+ Cevap Ver + Yeni Konu aç
1 sonuçtan 1 ile 1 arası

Güven vermeyi öğreten kadın; Aişe

 İslami Konular ve kaynakları Katagorisinde ve  Doğru İslam Bilgileri Forumunda Bulunan  Güven vermeyi öğreten kadın; Aişe Konusunu Görüntülemektesiniz.=>Güven vermeyi öğreten kadın; Aişe Hz. Ayşe’ nin hayatında 3 önemli hadise ön plandadır. - Evlilik yaşı - İfk hadisesi - Cemel vakası Üç olayda da Müslüman kadının hayat içindeki halleri vardır. Bu haller karşısında Hz. Muhammed (s.a.v)’in takındığı tavırlar vardır. Tüm bunlardan Hz. Ayşe’nin şahsında hayat içindeki yerimizi konumlandırırız. ...

  1. #1
    Administrator £laf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2010
    Yer
    Benim sessizliğim içimde
    Mesajlar
    5.612
    Tecrübe Puanı
    10

    Post Güven vermeyi öğreten kadın; Aişe

    Hz. Ayşe’ nin hayatında 3 önemli hadise ön plandadır.
    - Evlilik yaşı
    - İfk hadisesi
    - Cemel vakası
    Üç olayda da Müslüman kadının hayat içindeki halleri vardır. Bu haller karşısında Hz. Muhammed (s.a.v)’in takındığı tavırlar vardır. Tüm bunlardan Hz. Ayşe’nin şahsında hayat içindeki yerimizi konumlandırırız. Bu olaylar aslında tüm İslam tarihi açısından bakıldığında çok ön planda olan olaylar değillerdir... Bununla beraber kadının hayat içerisindeki konumu açısından önemlidir.
    --- EVLİLİK YAŞI MESELESİ ---
    Hz. Ayşe’nin evlendiğinde 9 yaşında olduğu şeklinde gelen rivayetler vardır. Bundan yola çıkarak Hz. Muhammed’e dil uzatanlar olmuştur. Oluyor , ve olacaktır…. Biz burada yaşının küçüklüğü yada büyüklüğü üzerinde durmak kadar bu konuyla ilgili olarak şunu söyleyebiliriz. Hz. Muhammed (s.a.v) evliliği ile ilgili yaşadığı çağdaki insanlardan bir reddiye gelmemektedir. (Ebu Leheb,Ebu Cehil her konuda Resullulah’a muhalefet ederken bu durumla ilgili hiçbir muhalefette bulunmamışlardır.) Sadece aracı olan (dünür) hanıma Hz. Ebubekir -biz kardeş gibiyiz olur mu?- diye sormuştur .Ve aracı hanım bu soruyu Hz.Muhammed’e iletmiştir. Hz. Muhammed (s.a.v) Hz.Ebubekir’le sadece dostluktan kaynaklanan bir kardeşliği olduğu ve bunun da nikaha engel olmadığı şeklindeki tavrı sonucu nikah gerçekleşiyor.
    Hz. Muhammed’e düşman olan Mekkeli müşrikler öldürme planı yapacak kadar ondan nefret etmelerine rağmen Hz.Aişe ile evliliğine tek laf etmemişlerdir. Daha sonraki dönemlerde özellikle ahir zamandaki bakış açıları ile bakarak bazı akıl sahipleri!!!! Hz. Muhammed (s.a.v)dil uzatacak kadar ileriye gidiyorlar. DİKKAT EDİN MÜŞRİK YADA YAHUDİLERDEN BAHSETMİYORUZ !...)
    Yaş meselesinde Hz. Aişe’nin yaşı 9 mudur? 18 midir ? diye bakmak yerine bu hususa dikkat çekmek istedik. Ahirzamanın 'araştırmaya gerek duymayan insanları ' Hz.Peygamber’e dil uzatabilecek kadar Hz.Peygamberi tanımıyor.. . Hz. Peygamber’in evliliklerini sadece kendi paradigmalarına göre değerlendiriyor. Zaman şartlarını ve geleneklerini bilmeden iftira atıyor...
    Bu konuda bizim için önemli olan yaşının 9 veya 18 olması değildir. Hz. Muhammed (s.a.v) ile Hz. Aişe 9 mutlu yıl geçirmiştir. Ve önümüze 2210 hadis rivayet eden bir İslam kadını vardır. Hz. Ayşe ile ilgili şöyle bir tesbit vardır. “ Hz. Ayşe çekirdekten yetişme idealist bir Müslüman dır…”
    Bu İslam kadını ile aramızdaki fark nedir ? diye kendime sordum Bizde çekirdekten Müslüman’ız… Elhamdülillah müslümanız... Bir türlü idealist olamadık. Zaten idealist olma gereği de duymadık İşte asıl bizi ilgilendiren burada 9 veya 18 yaş hangisi olursa olsun. Hz. Muhammed’ e hakiki bir ümmet olabilecek, çekirdekten yetişme bir müslüman olan 9 yaşında çoğu kızlarımız daha ne olduğunu maalesef bilmiyor. 18 yaşında ise hangi pop yıldızının peşinde...
    Hz. Ayşe 9 yaşında yetişmiş örnek Müslüman Peki biz nerdeyiz? Yaş ile ilgili son olarak söyleyebileceğimiz o günkü şartlarda müşrikler bile yaşı mesele etmemiştir. Üzerinde durmamışlardır. (Şartlar gereği laf edilecek bir mesele olsaydı. Kesinlikle Ebu Leheb bu fırsatı kaçırmazdı.)
    Hz. Ayşe üzerinde Hz.. Muhammed (s.a.v) dil uzatmak isteyenlere deriz ki; Bu bir evlilikti. Aile müessesesi kuruldu. Bu evlilik 9 mutlu yıl sürdü. Hz.Peygamber’in vefatı ile sonlandı. Bu huzurlu örnek aile modelinden alacağımız çok dersler var...
    İFK HADİSESİ---
    İfk olayından öncede Zetul Ceyş denilen yerde mola verilince Hz.Aişe’nin gerdanlığı kaybolur. Hz.Aişe’nin gerdanlığını müslümanlar ararken zamanın geçmesi ve bu arada su da bulunamaması ve sabah namazının vaktinin geçmesi olayı vardır. Ve bu olay aracılığı ile müslümanlara teyemmüm ayetleri iner. , (c.c.) Hz. Ayşe şahsında müslümanlara bir kolaylık nasip eder.
    Bundan bir süre sonra yine bir sefer sırasında ihtiyacını gidermek için devesinden iner. Hz.Aişe’nin devesinin üzerindeki hevdecte olduğu sanılarak hareket edilir. Yola devam edilir. Hz. Aişe ihtiyacını giderip geri döndükten sonra ordunun gittiğini anlar ve olduğu yerde bekler. Çünkü ordunun onun yokluğunu fark edeceğini veya arkadan kalan eşyaları toplayan görevlinin geleceğini tahmin ettiği için bekler.
    Bu arada arkada kalan eşyaları toplayan görevli Hz. Ayşe’yi fark eder. Ve Hz.Aişe’de alarak orduya yetişir. Bu olay münafık biri tarafından dillere dolanır. Bu olay Medine de fısıltı gazetesi yoluyla yayılır. Olayın tarihi süreci yukarda ki gibidir. Ve tüm İslam tarihi kitaplarında ayrıntılı olarak vardır. Biz bu süreç içerisinde olan olaylardan çok , bireylerin duruşlarına bakmaya çalışacağız. Hz. Ayşe olayı ilk anda fark etmez.Çünkü bu sefer sonrası bir süre rahatsızlanır.
    Rahatsızlığı sırasında Hz. Muhammed’in sadece “nasılsınız ” sorusu onu şüphelendirir. Hz.Aişe kendisine karşı daima alakalı ve ilgili olan Hz.Muhammed’in bu tavırlarını anlayamaz. Neler olup bittiğini de tam olarak algılamaz. Çünkü hastalığı onu zorlamıştır.. Bu ortamdan bir süre ayrı kalmak ve ne olduğunu anlayabilmek için baba evinde dinlenmek ister. Hz. Muhammed ( s.a.v)’ten izin ister. İzin verilir. İznin verilmesi onu daha da şaşırtır. Hz. Ebubekir’in evinde iken olayın teferruatlarına hakim olur. Bu olayın teferruatlarına hakim olunca hem hastalığı artar. Hem de yıpranır. Lakin ne bir isyan ne bir tepki sadece Rabbine sığınır.
    Ebubekir ve Ümmü Ruman üzgündür. Anne ve baba çok üzgündür. Ama sabırla beklerler. Kızları ve damatları için hayır duada bulunurlar. Suçlamazlar kimseyi damatlarına kızmazlar. Kızlarına ne yaptın sen demezler. Silaha sarılmazlar. Onlar teslim olmuş iman etmiş iki bireydir. Bu arada Hz. Muhammed (s.a.v ) söylentilere inanmaz. Sadece olayın büyümesi ve toplumsal bir hal almasından dolayı olayı yakınlarıyla istişare eder. Olayın büyümesi ve iftira olayının toplumsal bir mesele olması sebebiyle çözüm için bir şeyler yapmak için diğer eşi Hz.Zeynep başta olmak üzere birkaç sahabe ile konuşur. Çünkü bu fitnenin yol açabileceği olaylar tüm ümmet için bir örneklik teşkil edecektir.
    Hz. Muhammed Hz. Zeynep’e sorulduğunda Hz. Ayşe’de “iffet ve hayrından başka bir hiçbir şey görmediği” cevabını alır. Diğer istişare ettiği sahabeler Hz.Ali ve Hz.Zübeyr’de aynı şeyleri söylerler. Hz.Ali Hz.Aişe’nin yardımcısının fikrinin alınmasını önerir. Ve yardımcıda Hz.Aişe’ye kefildir. Burada Hz.Ayşe’nin şahsında bir Müslüman’ın hem güven veren hem de güvenilen olması gerektiğini anlıyoruz. Sahabeler Hz. Ayşe’ye güveniyordu.
    Bununla birlikte Hz.Aişe güven veren bir şahsiyetti. . Hz. Muhammed’e inen ayetler Nur süresi 10’dan 20’ye kadar Tüm müslümanların toplumsal açıdan ümmetin zina ve iftira ile ilgili alacağı tavırların sınırlarını çizer. Hz.Aişe’nin şahsında bu olayla müslümanların hem güven veren hem de güvenilir şahsiyetler olması gerektiğini öğreniriz
    Hz. Ayşe güven vermişti. Hz. Muhammed güvenmişti. Sorması ve meseleyi araştırması bu olayın bireysel değil toplumsal olmasıyla alakalıydı. Olay bizimle alakalı ise; sormalıyız. Olay bizimle alakalı ise; soruşturmalıyız. Birbirimize güvenmeliyiz Birbirimize güven vermeliyiz. Nur suresindeki ayetlerin vahyinden sonra gelişen olay da ilginçtir. Ayetlerle iftiraya uğradığı bildirilen Hz. Ayşe’ ye babası Hz.Ebubekir’in “Hz. Muhammed’e teşekkür et” şeklindeki sözüne verdiği cevap “ beni temize çıkaran ’a hamd olsun ” dur. İfk olayında sabırla bekleyen kendisine atılan iftira olayında gerçeği ayetlerle ortaya çıkaran Rabbine teşekkürü ile ; Hz. Aişe bir tevhid temsilcisiydi.
    Ahirzamanda gerek bilgisizlikten, gerek peygamber sevgisi eksikliğinden gerekse sırf müslümanların aklını karıştırmak için Hz.Peygamber’e Hz.Aişe üzerinden dil uzatan birçok insan vardır. Cenab-ı Hakk bizleri bu tür zihniyetlerden uzak kılsın!..
    Hz. Muhammed çifti çok ağır bir iftira olayından sonra bile evliliklerini sürdürmüştür. onların şahsiyetinde tüm ümmete aile müessesesinin temellerinin sağlamlığının ne kadar önemli olduğunu göstermiştir. Aile temellerini sağlam kuranlar, ilişkilerine ve kendilerine yalan bulaştırmayan şahsiyetlerin de evlilikleri sarsılabilir. Bu bir imtihan sürecidir. Ve imtihan sürecinde kazananlardan olunabileceği ve evliliğin kaldığı yerden devam edebileceğini bize öğretmişlerdir.
    --- CEMEL VAKASI ---
    Hz. Ayşe’nin zor bir imtihanıdır
    Cemel olayı…..
    Sosyal bir şahsiyet olmasından dolayı Hz.Aişe ilimde ve siyasi alanda her zaman sorumluluk almıştır.Aldığı bu sorumlulukların neticesi ; Cemel olayı…. Cemel olayının tam anlamı ile kavramak için Hz. Osman döneminin incelenmesi gerekmektedir. Hz. Ayşe şahsiyet olarak Hz. Ebubekir, Hz.Ömer ve Hz.Osman zamanın da fetva makamlarından biriydi. Fetva merkezi ya da başvurulan Hz. Ayşe hali onun sosyal sorumluluk bilinciyle açıklanabilir Bir çok bilgi ona sorulurdu. çevresi ve müslümanlar üzerinde etkisi vardı.
    Hz. Ayşe sosyal olaylar karşısındaki sorumluluklarına hayatının hiçbir döneminde kayıtsız kalmamıştır. Hz. Osman’ın şehit edilmesi ( 40 günlük ev hapsinden sonra ) ve bunun sonucu ortaya çıkan sıkıntıların olduğu bir dönemde Hz. Ayşe’nin olayların içinde olmaması düşünülemez. İlmi açıdan ve sorumluluk bilinci olması açısından bakılırsa Hz.Aişe’nin Cemel olayının içinde olması daha kolay anlaşılır. Onun derdi Hz.Ali’ye hesap sormak değildi. Sadece bir an önce Hz.Osman’ın kanını akıtanların yakalanmasını istiyor. Hz.Osman’ın katedilmesinin hesabının sorulmasını istiyordu.
    Hz.Ali ise halifeydi. Onun derdi de Hz. Osman’ın hesabını sormaktı. Yanlız halife olmanın verdiği sorumlulukla daha da dikkatli bir yol izlemekteydi. Hz.Aişe Hz. Osman’ın şehit edildiği dönemde Mekke de idi. Hac için Hz. Osmanın başına gelenlerden sonra Medine’ye dönmeye karar verdi. Olaylar tam bir kargaşa ortamında gelişiyordu. Hz.Osman’ın şehit edilmesinin asıl sebeplerinden biri de buydu. Kargaşa çıkarmak ortalığı bulandırmak müslümanları birbirine kırdırmaktı.
    Münafıkların kurduğu kumpasta maalesef Hz. Ali ile Hz.Talha,Hz.Zübeyr ve Hz.Aişe taraf oldular. Ve sorunlar kargaşa içinde kolay çözülemiyordu. Hz. Aişe bir an önce Hz. Osman’ı şehit edenlerin bulunmasını ve cezalarının verilmesi halifeden talep ediliyordu. Halife Hz. Ali’de katillerin cezalarını vermek için çaba harcıyordu. Halife olmasının sorumluluğu ile daha sakin bir şekilde durumu netleştirerek katillerin cezalandırılması için uğraşıyordu. Kargaşanın daha da karmaşık hale gelmemesi için uğraşıyordu.
    Bir halifeye uygun çözümler bulmak için uğraşırken kaostan beslenen münafık grublarda boş durmuyor. Ortalığı daha da karıştıracak dedikodular üretiyorlardı. Medine de Hz. Aişe’nin etrafında toplanan gruba Hz.Talha ve Hz.Zübeyr’de iştirak etmişti. 2 taraf olmuştu. Hz.Talha ve Hz.Zübeyr Hz.Ali’ye biat etmişlerdi. Bununla beraber Hz.Osman olayı ile ilgili de Hz. Ayşe gibi düşünüyorlardı. Bu arada Şam valisi Muaviye de Hz. Ali’ye hesap sorma derdine düşmüştü. Bu yüzden Hz. Ali önce Hz. Aişe ile aralarında ki iletişimsizliği halletmenin en önemli meselesi olduğunu biliyordu. Ve tüm mesaisini buna harcıyordu.
    Bu arada da münafıklar da boş durmuyordu. Fitne kazanı kaynıyordu. Tüm bunlar iki müslüman orduyu karşı karşıya savaşır hale getirdi.Hz. Ali ve Hz.Ayşe arasında ki fikir ayrılığı savaşla sonuçlanmıştı. Ve savaş sonunda iki taraf da kayıplar mevcuttu. Hz.Aişe daha sonra Hz.Ali ile aralarında yaşanan olayı anne-evlat anlaşmazlığı olarak tanımlamıştır. Hz.Ali’de bu tanımlamayı onaylar tarzda davranarak Hz.Aişe’yi Medine’ye göndermiştir. Bu olay daha da detaylı bir şekilde incelenebilir.
    Lakin bu tarih bilgisi üzerine yorum tek başına Cemel olayı üzerinden yapılamaz. Ondan önce geçen 3 halife ve devletin geçirmiş olduğu süreçler içinde Cemel vakası okunmaya çalışmalı ki aslında bu bir okuma değil sadece anlamadır. Biz tarihin tekerrür etmemesi için Cemel vakasını okuyabilirsek Cemel vakaları tarzı olaylar tekrarlanmaz. Zaten aslında tarih tekerrür etmez. Tekerrür eden insandır. İnsanlar tekerrür ettiği için,gelişmediği ve tarihten ders almadığı için tarih tekerrür eder.
    ------SON SÖZ ---
    Hz. Aişe tarih içerisinde sakin ve sessiz bir kadın şahsiyeti ile durmaz. Tam tersi zeki, neşeli, sözünü sakınmayan bir hanım olarak karşımıza çıkar. Belki de Hz. Ayşe ile Rabbimiz bize kadın olarak sınırlarımızın genişliğini göstermek istemiştir. Savaş meydanın da bir kadın bile ’ın sınırlarını bilerek bulunuyor. Eş olarak ise Hz.Aişe; Hz. Muhammed ( s.a.v )tarafında hep önemsenmiş ve taktir edilmiştir Hz. Muhammed (s.a.v)’in Hz. Ayşe’ye düşkünlüğü hiçbir zaman eşlik vazifesinde adaletsizliğe ya da fiili bir sıkıntı sebep olmamıştır. Mesele muhabbet faslı ki bu anlamda Hz. Hatice’yi de her zaman Hz. Ayşe’den önce zikrederdi. (S.A.V.)…
    MÜNEVVER BİTİGER


+ Cevap Ver

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Mesaj Yazma Yetkiniz Var
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  
^

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349