    CEVAP
    Böyle söylemenin hiç mahzuru yoktur.

    Çok şey borçluyum
    Sual: Ona çok şey borçluyum demek uygun mudur?
    CEVAP
    Maddi-manevi iyilik edene teşekkür edilir. (İnsanlara teşekkür etmeyen, Allah’a şükretmemiş olur) buyuruldu. (Ona çok şey borçluyum) demekte de mahzur yoktur.

    Min Malallah ya Muhsinin
    Sual: (Min Malallah ya Muhsinin) ne demektir?
    CEVAP
    (Ey ihsan sahipleri, hayır sahipleri, iyilikseverler, Allah’ın size verdiklerinden siz de ihtiyaç sahiplerine verin) demektir.

    Peder baba demektir
    Sual: Peder ne demektir? Baba yerine kullanmak caiz midir?
    CEVAP
    Peder, Farsça baba demektir. Kullanmakta mahzur yoktur. Babaya peder, kayınbabaya kayınpeder denir.

    Şimdi geldim bismillah demek
    Sual: Bir kitapta (şimdi geldim bismillah dese, afattır) deniyor. Burada afattan murat nedir?
    CEVAP
    Tehlikeli iş, felaket demektir. Kibirlenerek, kendini büyük göstererek, sanki padişah gelmiş gibi, yanıma besmele ile girilir gibi şeyler söylemek uygun değildir anlamındadır.

    Fatıma Ana
    Sual: Hazret-i Fatıma’ya, Fatıma Ana demek caiz mi?
    CEVAP
    Evet. Hazret-i Fatıma’ya ve Eshab-ı kiramın hanımlarının hepsine hürmet için anne, valide demek caizdir. Yaşlı kadınlara da hürmet için ana denir.

    (Bir kadına ana denilirse, kocasına peygamber denilmiş olur. Bunun için Hazret-i Fatıma’ya ana denince Hazret-i Ali’ye peygamber denmiş olur) sözü yanlıştır, uydurma bir sözdür.

  2. #2
    Paylaşımcı Üye
    Üyelik tarihi
    Jan 2010
    Mesajlar
    825
    Tecrübe Puanı
    10

    Standart Tehlikeli sözler hakkında soru ve cevaplar

    Kraldan çok kralcı
    Sual: Kâfir hükümdarlara kral dendiği için, Müslüman bir kimseye, (Kraldan çok kralcı geçiniyor) demek küfür olur mu?
    CEVAP
    Küfür olmaz, öyle söylemek caizdir. Bu bir deyimdir. (Sahibi veya yetkilisi razı oluyor, sana ne oluyor da razı olmuyorsun?) demektir.

    İllallah demek
    Sual: Çocuk yaramazlık edince, (İllallah dedirtiyor) diyorlar. Böyle söylemek caiz midir?
    CEVAP
    Evet, caizdir. İllallah demek, (Ancak Allah…) demektir. Yani, ancak Allah bu işi halleder demektir.

    Banka iyi kazanıyor
    Sual: Banka iyi para kazanıyor demek küfür olur mu?
    CEVAP
    Hayır. Bu işte iyi para var, demek çok para demektir. İyi, çok anlamında kullanılıyor.

    Öbür dünya
    Sual: Ahirete, öbür dünya demek caiz mi?
    CEVAP
    Evet.

    Enel hak
    Sual: Hallacı Mansur, Enel hak demekle ben batıl değilim, hakkım diyor diye tevil etmek caiz mi?
    CEVAP
    Evet.

    İstediğine verir
    Sual: Allah malı istediğine, ilmi isteyene verir demek caiz mi?
    CEVAP
    Evet.

    Sırat köprüsü
    Sual: İnce köprü için (Sırat köprüsü gibi) demek caiz mi?
    CEVAP
    Evet.

    Trafik kurbanı
    Sual: Mecazi olarak trafik kurbanı, şöhret kurbanı demek caiz mi?
    CEVAP
    Evet.

    Kötü hava
    Sual: Kötü hava şartları veya hava muhalefeti demek caiz midir?
    CEVAP
    Evet. Zira hayır şer de Allah’tandır. Amentü’de bunu her zaman söyleriz. İyi havayı Allah yaratıyor da, kötü havayı başkaları mı yaratıyor? Kur’an-ı kerimde mealen buyuruluyor ki:
    (Her şeyi yaratan Allah’tır.) [Zümer 62]

    Sabahın körü
    Sual: (Sabahın körü denmez, sabahın nuru demelidir) deniyor, doğru mu?
    CEVAP
    Hayır, doğru değildir. Sabahın körü ifadesi, sabahın en erken saatinde, ortalığın iyice aydınlanmadığını anlatıyor. Göz iyice görmediği zaman demektir. Ayrıca nur, aydınlık demektir ki, o saatte aydınlık olmuyor. Sabahın nuru demek yanlış olur.

    Tahmin
    Sual: Tahmin yürütüp (Amerika yenilir) demek caiz mi?
    CEVAP
    Evet.

    İbiş demek
    Sual: Kötü kimseye (İbiş) diye hakaret etmek caiz mi?
    CEVAP
    Evet.

    Allah’ın da hesabı var
    Sual: Herkesin bir hesabı var Allah’ın da bir hesabı var demek uygun mu?
    CEVAP
    Caizdir.

  3. #3
    Paylaşımcı Üye
    Üyelik tarihi
    Jan 2010
    Mesajlar
    825
    Tecrübe Puanı
    10

    Standart Tehlikeli sözler hakkında soru ve cevaplar

    Düşmez kalkmaz
    Sual: (Düşmez kalkmaz bir Allah) demek uygun mudur?
    CEVAP
    Evet, uygundur.

    Delikanlı
    Sual: Delikanlı demek caiz mi?
    CEVAP
    Evet.

    Canına değsin
    Sual: Su ikram edene (Geçmişlerinin canına değsin) demek caiz mi?
    CEVAP
    Evet.

    İyi şanslar
    Sual: (İyi şanslar, şansın bol olsun) demek caiz mi?
    CEVAP
    Evet.

    Adam eksen biter
    Sual: (Bu toprağa adam eksen biter) demek caiz mi?
    CEVAP
    Evet. Verimli toprak denmek isteniyor.

    Sual: (Bu işin lamı, cimi yok) demek caiz mi?
    CEVAP
    Evet.

    Bir varmış bir yokmuş
    Sual: Bir varmış bir yokmuş demekte mahzur var mı?
    CEVAP
    Hayır.

    Hilkat garibesi
    Sual: İki başlı bir çocuk olunca, "hilkat garibesi" demek caiz midir?
    CEVAP
    Caizdir. Allah böyle yaratmış demektir. Cenab-ı Hak, her şeye kadirdir.

    Helal olsun demek
    Sual: Hileli iş yapana, (Helal olsun adama) demek küfür olur mu?
    CEVAP
    Hayır; çünkü hile değil, gizleme işi için söyleniyor.

    Yediğiniz haram
    Sual: Çoluk çocuğa, (Yediğiniz haram) demek, yani helal şeylere haram dendiği için küfür müdür?
    CEVAP
    Hayır.

    Her şey haram demek
    Sual: Kızarak, (Bize her şey haramdır) demek küfür olur mu?
    CEVAP
    Olmaz.

    Görüşmem demek
    Sual: Bir Müslümana (Ahirette seninle görüşmem) demek küfür mü?
    CEVAP
    Hayır.

    Kâfir ölünce
    Sual: Kâfir ölünce inna lillah... âyetini okumak caiz mi?
    CEVAP
    Evet.

    İngilizce kursunda
    Sual: İngilizce kursunda kimi John, kimi Gabriel oluyor, küfür olur mu?
    CEVAP
    Hayır.

    Yerden göğe kadar
    Sual: (Yerden göğe kadar haklısın) demek caiz mi?
    CEVAP
    Evet.

    Hâfız ismiyle koruyor
    Sual: (Allah canlıları hâfız ismiyle koruyor) demek caiz mi?
    CEVAP
    Evet.

    İlahi kasd
    Sual: İlahi kasd demek caiz mi?
    CEVAP
    Evet.

    Çince mi?
    Sual: İslam yazısını eğri yazana (Bu, Çince mi?) demek küfür mü?
    CEVAP
    Hayır.

    Yapma günahtır demek
    Sual: Mubah bir şeyin yapılmasına mani olmak için, (Yapma onu, günah) demekle mubaha haram demiş olur muyuz?
    CEVAP
    Hayır.

    İlahi demek
    Sual: Şaşkınlığını belirtmek için ilahi Ali Bey demek caiz mi?
    CEVAP
    İlahi, ilaha yani Allah’a ait demektir. Yani, Ey Allah’ın kulu Ali Bey demektir. Caizdir.

    Saygı için
    Sual: Saygı için, (Allahü teala buyuruyorlar ki) demek caiz mi?
    CEVAP
    Evet.

    Affediniz
    Sual: Allah’a, (Günahımı affediniz) demek caiz mi?
    CEVAP
    Evet.

    Müftü olsam
    Sual: Müftü olsam, gıybet edenlerin dillerinin kesilmesine fetva verirdim demek küfür mü?
    CEVAP
    Hayır.

  4. #4
    Paylaşımcı Üye
    Üyelik tarihi
    Jan 2010
    Mesajlar
    825
    Tecrübe Puanı
    10

    Standart Tehlikeli sözler hakkında soru ve cevaplar

    Zembille mi indi?
    Sual: (Gökten zembille mi indi?) demek küfür olur mu?
    CEVAP
    Küfür olmaz.

    Şarap içmek istiyorum demek
    Sual: Şarap içmek istiyorum demek küfür mü?
    CEVAP
    Küfür olmaz. Şarap içilse de küfür olmaz, haram olur.

    Allah’ın ismine hürmet
    Sual: Konuşurken, (Koş Allahım koş), (Ye Allahım ye) gibi şeyler söylemek veya (Allah yarattı demem, döverim) demek caiz midir?
    CEVAP
    Allahü teâlânın ismini lüzumsuz yere kullanmak, hürmetsizlik olur, günah olur. Lüzumsuz yere yemin etmeye benzer.

    Huz-il-kitabe
    Sual: Mızraklı ilmihalde, Yahya adlı kimseye, (Ya Yahya! Huz-il-kitabe) demek küfür olur deniyor. Niye küfür oluyor?
    CEVAP
    Bu ifade, bir âyet-i kerimenin bir kısmıdır. Böyle Kur’an lafzıyla söylemekle, Kur’an-ı kerim hafife alınacağı ve oyuncak haline getirileceği için, küfür oluyor.

    İşi Allah’a kalmak
    Sual: (Artık, işimiz Allah’a kaldı) demek küfür müdür?
    CEVAP
    Bütün işler, hayır ve şer Allah tarafındandır. (Önce işleri biz yapıyorduk, şimdi yapamadıklarımız ona kaldı) anlamında söylenirse, küfür olur. Hakikatte, her işi yapan Odur. İnsanlar ve diğer sebepler, sadece vesiledir. İki âyet-i kerime meali şöyledir:
    (Her şeyin yaratıcısı Allah’tır.) [Zümer 62]

    (Sizi de, işlerinizi de yaratan Allah’tır.) [Saffat 96]



    Hayhuy ve hayhay
    Sual: Bazı kitaplarda, (Çalgı aletleriyle hayhuy etmek zikir değildir) deniyor. Birisine şunu yapar mısın denince, isteyerek, seve seve anlamında (hayhay) deniyor. (Haydan geldi, huya gitti) de deniyor. Böyle söylemekle, Allah’ın hay ismiyle alay edilmiş olmuyor mu?
    CEVAP
    Hayhuy, Farsça bir kelimedir, gürültü, karışıklık, kargaşa demektir. Hay ismi kalın Ha harfiyle, Farsçadaki hayhuy kelimesi ise ince He harfiyle yazılır. Yani hayhuy kelimesinin Hay ismiyle hiçbir ilgisi yoktur. Kelimenin yarısını alıp, (Hay, Allah’ın ismidir) demek yanlıştır. Haydutluk kötü dense, içinde hay kelimesi olduğu için, Hay ismine hakaret sayılır mı?

    Çalgıyla zikretmek, la ilahe illallah demek de haramdır, küfürdür. Çalgıyla zikredenler, hayhuy ediyorlar, yani gürültü çıkarıyorlar. Çalgılı zikir, ibadet olmaz, hayhuy olur. Bu da, haramdır, hatta küfür olur.

    Haydan gelen huya gider deyimi de, kolayca kazanılan şeyler, kolayca elden çıkar demektir. Buradaki hay ve huy da, Farsçadaki, ince He harfiyle yazılan ve bir anlamı da boş yere uğraşmak olan hay-u huy’dan geliyor. Deyimde geçen hay ve huy kelimelerin, Allahü teâlânın Hay ismiyle alakası olmadığı gibi, birisine şunu yapar mısın denince, isteyerek, seve seve anlamında (Hayhay yaparım) demenin de, Hay ism-i şerifiyle ilgisi yoktur. Böyle indî benzetmeler, cahillerin işidir.

    Çalgıyla zikretmek, la ilahe illallah demek de haramdır, küfürdür. Çalgıyla zikredenler, hayhuy ediyorlar, yani gürültü çıkarıyorlar. Çalgılı zikir, ibadet olmaz, hayhuy olur. Bu da, haramdır, hatta küfür olur.

    Haydan gelen huya gider deyimini de kullanmak caizdir. Bu, kolayca kazanılan şeyler, kolayca elden çıkar demektir. Deyimde geçen hay ve huy kelimelerin, Allahü teâlânın Hay ismiyle alakası olmadığı gibi, birisine şunu yapar mısın denince, isteyerek, seve seve anlamında (hayhay) yaparım demenin de, Hay ism-i şerifiyle ilgisi yoktur. Böyle indî benzetmeler, cahillerin işidir.

    Kaçın kur’ası
    Sual: Bir kimse için, (Kaçın kur’ası) demek caiz midir?
    CEVAP
    Kur’a, çekiliş demektir. Eskiden askerde, devreler kur’ayla belirlenirdi. Eskiler, daha tecrübeli olduğu için, onu kandırmak zor anlamında, kaçın kur’ası denirdi. Yani böyle söylemekte mahzur yoktur..

    Mübarek isimlere hürmet
    Sual: (Koyun olmayan yerde, keçiye Abdurrahman Çelebi derler) demek caiz midir?
    CEVAP
    Hayır, caiz değildir.

    Tanrının hakkı üçtür demek
    Sual: (Tanrının hakkı üçtür) deniyor. Bunun Hıristiyanlardan geldiği doğru mudur?
    CEVAP
    Hıristiyanlıkta, baba, oğul ve kutsal ruh diye üç ilaha inanılır. Her ilahın bir hakkı olduğu düşünülerek söylenmiş olabilir. Müslümanlıkta böyle bir şey yoktur.

    Hayırlı işler demek
    Sual: İçki satan veya kumar oynatan yere gidince, hayırlı işler demek caiz midir?
    CEVAP
    Hayır.

    41 kere maşallah
    Sual: Kırk bir kere maşallah demek caiz midir?
    CEVAP
    Evet, caizdir.

    Zâlim krallar vardı
    Sual: Masal ve hikâyelerde bazı padişahların, sultanların çok zalim olduğu bildiriliyor. Padişahların, astığı astık, kestiği kestik mi idi?
    CEVAP
    Kâfirlerin devlet başkanlarına kral denir. Vaktiyle Fransa kralı, İngiliz kralı, Bulgar kralları böyle idi. Bir İslam padişahına, Müslümanların halife diyerek, saydıkları ve sevdikleri mübarek bir zata kral demek, onun kâfir olduğunu söylemek anlamına gelir. Bir de kral, gayrimüslim milletin kralı olduğu için, onun milletine de gayrimüslim denmiş olur.

    Genelde zâlim olan, krallardır. Kral masalları tercüme edilirken, padişah veya sultan diye tercüme edildiklerinden, böyle hatalar oluyor. Bazıları da, şah ile padişahı karıştırıyorlar. Mesela şah İsmail ve Ekber Şah, Osmanlı padişahı değildi. Kralların ve şahların zulümlerini padişahlara yüklemek doğru olmaz.

  5. #5
    Paylaşımcı Üye
    Üyelik tarihi
    Jan 2010
    Mesajlar
    825
    Tecrübe Puanı
    10

    Standart Tehlikeli sözler hakkında soru ve cevaplar

    Kokona
    Sual: Yaşlı bir kadına, (Kokona ne kadar boyanmış, maskara olmuş) dedim. Arkadaşım, (Kokona Hıristiyan kadına denir. Müslüman kadına kokona denirse küfür olur) dedi. Böyle söylemek küfür olur mu?
    CEVAP
    Kokona, Hıristiyan kadınına dendiği gibi, süsüne düşkün yaşlı kadına da denir. Maskaraya dönmüşse, maskara demek küfür olmaz.

    Şarkılardaki ifadeler
    Sual: Bazı şarkılarda, Allah, maşallah, inşallah veya vallahi billahi gibi ifadeler geçiyor. Bunları söylemek uygun mudur?
    CEVAP
    Allahü teâlânın ismini böyle yerlerde kullanmak, hürmetsizlik olur, günah olur. Lüzumsuz yere yemin etmeye benzer. Doğru olarak çok yemin etmek, Allahü teâlânın ismine ve yemine kıymet vermemek olur. Bunlara kıymet vermeyerek yemin etmek, çok çirkindir. Şarkılarda, temsillerde, eğlencelerde yemin etmek böyledir.

    Bir iş için yaratılmak
    Sual: İyi bir terzi için, (Allahü teâlâ bu kimseyi sanki terzilik yapması için yaratmış) demek caiz olur mu?
    CEVAP
    Evet, caiz olur. Terzilik kabiliyeti vermiş demektir.

    Yürü ya kulum!
    Sual: Bazı zengin kimselerden bahsederken, (Allah buna yürü ya kulum demiş) deniyor. Böyle demek caiz mi?
    CEVAP
    Caizdir, mahzuru olmaz.

    Hava çok sıcak
    Sual: Bir arkadaş, (Uf be hava çok sıcak) dediği zaman, (Havayı sıcak yapan Allah’tır böyle demekle Allah’a isyan ettin) dedi. (Hava çok sıcak, hava çok soğuk dayanamıyorum) demekle Allah’a isyan mı olur?
    CEVAP
    Hiçbiri Allahü teâlâya isyan olmaz. Kötü hava şartları demekte de mahzur yoktur. Kaderim çok kötü demekte de mahzur yoktur. Bunların hiçbirisiyle Allahü teâlâ suçlanmıyor. Cehennem çok sıcak desek, Allahü teâlâ mı suçlanmış olur? (Bu sıcaklarda oruç tutmak zordur) dense, Allahü teâlâ suçlanmış olmaz. Sabah namazına kalkmak zor oluyor demekte de mahzur yoktur. Hastalığı veren de Allahü teâlâdır. (Çok başım ağrıyor, dayanamıyorum) demekle Allahü teâlâya isyan edilmiş olmaz.

    Papaz olduk demek
    Sual: Biriyle tartışınca veya kavga edince, papaz olduk deniyor. Böyle söylemek küfür mü?
    CEVAP
    Kavga ettik, birbirimizi kırdık anlamında söylemek küfür değilse de, uygun olmaz; çünkü şakadan bile, ben papazım, ben Hıristiyan'ım demek küfür olur.

    Bazı kimseler kâfir olan yani Müslüman bile olmayan papazları takva sahibi kimseler olarak bildiriyorlarsa da, Allahü teâlâ Müslümanları papaz olmaktan korusun.

    Gebermedim demek
    Sual: Bazı kimseler, çok yorulunca geberdim diyorlar. Geçen gün bir arkadaşa hâl ve hatırını sordum. O da, (Daha gebermedim) dedi. Ben de, (Kâfir geberir, tevbe et) dedim. Arkadaşın öyle söylemesi küfür olur mu?
    CEVAP
    Gebermek argo bir deyimse de, geberdim veya gebermedim demek küfür olmaz. Bir hayvanın ölümüne veya sevilmeyen insan için, öldü manasında, (Geberdi gitti) denir. Bunu Müslüman için söylemek uygun değilse de, küfür de değildir.

    (Eve kömür taşıdım; ama geberdim) demek de çok yoruldum demektir. Böyle söylemek küfür olmaz.

    Gebermek, aşırı ilgi ve sevgi beslemek için de kullanılır. (Falanca filanca için geberiyor) derler. Bu da küfür değildir.

    Çok acıkan kimseler, (Açlıktan geberiyorum) derler. Bunların hepsini söylemek küfür değilse de, argodur, uygun olmaz.

    Bir de yaramazlık yapan çocuklara, (Geberesice) derler. Bu da küfür değilse de, uygun değildir.

    İşe yaratmak
    Sual: Yaratmak Allah’a mahsus olduğuna göre, (Eski eşyaları işe yaratıyorlarmış) demek küfür olur mu?
    CEVAP
    Hayır. Oradaki yaratmak, işe yararlı hale getirmek demektir.

    Helal olsun
    Sual: (Helal olsun adamlara, sonunda helal şarap da yapmışlar) demek küfür olmaz mı?
    CEVAP
    Birincisi, helal şarap olmaz. İçinde alkol yoksa, ona zaten şarap denmez. Şarap, alkollü içki demektir. Bu, temiz idrar, helal idrar demeye benzer. İdrar temiz de, helal de olmaz. Şarap da, temiz ve helal olmaz. Temiz ve helal olana da, şarap denmez.

    Ne niyetle olursa olsun, kesin haram olan bir şeye, helal olsun demek küfür olur, niyete bakılmaz; ancak Türkçede helal olsun sözü, sadece tasvip anlamında kullanılmıyor, yazıklar olsun anlamında da kullanılıyor. Bu anlamda kullanılınca küfür olmaz.

    Maşallah
    Sual: (Maşallah dediği kırk gün yaşıyor) demekle maşallah sözü kötülenmiş mi oluyor?
    CEVAP
    Hayır, böyle demekle onu söyleyen kötülenmiş oluyor, Maşallah sözü kötülenmiş olmuyor. Adam o kadar sakar ki, Maşallah dedikleri bile, fazla yaşayamıyor denmek isteniyor; ama yine de maşallah kelimesini bu işlere karıştırmamalıdır.

    Bir varmış, bir yokmuş
    Sual: Masal anlatmaya başlarken, (Bir varmış, bir yokmuş) veya (Bir varmış, iki yokmuş) demekte mahzur var mıdır?
    CEVAP
    Hayır, ikisini söylemekte de mahzur yoktur.

+ Cevap Ver

Benzer Konular

  1. İmanı ve nikahı yenilemek hakkında onemli soru cevaplar
    By Karani in forum Soru ve Cevaplarla İslam
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 03-01-2011, 01:22 PM
  2. Kirli sakal bırakmak hakkında soru cevaplar
    By Karani in forum Soru ve Cevaplarla İslam
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 02-20-2011, 01:16 AM
  3. Mevlide günah karıştırmak hakkında soru cevaplar
    By Karani in forum Soru ve Cevaplarla İslam
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 02-20-2011, 01:12 AM
  4. İnternet ve diğer yayın organları hakkında soru ve cevaplar
    By Karani in forum Dinimiz ve diğer dinler
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 10-31-2010, 02:28 PM
  5. İslam dini ve kölelik hakkında soru cevaplar
    By Karani in forum Dinimiz ve diğer dinler
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 10-29-2010, 04:19 PM

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Mesaj Yazma Yetkiniz Var
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  
^

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379