+ Cevap Ver + Yeni Konu aç
2 sonuçtan 1 ile 2 arası

Adab-ı muaşeret'in mahiyeti nedir -beşeri münasebetler nedir

 Doğru İslam Bilgileri Katagorisinde ve  Dinimiz ve diğer dinler Forumunda Bulunan  Adab-ı muaşeret'in mahiyeti nedir -beşeri münasebetler nedir Konusunu Görüntülemektesiniz.=>Adab-ı muaşeret'in mahiyeti nedir -beşeri münasebetler nedir Adab-ı muaşeret'in mahiyeti nedir -beşeri münasebetler nedir Adab-ı muaşeret'in mahiyeti nedir -beşeri münasebetler nedir islamseli.net islami forum dini forum Arşivi Adab-ı muaşeret'in mahiyeti nedir -beşeri münasebetler nedir HANEFİ FÜKAHASINDAN İbn-i Abidin; "Farz-ı Ayn" olan ilimleri tasnif ederken: "Kulun dinini icrası, Allah için amelinin ...

  1. #1
    Gönüllü Paylaşımcı ŞehadetGüvercini - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jan 2010
    Mesajlar
    1.010
    Tecrübe Puanı
    12

    Standart Adab-ı muaşeret'in mahiyeti nedir -beşeri münasebetler nedir

    Adab-ı muaşeret'in mahiyeti nedir -beşeri münasebetler nedir

    Adab-ı muaşeret'in mahiyeti nedir -beşeri münasebetler nedir islamseli.net islami forum dini forum Arşivi Adab-ı muaşeret'in mahiyeti nedir -beşeri münasebetler nedir


    HANEFİ FÜKAHASINDAN İbn-i Abidin; "Farz-ı Ayn" olan ilimleri tasnif ederken: "Kulun dinini icrası, Allah için amelinin ihlası ve kulları ile muaşereti hususunda muhtaç olduğu ilmi öğrenmesi İslam'ın farzlarındandır"(1) hükmünü beyan etmektedir. Dikkat edilirse; insanların birbirleriyle olan münasebetleri (muaşeret kaideleri) hususunda bilgi sahibi olmaları farz-ı ayn'dır.

    Önce "Muaşeret" kelimesi üzerinde duralım. Arapça olan bu kelime; mufaale vezninde olup "iç-içe girmek, karışmak, münasebet halinde olmak" gibi manalara gelir.(2) Istılah'ta genellikle "adab-ı Muaşeret" şeklinde, terkip olarak kullanılır. Malum olduğu üzere "adab" kelimesi, edebin çoğuludur. Edeb; "Edûbe" fiilinden türetilmiş bir kelime olup, "Zerafet" ziyafete davet, insanlarla güzel münasebetlerde bulunmak manasınadır. İmam-ı Kurtubi: "Kur'an-ı Kerîm'in icazlarından birisi de ilimdir. Helal, haram ve sair hükümlerle insanlığı ayakta tutan, ailevî ve beşeri münasebetleri düzene koyan ve saadeti hazırlayan bir ilim"(3) hükmünü zikretmektedir. Sonuç olarak "adab-ı Muaşereti"; insanların birbirleriyle münasebetlerinde, helal ve haram hududlarına riayeti esas alan bir ilimdir" şeklinde tarif edebiliriz.

    Yaratılış itibariyle (fizikî ve ruhî açıdan) birbirine bağımlı olan insanlar, cemiyet halinde yaşamak durumundadırlar. Tek başına yaşamak isteyen insana "vahşi"; onun içinde bulunduğu duruma da "vahşet" adı verilir. İnsanları vahşete (yalnızlığa) sürüklemeye çalışan kimseler ta'zir cezasına çarptırılır.(4) Bu genellikle onlara hakaret etmek ve cemiyet dışına itmeye çalışmakla gerçekleşir.

    Resûl-i Ekrem (sav) insanların verdiği sıkıntıya sabretmenin, onlardan uzaklaşmaktan daha hayırlı olduğunu beyan ederek: "Nefsi ve malıyla mücahede eden bir kimse; insanların şerlerinden emin olmak için vadilerden bir vadiye sığınıp, Allahû Teala (cc)'ya ibadet etmekle meşgul olandan daha hayırlıdır"(5) buyurmuştur. Esasen başta "zekat" olmak üzere, Cum'a Namazı, Sadaka-i Fıtır ve bunun gibi birçok ibadet ancak cemaat halinde eda edilebilir. Münzevi bir hayat yaşamak; farz ve vacip birçok ibadeti terketmeyi beraberinde getirebilir.

    İnsanların birbirleriyle münasebetlerini izah edebilmek için, İslam'ın insanları ne şekilde değerlendirdiğini dikkate almak zorundayız. Zira "Beşerî Münasebet" tabiri; dini ve rengi ne olursa olsun, bütün insanları kapsamına almaktadır.


  2. #2
    Administrator £laf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2010
    Yer
    Benim sessizliğim içimde
    Mesajlar
    5.612
    Tecrübe Puanı
    10

    Standart

    ALLAH cc razı olsun ..


+ Cevap Ver

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Mesaj Yazma Yetkiniz Var
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  
^

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254