+ Cevap Ver
Sayfa 1/2 12 SonSon
12 sonuçtan 1 ile 10 arası
Like Tree8Beğeniler

1 milyondan fazla Hadis var diyen var. Sizce hadislerin hepsi doğru mu?

 İslami Konular ve kaynakları Katagorisinde ve  Doğru İslam Bilgileri Forumunda Bulunan  1 milyondan fazla Hadis var diyen var. Sizce hadislerin hepsi doğru mu? Konusunu Görüntülemektesiniz.=>Bence hadislerin hepsinin doğru olmasına imkan yok. Çünkü Peygamberimizin ömrü yetmez. Şunu da unutmamak lazım, peygamberimiz Hz. Muhammed ( sav ) yaşarken hadislerin yazılmasını yasaklamıştır. 4 halife devrinde de yasaktır. Yani en erken 80 yıl, bazı yerlerde de 200 yıl sonra hadislerin yazılmaya başlandığı söylenmektedir. Size soruyorum büyük büyük dedenizden ...

  1. #1
    Yeni Üye
    Üyelik tarihi
    Sep 2012
    Mesajlar
    1
    Tecrübe Puanı
    0

    Standart 1 milyondan fazla Hadis var diyen var. Sizce hadislerin hepsi doğru mu?

    Bence hadislerin hepsinin doğru olmasına imkan yok. Çünkü Peygamberimizin ömrü yetmez. Şunu da unutmamak lazım, peygamberimiz Hz. Muhammed ( sav ) yaşarken hadislerin yazılmasını yasaklamıştır. 4 halife devrinde de yasaktır. Yani en erken 80 yıl, bazı yerlerde de 200 yıl sonra hadislerin yazılmaya başlandığı söylenmektedir. Size soruyorum büyük büyük dedenizden size kadar kelimesi kelimesine gelmiş kaç cümle var? Benim yok. Peki Peygamberimiz öldükten 200 yıl sonra nasıl hafızadan yeni olmuş gibi hadisleri yazıya dökmüşler? Bu konuyu Mevlam sitesinin hadisler bölümünde çok güzel açıklamışlar Orada daha başka örneklerde var.


    Ayrıca en önemli konu aslolan Kuran'dır. Başka kaynak aramaya gerek var mı? Gerisi bence iktidar sahiplerinin insanları kullanmak için hadisleri araç olarak kullanması. Ben böyle düşünüyorum. Sizde düşünüyor ve mantıklı bir insansanız sizde bana hak verirsinizSaygılarımla. Cüneyt Muzaffer


    Kuran-ı Kerim mi? Hadisler mi? Bence tartışmasız Kuran-ı Kerim. Tersini düşünüyor veya ikiside diyorsanız vay halinize

  2. #2
    Paylaşımcı Üye
    Üyelik tarihi
    Dec 2011
    Yaş
    29
    Mesajlar
    1.479
    Tecrübe Puanı
    9

    Standart Cevap: 1 milyondan fazla Hadis var diyen var. Sizce hadislerin hepsi doğru mu?

    Şimdi birkere şunu anlamalısın bu din sence, sizce diye sorusorabiliceğin veyahutta bence, bizce diye cevap verebiliceğin bir din değildir. Önce islami uslubu ve bu dine iman edenlerin asla kendi kafalarından düşünerek cevap veremiyeceklerini öğren! Belliki hadis inkarcısısın bu yazıdan başka birşey anlamak mümkün değil siz durup durup bence diye düşündüğünüz için fitne fesat nasıl çıkarılır iyi bilirsiniz.Hadislerin yzılmasının yasaklandığını söyler ama yazıldığını inkar etmezsiniz.yeterki size Allah rasulünden birşey gelmiş olsun hemen inkar edip onu yalanlarsınız. Ama başka sözleri alıp heybenize atmayı iyi bilirsiniz. Anlamadığım inanmadığınız şeyin yazıldığına nasıl inandığınızdır.Şimdi ben sana sen ve senin giblerinin nasıl düşündüğünü sana yazıcam sende oku eminim savunduğun şeyi benim bu yazımdaki kadar bile araştırmamışsındır.
    Hadis İnkârcıları ve Görüşleri*
    Sünneti inkâr fitnesinin ilk hicri üçüncü asırda ölmesine rağmen aradan yaklaşık on asır geçtikten sonra hicri on üçüncü asırda oryantalistlerin, gayelerine uygun olarak bu konuyu gündeme getirmeleri üzerine, İslâm dünyasında yeniden alevlendi. Bu defa ilk olarak İngilizlerin işgali altında bulunan Hindistan’da kendini gösterdi. Burada sünnet/hadis inkârcılığın öncülüğünü oryantalist Sprenger’in arkadaşı ve Kâdıyânîlik’in öncülerinden Seyyid Ahmed Hân yaptı.

    Hindistan
    Seyyid Ahmed Hân’ın (1817-1898) Görüşleri:
    1. Hz. Peygamberin صلى الله عليه وسلم sözlerinin tamamı vahiy değildir.

    2. Hz. Peygamber صلى الله عليه وسلم hayatındaki birçok olayı peygamber olarak değil, devlet adamı sıfatıyla yapmıştır.

    3. Yaptığı işler ve sözleri peygamberlik fonksiyonu ile ilgili değildir.

    4. Kütübü Sitte’de birçok uydurma hadis vardır. Hadis kitaplarındaki sözler râvîlere ait olup bunlar daha fazla, Müslümanların ilk birkaç kuşağın tarihi yaşantı ve düşüncelerin kaynağını içermektedir.

    5. İlk devir hadis âlimleri, hadis kaynaklarına giren uydurma rivayetleri fark edememişlerdir.

    6. Vahye değil akla bağlı bir hukukun kabul edilmesi, akla uygun olmadığı görülen hadislerin reddedilmesi ve aklî esas alarak bir hadis tenkit ölçüsünün geliştirilmesi gerekir.
    7. Keramet ve mucizelerden bahseden hadisler inkâr edilmelidir.

    8. Kur’ân’a, tecrübeye ve akla ters olan bütün hadislerin atılması gerekir.

    9. Kur’ân’da diğer peygamberlere nispetle anlatılan mucizeler tevil edilmelidir.

    10. Sahîh-i Buhârî’dekiler de dâhil olmak üzere hadislerde, İslâm’ı ve peygamberi lekeleyen yönler bulunmaktadır.

    11. Zaman ve şartlar değişince Kur’ân’ın yeniden yorumlanması gerekir.

    Ahmed Hân, hadis ehliyle mücadele etmek için Ehl-i Kur’ân (!) ekolünü kurmuştur.

  3. #3
    Paylaşımcı Üye
    Üyelik tarihi
    Dec 2011
    Yaş
    29
    Mesajlar
    1.479
    Tecrübe Puanı
    9

    Standart Cevap: 1 milyondan fazla Hadis var diyen var. Sizce hadislerin hepsi doğru mu?

    Mevlevî Cerâğ `Alî’nin (1844-1898) Görüşleri:
    1. Hz. Peygamber’in صلى الله عليه وسلم emir ve öğütleri gelip geçici bir özelliğe sahiptir.

    2. Kütübü Sitte’de Hz. Peygamber’e صلى الله عليه وسلم istinat edilen sözler genellikle uydurmadır. Bu hadislerle amel etmek, akla ve vicdana ters hareket etmektir.

    3. Hz. Peygamber صلى الله عليه وسلم bir hukuk sistemi bırakmamış ve telkinde de bulunmamıştır.

    4. Hz. Peygamber صلى الله عليه وسلم zamanında uygulanan hukuk, Arapların hukuk kurallarını ihtiva eder. Buna bağlı olarak Hz. Peygamber’e صلى الله عليه وسلم atfedilen hukukî hadisler genelde uydurmadır.

    5. Cihat hakkındaki ayetler tevil edilmelidir. Hz. Peygamber’in صلى الله عليه وسلم cihatları, hücuma değil savunmaya yöneliktir. Cihat savaşmak değil gayret göstermektir.

    Hadislerin neredeyse tamamını veya çoğunu uydurma kabul eden Cerâğ Ali, Seyyid Ahmed Hân gibi işine gelen yerde hadisleri nakletmekten çekinmemiştir.

    Hindistan’da hadis inkâr fitnesini körükleyenler: Nevvâb Muhsinu’l-Mulk (1907), Eltaf Hüseyin Hâlî (1914), Seyyid Emir Ali (1920) ve Şibli Nu`mânî gibilerdir.



    Ehl-i Kur’ân (!) Okulu:
    Grubun ünlüleri şunlardır: Abdullah Çakralevi (1914), Ahmed Din (1936), Hafiz Muhammed Eslem Ceracpuri (1955) ve Ğulâm Ahmed Perviz (1985).

    İddiaları:

    1. Hz. Peygamber’e صلى الله عليه وسلم Kur’ân’dan başka vahiy gelmemiştir. Onun görevi sadece Kur’ân’ı tebliğdir.

    2. Kur’ân yeterlidir. Peygamber’in صلى الله عليه وسلم tefsirine ihtiyaç yoktur. Dolayısıyla Ona uymak gerekmez.

    3. Sünnet ve hadisle amel etmek şirktir.[89]

    4. Hadisler Müslümanların birliğini yok etmektedir. Hadisler din değil, dinin tarihidir. Sahih hadis sadece Kur’ân’a uygun olanıdır. Hadislerin Hz. Peygamber’e صلى الله عليه وسلم nispeti şüphelidir, zan ifade eder. Din ise zan üzere bina edilmez.

    5. Kur’ân’da geçen Rasûl’e صلى الله عليه وسلم itaatten maksat idarecilere itaattir.[90]

    6. Onun صلى الله عليه وسلم açıklamaları sadece kendi devri için geçerlidir. Bunlarla sadece o devirde amel edilebilir. Sonraki asırlarda bu uygulama son bulmuştur.[91]

    Kur’ân ehlinde (!) bir birlik olması mümkün olmadığı için namazı iki, üç, dört, beş vakit olduğunu savunanlar vardır. Aynı şekilde zekât mallarının miktarı ve zekât şartları konusunda farklı görüşlere sahiptirler.

    İçlerinden bazıları, sahih hadisleri, bazıları da mütevatir hadislerin dışında kalanları inkâr ederler. İçlerinden marjinal bir grup tamamını inkar eder.

    Ehl-i Kur’ân (!) Hareketi’ne Karşı Yazılan Eserler:
    a. İftihar Ahmet Belhî: Fitne-i İnkâr-i Hadîs Ke Manzar ve Pes Manzar (Karaçi, 1954)

    b. Muhammed İdris Kandehlevî: Hücciyet-i Hadîs

    c. Muhammed Dâvûd Râzî: İslâm

    d. Muhtemim Muhammed Tayyib: Ek Kur’ân

    e. Mûsâ Cârullâh Bigiyef (1874-1949): Kitâbu’s-Sunne (Ankara, 1999)



    Pakistan
    Ahmet Perviz’in Görüşleri:
    Eserinin adı Makâm-ı Hadîs (Lahor, 1953)

  4. #4
    Paylaşımcı Üye
    Üyelik tarihi
    Dec 2011
    Yaş
    29
    Mesajlar
    1.479
    Tecrübe Puanı
    9

    Standart Cevap: 1 milyondan fazla Hadis var diyen var. Sizce hadislerin hepsi doğru mu?

    İddiaları:

    1. Hz. Peygamber’in صلى الله عليه وسلم görevi sadece Kur’ân’ı tebliğ etmektir.

    2. Hz. Peygamber صلى الله عليه وسلم Kur’ân dışında bir hüküm ortaya koyamaz.

    3. Hukukî hadisler Kur’ân’ın hükmü ile tezat halindedir.

    4. Hz. Peygamber’in صلى الله عليه وسلم söz ve fiillerini ihtiva eden hadis kitapları dinden bir parça değildir.

    5. Hz. Peygamber’in صلى الله عليه وسلم vefatından sonra bazı kimseler kendi özel istekleriyle bu hadisleri, yazılı vesikalardan değil, şifahen toplamışlardır.

    6. Beş vakit namaz ve kılınış şekli gibi mütevatir hadisler reddedilmelidir. Kur’ân’da sadece namazın dosdoğru kılınması emredilmektedir. Bunun şekli ise devlet idaresine bırakılmıştır.

    7. Kur’ân’da geçen صلاة kelimesi, Allah’ın emirlerine uymak anlamına gelir. Sadece belirli vakitlerde yapılan bir şekil olmayıp bütün hayat için geçerlidir.

    8. Sünnet hukuk kaynağı değildir. (Pakistan Yüksek Mahkemesi Yüksek Hâkimi Muhammed Şâfii’nin iddiası)

    Ahmet Perviz ve Ehl-i Kur’ân (!), Tûl-u İslâm Dergisi’ni çıkararak, orada sadece Kur’ân’la yetinme fikirlerini işlemişlerdir.

    Pakistan’lı sünnet karşıtlarının önde gelenleri: Abdullâh Çakralvî (1870-1914), Mevlevî Ahmeduddîn Emratserî (1861-1936).

    İmâm Mevdûdî bu harekete karşı çıkmış ve bu konuda makale ve kitaplar neşretmiştir. Sünnetin Anayasal Niteliği (İstanbul 1998) gibi…



    Fazlu’r-Rahmân’ın (1919-1988) Görüşleri:
    1. Hz. Peygamber’e صلى الله عليه وسلم ait olan hadis azdır. Ancak genelde ibadetlere ilişkin hadisler, Hz. Peygamber’e صلى الله عليه وسلم aittir.

    2. İlk dönemlerde hadislerin büyük bir kısmı, Hz. Peygamber’e صلى الله عليه وسلم ait olmayıp bu ilk nesillere aittir.

    3. Hadisler aslında Nebevî Sünnet’in yorumlanması sonucu oluşturulan canlı ve dinamik bir yapı arz eden yaşayan sünnetin önüne senet zinciri eklenmek suretiyle Hz. Peygamber’e صلى الله عليه وسلم istinat edilmiş formülasyondan başka bir şey değildir. Hadis, genellikle çok kısa olan ve Hz. Peygamber’in صلى الله عليه وسلم söyledikleri, yaptıkları, tasvip ya da reddettikleri veya sahabelerin özellikle yaşlı olanları ve daha özel olarak ilk dört halife hakkında bilgi vermeyi amaçlayan bir haberdir.

    4. Hadis, yasayan sünnetin sözlü bir şekilde yansımasıdır veya hadis, Nebevî öğretinin yorumlanmış ruhunu yasayan sünneti temsil etmektedir.

    5. Yaşayan sünnet ise ilk Müslüman cemaatinin, Hz. Peygamber صلى الله عليه وسلم modelinin ruhuna uygun olarak ortaya koyduğu tatbikattır. Ya söze dayanan takrirî ya da yaşayan gelenektir ki, bu da Hz. Peygamber’e صلى الله عليه وسلم dayanır.

    6. Sahabe ve tabiinin davranışları da sünnet kapsamındadır.

    7. Gayb hadisleri, belli bir gün ve yere işaret eden hadisler uydurmadır.

    8. Kelamî, siyasî grup ve hizipleşmeyle ilgili ortaya çıkacak haberler uydurmadır.

    9. Gelecekte ortaya çıkacak fitneleri bildiren hadisler uydurmadır.

    10. Mucizelerden haber veren hadisler de uydurmadır.

    11. Mehdi ve Mesih’ten haber veren, irade hürriyeti ve kaderden bahseden, faizle ribâyı aynı gören, siyasetle ilgili olan bütün hadisleri ve kıyamet alametlerini haber veren fiten hadisleri uydurmadır.

    12. Dinden dönenin öldürüleceği, kelime-i tevhidi getirenin cennete gireceğini bildiren hadisler uydurmadır.

    13. Sünnetin Kur’ân gibi bağlayıcılığı yoktur.

    Fazlu’r-Rahmân, hadislerin oluşma süreci diye bir gelişme varlığı tezini ortaya atmıştır.

    Fazlu’r-Rahmân’a göre İslâm Dünyası’nın çıkış yolu: Kur’ân öğretisi ve nebevi sünnet, İslâm toplumunun karşılaştığı yeni faktörleri ve etkileri karşılamak için, cemaatin yaşayan sünneti doğrultusunda yaratıcı bir biçimde alınıp yorumlandığı zaman, cemaatin ilk dönemiyle ilgili tarihinde bizler için güçlü yol gösterici ilkeler mevcuttur.

  5. #5
    Paylaşımcı Üye
    Üyelik tarihi
    Dec 2011
    Yaş
    29
    Mesajlar
    1.479
    Tecrübe Puanı
    9

    Standart Cevap: 1 milyondan fazla Hadis var diyen var. Sizce hadislerin hepsi doğru mu?

    Mısır
    Mısır’da ilk olarak “sünnetsiz İslâm” sloganını ortaya atan Mirza Bâkır’dır. Ondan etkilenen Tevfik Sıdkî adındaki bir tıp doktoru “İslâm Kur’ân’dan ibarettir’ diye bir makaleyi yazdı. Bunu el-Menâr dergisinde yayınlatınca Mısır’da büyük tartışmalara sebep oldu. Makalesinde kendisi gibi düşünenleri “Kur’âncılar” diye isimlendirdi.

    Tevfik Sıdkî’nin (1929) Görüşleri:
    1. Hz. Peygamber’in صلى الله عليه وسلم bütün yaptıkları ve söylediklerinin hiçbir bağlayıcılığı yoktur veya sadece yaşadığı asırdaki insanları bağlar. Diğer insanlar ise, Kur’ân’dan hüküm çıkararak ihtiyaçlarını giderirler.[92]

    2. Hz. Peygamber’in صلى الله عليه وسلم yerleştirdiği hukuk sistemi, belli bir zamana mahsus hazırlık dönemi şeriatıdır.

    Hadis inkârcılarından biri de hicrî 1350 yılında Mısır’da sünnetin tarihi ile ilgili bir kitap yayınlayan İsmâ`îl Ethem’dir. Buna göre, hadisin temelde varlığı kesin değildir.

    Mısır müftüsü Muhammed `Abduh da sadece Müslümanların üzerinde ittifak ettikleri hadislerin kabul edilmesi, sünnet ve hadisin büyük bir kısmının reddedilmesinin gerekli olduğunu savunur.



    Ebû Reyye:
    Mısır’da ilk olarak sünnet etrafında ortaya konulmaya çalışılan şüpheleri derleyip toparlayarak bir kitap halinde neşreden ilk şahıs Mahmud Ebû Reyye’dir. Kitabını 1958’de Edvâun ale’s-Sünneti’l-Muhammediyye ismiyle yayınladı.

    Ebû Reyye’nin Kaynakları:
    Mustafâ Sıbâî, Ebû Reyye’nin bu eserindeki kaynaklarını şöyle sıralar:

    a. Mutezile imamlarından yapılmış nakilleri içeren bazı kitaplar,

    b. Şîî bağnazların, kendi düşüncelerine yer vermiş oldukları kitaplar,

    c. Müsteşrıkların kendi kitapları yanı sıra, İslâm Ansiklopedisi’ne yerleştirdikleri görüşler,

    d. Bazı edebiyat kitaplarında yer alan asılsız hikayeler,

    e. Uzun yıllar boyunca, yazarın zihninde dolaşan kimi gizli düşünce ve gayeler.

    Ebû Reyye’nin Görüşleri:
    1. Hadis külliyatında sahih diye isimlendirilen hadisler azdır.

    2. Hz. Peygamber’in صلى الله عليه وسلم ağzından çıktığı şekliyle nakledilip bize ulaşan hadislerin sayısı da azlıktadır.

    3. Sadece kısa hadislerin bazılarında nadiren aslına bağlı olarak kalmış, birtakım lafızlar bulunabilmektedir.

    4. Sahih diye tanımladıkları, nakledilen hadislerin sıhhati, aslında raviler nazarında olup, söz konusu nakillerin kendilerinde (metinlerinde) değildir.

    5. Sünnet, Hz. Peygamber صلى الله عليه وسلم ve sahabe zamanında yazılmamıştır.

    6. Ebû Hureyre رضي الله عنه hadis uyduran birisidir.

    7. Hadislerin istenilenini alma veya bırakma konusunda herhangi bir zorluk ve günah yoktur.

    8. Mütevatir sünnet, amelî olan sünnetlerdir. Hadislerin tamamını içine alacak derecede sünneti diğerlerine de şamil kılmak, muhdes bir ıstılahtır.

    9. Sahabeler birbirlerini tenkit ettikleri halde, cerh ve ta`dîl âlimleri onları tenkit ameliyesine tabi tutmamışlardır. Hâlbuki onlar masum değildirler.

    10. el-Buhârî ve Müslim’in sahihlerinde iki yüzü aşkın garip ve fert hadis vardır.[93]

    Ebû Reyye’nin Hileleri:
    Bilgi naklederken tek taraflı davranmış lehte ve aleyhte olan bilgilerden sadece kendi fikri istikametinde olanlarını tercih etmiştir. Örneğin hadislerin kitabeti ve yazmanın nehyi ile ilgili rivayetlerden sadece nehyeden hadisleri delil getirir.

    Raviler hakkında bilgi veren ve biyografilerinin gerçek biçimde araştırıldığı kitaplar yerine, genellikle halk oturumlarında, eğlenmek için yazılmış hayal mahsulü kitaplara başvurmaktadır. Sünnet gibi önemli bir konunun aleyhine bu kitaplardaki hikâyelerden delil çıkarmaktadır.

    İslâm düşmanlarının yolundan giden batılıların uydurma araştırmalarının dış görünüşlerine kanar.

    İşine geldiği zaman uydurma dediği hadisleri delil olarak kullanır.

    Ebû Reyye’ye Reddiye Yazanlar:
    el-Muallimî, Abdurrezzâk Hamza, Muhammed Ebû Şehbe, Mustafâ Sıbâî, en-Nedevî ve Muhibuddîn el-Hatîb.



    Muhammed Gazzâlî’nin Görüşleri:
    1. Kur’ân’a ters düştüğü iddia edilen hadisler reddedilmeli.

    2. Âhâd haberler zan ifade ettiği için istidlalde delil değildir.

    3. Şarkı ve türkü dinlemeyi haram kılan hadisleri,

    4. Hz. Peygamber’e صلى الله عليه وسلم sihir yapıldığını iddia eden hadisleri,

    5. Hz. Mûsâ’nın عليه السلام ruhunu almaya gelen melekle ilgili hadisi,

    6. Ölü, ailesinin ağlaması üzerine azap olunur hadisini reddedilmelidirler.

    7. el-Buhârî ve Müslim’in bazı hadisleri illetlidir.

    8. Hadislerin sadece isnatlarının değil, metinlerinin de nazar-ı itibara alınarak yeniden yorumlanması gerekir.

    9. Şarkıyla ilgili hadislerin tamamı sahih değildir.

  6. #6
    Paylaşımcı Üye
    Üyelik tarihi
    Dec 2011
    Yaş
    29
    Mesajlar
    1.479
    Tecrübe Puanı
    9

    Standart Cevap: 1 milyondan fazla Hadis var diyen var. Sizce hadislerin hepsi doğru mu?

    10. Hadis, kesin ilmî ya da tarihî hakikat ile çelişirse reddedilir. Çünkü bu çeşit hadisler zan ifade ederler. Kesin bilgi ise zannî bilgiden önce gelir.

    Muhammed Gazzâlî’ye Karşı Yazılan Eserler:
    Cemal Sultan, Abdurrahman Zuayter, Selman el-`Avde, Râbi` el-Methali, Ebû İshâk el-Huveynî.



    Ahmed Emîn’in Görüşleri:
    1. Mütevatir hadisler yedi sayısını geçmez.

    2. Hadisler hafızalarda kalıp uzun müddet yazıya geçirilmediği için güvenilmez.

    3. Hadisler, Hz. Peygamber’in صلى الله عليه وسلم sağlığında bile uydurulmaya başlanmıştır.

    4. Hz. Peygamber’in صلى الله عليه وسلم döneminden sonraki dönemlerde hadislerin artma sebebi uydurma hareketinden kaynaklanmaktadır.

    5. Şahıs, yer, kabile faziletleri ile ilgili bütün hadisler uydurmadır.

    6. Muhaddisler, hadislerin metin tenkidini yapmamışlar. Hadislerin vakıaya uyup uymadığı üzerinde durmamışlardır.

    7. Hadisçiler cerh ve tadil kaidelerinde çok ihtilaf etmişler, dolayısıyla hadislere hüküm bina etmede ihtilaf edilmiştir.

    Ahmed Emîn eserlerinde, Goldziher’in fikirlerini tamamen kabul edip kendi görüşleriymiş gibi takdim eder.



    Mahmud M. Taha’nin Görüşleri:
    1. Hz. Peygamber’in صلى الله عليه وسلم söz ve tasvipleri sünnet olmayıp şeriattır. Geçerliliği zamanla sınırlıdır.

    2. Şeriat sadece onun yaşadığı döneme hastır.



    Türkiye
    Yaşar Nuri ÖZTÜRK’ün Görüşleri:
    1. Otuz veya elli hadis dışında kalan hadisler uydurmadır.

    2. Sahabe ve âlimler de dâhil olmak üzere Kur’ân’a sahip çıkmadıkları için suçludurlar.

    3. Hz. Peygamber’in صلى الله عليه وسلم vefatından sonra Kur’ân devre dışı bırakılmıştır.

    4. Kur’ân’dan uzaklaşma hicrî dördüncü yüzyılda meydana gelmiştir.

    5. Kur’ân’dan başka kaynak kabul etmek şirktir. Çünkü Kur’ân dışında hiçbir kaynağın korunma garantisi yoktur.

    6. Miraç hadisi çelişkilerle doludur.

    7. Yazıyı emreden rivayetler uydurmadır.

    8. Hadis diye yazılanlar Rasûlullah’ın صلى الله عليه وسلم sözleri diye Ona isnat edilmiştir.

    9. Hadisler hicrî iki yüz yılından sonra yazıya geçirilmiştir.

    10. Hadisler bağlayıcı değildir. Hüküm kaynağı da olamaz. Çünkü çelişkilerle doludur.

    11. İki türlü sahabe vardır:

    a. Hz. Muhammed’in صلى الله عليه وسلم sahabesi yani, inanmış olarak Peygamber’i صلى الله عليه وسلم gören kimsedir.

    b. Allah Rasûlü Hz. Peygamber’in صلى الله عليه وسلم sahabesi yani ruhanî sevgiyle Peygamberimiz’in صلى الله عليه وسلم gerçek kişiliğine dost olanlardır.

    İkinci tür sahabe birincisinden daha büyüktür.

    12. Size iki emanet bırakıyorum hadisinde sünnî çevreler, Allah’ın kitabı yanına sünnet kelimesini eklemişlerdir.

    13. Orta namaz sabah namazıdır.

    14. Adetli olan kadınlar namaz kılıp oruç tutabilirler.

    15. Kadının sesinin haramlığı konusunda Kur’ân ve sünnette delil yoktur.

    16. İnsanlara sadece Kur’ân ve mütevatir hadisler nakledilmelidir.

    Sünnete mişna[94] tabirini kullanmaktan çekinmiyor. Görüşlerinde, genelde Ebû Reyye’yi taklit ediyor. Şimdiye kadar pek çok hadis âliminin uydurma dediği hadisleri işine geldiği zaman delil olarak kullanıyor. Ayrıca itibar edilmeyen kitaplardan nakiller yapıyor. Hadisleri inkâr ettiği halde esbâb-ı nüzûlle ilgili rivayetleri nakletmekten çekinmiyor. Nakilde tahrif, sözlerinde çarpıtma görülmektedir.



    Hayri KIRBAŞOĞLU’nun Görüşleri:
    1. Sünnet, problemlerin asıl kaynağıdır.

    2. Yapılan sünnet tanımları:

    a. Sadece akademik ihtiyaçlara göre yapılmıştır. Sünnetin toplumsal boyutundan çok ferdî boyutuna ağırlık verilmiştir.

    b. Bağlayıcılık yönünden sünnet sınıflandırılmamıştır.

    c. Kur’ân, tanımların dışında bırakıldığı için bu tanımlar yetersizdir.

    3. Ona göre sünnet, “Hz. Peygamberin kendi döneminde İslâm toplumunu, akide, ibadet, tebliğ, eğitim, ahlâk, hukuk, siyaset, ekonomi gibi çeşitli alanlarda; kısacası bireysel, toplumsal ve evrensel olmak üzere hayatın her alanında, yönlendirilip yönetmede Kur’ân başta olmak üzere esas aldığı ilke ve prensipler bütününün oluşturduğu bir zihniyet ya da dünya görüşüdür.”

    4. Bize sadece, yasayan sünnet sahih olarak ulaşmıştır. Diğer hadislerin de tamamının uydurma olduğu söylenemez.

    5. Hadislerin aklanmasında sadece isnat yeterli değildir, metni de göz önünde bulunduran sağlıklı bir metot uygulamak suretiyle aklanır.

    6. Senet ve metin açısından sağlam olan hadislerin akaid dışında kullanmak mümkündür.

    7. Hadisleri toptan kabule olduğu kadar, toptan redde de karşıyız.

    8. Dinde otoritelerin görüşlerine değer vermekle birlikte onları mutlak doğru kabul etmiyor, onların eleştirilebilir olduklarına inanıyoruz.

    9. Hadisleri eleştirmek ya da reddetmek, Hz. Peygamber’i صلى الله عليه وسلم eleştirmek ya da reddetmek değil, bu hadislerin ona nispetini eleştirip reddetmek demektir.

    10. Sünnetin sadece bireysel boyuta indirgenmesi yanlıştır. Onun toplumsal ve evrensel boyutlarının bireysel boyutu tarafından gölgelendiğini bu sebeple bu iki boyutunu ön plana çıkarılması gerektiğini düşünüyoruz.

    11. Sünnetin tamamının gayri metluvv vahiy olduğuna dair görüşe katılmıyoruz. Bilakis sünnetin büyük bir kısmının Hz. Peygamber’in صلى الله عليه وسلم Kur’ân’a dayalı içtihatları olduğunu, vahiy tarafından zımnen tasdikinin, onların vahyi ürünü olduğu anlamına gelmeyeceğini savunuyoruz.

    12. Sünneti ve tabii Kur’ân’ı anlarken lafızcılığın asılıp, lafzın altında yatan ilkelere inilmesi ve bunların günün şartları içerisinde yeniden yorumlanması taraftarıyız.

    13. Sonuç itibarıyla sünneti reddetmediğimizi, ancak sünneti anlamada başvurulan hadislere eleştirel ve seçmeci yaklaştığımızı açıkça vurguluyoruz.*

    Yukarıdaki inkâr şekillerinde genel olarak sünnetin bir hukuk sistemi bırakmadığı vurgulanır ki biz o ifadelerin altını çizdik. Bu da bize, Müslümanlara İslam’ın devlet modelini reddettirip, cihat ateşini söndürmek amacında oldukları izlenimini veriyor. Devlet yönetimiyle ilgili rivayetlere “Emevî masalları” diyerek konuyla ilgili rivayetlerin tamamını reddediyorlar.

  7. #7
    Paylaşımcı Üye
    Üyelik tarihi
    Dec 2011
    Yaş
    29
    Mesajlar
    1.479
    Tecrübe Puanı
    9

    Standart Cevap: 1 milyondan fazla Hadis var diyen var. Sizce hadislerin hepsi doğru mu?

    İnkârcıların İddialarından birnide örnek verelim

    1. Hadislerin Kur’ân’a Arz Edilmesi Gerekir:
    İddia: İnkârcılar, kendilerine bir hadis nakledildiğinde hadisi Kur’ân’a arz edip, eğer Kur’ân’a uygunsa almayı, değilse reddetmeyi savunurlar. Çünkü Hz. Peygamber’den صلى الله عليه وسلم “Size benden bir hadis nakledilirse onu Allah’ın kitabına arz edin. Eğer ona uyarsa kabul edin, muhalifse reddedin” rivayeti nakledilmiştir.

  8. #8
    Paylaşımcı Üye
    Üyelik tarihi
    Dec 2011
    Yaş
    29
    Mesajlar
    1.479
    Tecrübe Puanı
    9

    Standart Cevap: 1 milyondan fazla Hadis var diyen var. Sizce hadislerin hepsi doğru mu?

    Cevap: Öncelikle şunu belirtmek isteriz ki, inkârcıların ortak özelliği işlerine geleni kabul edip gelmeyeni reddetmeleridir. Eğer hadis dinde müstakil bir hüccetse, o zaman hadisin Kur’ân’a arz edilmesi gerekli değildir. Eğer müstakil bir hüccet değilse, inkârcıların yukarıda belirtmiş olduğu rivayet de dinde müstakil bir hüccet değildir. Eğer söz konusu rivayeti Kur’ân’a arz edersek bu hadis sahih değildir ve reddedilmesi gerekir. Çünkü Yüce Allah “Peygamber صلى الله عليه وسلم size neyi verdiyse onu alın, neyi de yasakladıysa ondan da el çekin.” (el-Haşr, 7.) dediği halde Hz. Peygamber صلى الله عليه وسلم “benden size nakil gelirse onu Kur’ân’a arz edin” demez. Çünkü bu Kur’ân’a aykırıdır. Dolayısıyla bu rivayeti Kur’ân’a arz ettik ve hadisin merdûd olduğuna hükmettik. Bu, inkârcılara kendi metotlarıyla vermiş olduğumuz yanıttır.

    Kendi menhecimize göre incelediğimizde bu hadis uydurma, en iyi ihtimalle zayıftır. İbn Hacer’e bu hadis sorulduğunda, bu hadisin bütün yollarının eleştirildiğini söylemiştir. İmâm es-Sağânî bu rivayetlerin mevzu olduğunu söylemiştir.[95] İbn Hacer’in belirttiğine göre bu manada gelen hadislerin hiçbiri sahih değildir. Bizim gibi hadis ehli insanların dahi amel etmediği bir hadisle hadis inkârcılarının amel etmeye çalışması ilginçtir.

    Bizim usulümüze göre hadisler vahye muvafıktır. Allah Rasûlü’ne gelen vahyin sadece Kur’ân olmadığını daha önce izah etmiştik. Buna göre Hz. Peygamber صلى الله عليه وسلم vahye aykırı söz söylemez fakat vahyedilen her şey Kur’ân’da vardır da diyemiyoruz.

    Ayrıca herhangi bir rivayetin sadece Kur’an’a uygun olması, tek başına onun uydurma olmadığını ispata yeterli midir? Kaynaklara baktığımızda, hakkında “metni doğrudur ama hadis olarak sahih değildir” ifadesi kullanılmış birçok rivayet var. Hadis uydurmayı meslek edinmiş raviler Kur’an’a uygun hadis uyduramaz ya da bütün uydurma rivayetler Kur’an’a aykırıdır diye bir kaide konulabilir mi
    <span style="color:#008000;"><span style="font-size: 15px; background-color: rgb(250, 250, 250); "> ?

  9. #9
    Paylaşımcı Üye
    Üyelik tarihi
    Dec 2011
    Yaş
    29
    Mesajlar
    1.479
    Tecrübe Puanı
    9

    Standart Cevap: 1 milyondan fazla Hadis var diyen var. Sizce hadislerin hepsi doğru mu?

    Alıntı cuneytmuzaffer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    Kuran-ı Kerim mi? Hadisler mi? Bence tartışmasız Kuran-ı Kerim. Tersini düşünüyor veya ikiside diyorsanız vay halinize
    Biz ALLAH a ve Rasulüne iman ettik itaat ettik şimdi işine gelmezse yine o bencil tafrına bencene uymuyorsa bu deliller vay haline ateş seni çağırıyor....

  10. #10
    Paylaşımcı Üye
    Üyelik tarihi
    Sep 2012
    Mesajlar
    806
    Tecrübe Puanı
    8

    Standart Cevap: 1 milyondan fazla Hadis var diyen var. Sizce hadislerin hepsi doğru mu?

    Allah insanlara akıl ve şuur vermiştir. Efendimizin bazı hadisleri ,başka düşüncelere yer bırakmayacak kadar açık ve nettir. Bunları akıl yoluyla bile idark edebiliriz. Şu var, bütün hadisleri konu olarak bilemeyiz. Bilmediğimiz konularda ise, kaynağımız bellidir. Kur'ân-ı Kerim....
    Büyük islam alimlerinin hadis kitapları da bizlere kaynaktır. İlk konuda insanı can damarından vurma girişi var gibi. Üye olan arkadaş,daha ilk mesahında böyle bir konuya girerek , müzlüman için en önemli konulardan birine giriş yapmış. Site reklamı var.
    İslam üzerinde oynanan oyunlar o kadar çok ki. İslamı savunur gibi görünür ama asıl neden islamı değiştirmeye çalışmaktır. Sitelere üye olup , islami kelimeler telaffuz ederek insanların zihnine girmeye çabasıdır. Biz biliyoruz ki; islamın temeli ve kuralları nettir ,sapasağlamdır. Her ne kadar değiştirilmeye çalışılsa da, bu olmayacaktır...

    Allah’ın emirlerini öğrenebileceğimiz tek kaynak olan Kuran’ı Kerim 1400 yıl önce peygamber efendimize vahyedilmiştir. İslamiyetin temellerinin anlatıldığı Kutsal Kitabımız Kuran, bugün insanlar tarafından titizlikle korunan, saygı duyulan ancak okunmayan bir kitap olarak raflarda ya da duvarlarda asılı halde korunmaktadır. Oysa Kuran bizlere öğüt almamız, Allah’ın emirlerini ve yasaklarını öğrenmemiz için indirilmiş bir rehberdir.

    ‘Andolsun Biz Kur’ an’ ı zikr (öğüt alıp düşünmek) için kolaylaştırdık. Fakat öğüt alıp-düşünen var mı?’ (Kamer Suresi, 17)
    Günümüzde insanların çoğu dinimiz hakkındaki bilgileri Kuran’la örtüşmeyen kaynaklardan öğrenmekte, bu da yanlış ve hurafelerle dolu din bilgisinin yaygınlaşmasına neden olmaktadır. Oysa Allah’ın emir ve yasakları Kuran’da açıkça bildirilmiştir. Kuran’la örtüşmeyen hatta tamamen tezat bilgilerden oluşan Kuran dışındaki kaynaklardan dini öğrenmek son derece sakıncalı bir durumdur.
    ‘Dillerinizin yalan yere nitelendirmesi dolayısıyla şuna helal, buna haram demeyin. Çünkü Allah’ a karşı yalan uydurmuş olursunuz. Şüphesiz Allah’ a karşı yalan uyduranlar kurtuluşa ermezler.’ (Nahl Suresi, 116)


    ‘Biz sana bu Kur’ an’ ı güçlük çekmen için indirmedik.’ (Taha Suresi, 2) ayetinden de anlaşıldığı gibi, Kuran insanların güçlük çekmeleri için indirilmemiştir. Rabbimiz; ‘Allah, size kolaylık diler, zorluk dilemez.’(Bakara Suresi,185) ve seni kolay olanda başarılı kılacağız.(A’ la Suresi, 8 ayetleri ile kullarına olan merhametini ve seçip beğendiği dininin kolay olduğunu bildirmiştir.

    Allah kolaylık dilerken insanlar, İslam dinini icra edilmesi zor ve karmaşık bir hale getirerek Kuran ahlakından uzak toplumların oluşmasına neden olmaktadırlar. Dine uzak olup tanımak ve yakınlaşmak isteyen insanlar için bu yanlış bilgiler ve hurafeler olumsuz bir etki yaratmakta ve dinimizin yanlış bir şekilde anlaşılmasına sebep olmaktadır.

    Bütün bunların dışında en önemlisi Allah’ın ayetlerinin yerine başka kaynakları önde tutmak ve onları uygulamak insanı şirke götüren büyük bir tehlikedir. ‘Gerçekten, Allah, Kendisi’ ne şirk koşulmasını bağışlamaz. Bunun dışında kalanı ise, dilediğini bağışlar. Kim Allah’ a şirk koşarsa, doğrusu büyük bir günahla iftira etmiş olur.’ (Nisa Suresi, 48)
    Sevgili peygamberimiz Hz. Muhammed’in: ‘Rabbim gerçekten benim kavmim, bu Kur’ an’ ı terk edilmiş (bir Kitap) olarak bıraktılar.’ (Furkan Suresi, 30) sözünden, Kuran’ın okunması gerektiği anlaşılmaktadır. Ayrıca, ‘Ben, yalnızca bana vahyedilmekte olana uyuyorum.’ (Ahkaf Suresi, 9) diyerek Allah’ın emirlerinin dışında bir şeye uymadığını anlıyoruz. Bu durumda bizlerin de sevgili peygamberimizi örnek almamız ve sadece vahyedilene uymamız gerektiği çok açıktır.

+ Cevap Ver
Sayfa 1/2 12 SonSon

LinkBacks (?)

  1. Yandex
    Refback Bu Konu
    07-12-2015, 05:07 AM
  2. ??????
    Refback Bu Konu
    05-05-2015, 05:12 PM
  3. Yandex
    Refback Bu Konu
    05-26-2014, 01:03 AM
  4. Yandex
    Refback Bu Konu
    05-26-2014, 12:39 AM

Benzer Konular

  1. 6 Hadis Kitabları hepsi bir arada Android applicationda
    By alizulfuqar in forum Kütübü Sitte
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 09-08-2017, 02:15 PM
  2. Fazla söze gerek var mı sizce?
    By £laf in forum Dini Hikayeler
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 11-05-2014, 03:46 PM
  3. Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 05-17-2011, 02:58 PM
  4. hadislerin sayıca çok olmasının kanıtları
    By hüzünlügurbet in forum Kütübü Sitte
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 01-06-2010, 08:29 PM
  5. Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 11-24-2009, 06:34 PM

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Mesaj Yazma Yetkiniz Var
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  
^

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379