SUAL BİR MÜMİNİN DİĞER BİR MÜMİNE DUASI NE ŞEKİLDE OLMALI?


kabul görecek sebebler dairesinde olmalıdır.çünki bazı şartlar altında dua makbul olur.şartların kabulü nisbetinde dua nın makbuliyet görme, kabul görme hadisesi ziyadeleşir. kısaca dua edileceği o vakit,istiğfar ile manevi temzlenmeli, bu tövbe istiğfar ismi hüsna dan seçilen isimler ile yapılması da uygun düşer.

işte el tevvab, el gaffur, er rahim gibi isimlerle,sonra makbul bir dua olan salavat_ı şerifeyi şefaatçi gibi zikir etmeli ve dua nın sonunda yine salavat getirilmeli

.çünki iki makbul duanın ortasında bir dua makbul olur. hem gıyabında yani hazır ve mevcut olmaksızın bir kişinin ardından hem hadis ten gelen ve kur an dan gelen tesirli dualarla dua etmek.

HEM SAMİMİ VE HUŞU VE HUZUR _U KALP İLE DUA ETMEK. HEM NAMAZIN SONUNDA BİLHASSA SABAH NAMAZIN DAN SONRA. HEM MÜBAREK MEVKİLERDE HEM HUSUSAN MESCİDLERDE, HEM CUMA DA HUSUSAN İCABED EDİLEN DUA SAATİNDE, HEM ŞUURU SELASEDE(RECP,ŞABAN, RAMAZAN)HUSUSAN LEYLİ MEŞHURADA, HEM RAMAZAN DA HUSUSAN LEYLİ KADİRDE DUA ETMEK, KABULE UYGUN OLMASI RAHMETİ İLAHİYEDEN KUVVETLE ÜMİT EDİLİR. ŞAYET DERSEK BİR ÇOK DEFA DUA EDİYORUZ KABUL OLMUYOR?





EL CEVAP:

İMAN BİR DUAYI VESİLEDİR.VE KATİ OLARAK İKTİZA ETTİĞİ VE İNSAN FITRATI ONU ŞİDETLE İSTEDİĞİ GİBİ, İŞTE DÜŞÜNÜN EN SIKINTILI ANIMIZDA, EN MUZADİRP BİR VAZİYETE DÜŞTÜĞÜMÜZDE, HEMEN LİSANEN VE FİLİ DUALARA MÜRACAT ETMEMİZ GÖSTERİYOR Kİ : DUA İNSAN FITRATINA UYGUNDUR. VE ONU ŞİDETLE ARZU EDİYOR. DUANIZ OLMAZSA NE EHEMNİYETİNİZ VAR? MEALİNDE AYET FERMAN EDİYOR. HEM BANA DUA EDİN ,SİZE CEVAP VEREYİM EMREDİYOR. EVET DUALARIMIZ KABUL GÖRÜYORMU MESELESİNE CEVAP ŞUDUR.



CEVAP VERMEK AYRIDIR. KABUL ETMEK AYRIDIR. HER DUA İÇİN CEVAP VAR FAKAT KABUL ETMEK,HEM AYNI İSTEĞİ VERMEK, CENABI HAKKIN HİKMETİNE TABİDİR. MESELA HASTA BİR ÇOCUK ÇAĞIRIR: YA HEKİM BANA BAK.: HEKİM DER: LEBBEYK DER NE İSTERSİN CEVAP VERİR. ÇOCUK DER: ŞU İLACI VER BANA. HEKİM İSE YA AYNEN İSTEDİĞİNİ VERİR, YAHUT ONUN İHTİYAÇLARINA B, FAYDALARINA BİNAEN ONDAN DAHA İYİSİNİ VERİR, YAHUT HASTALIĞINA ZARAR OLDUĞUNU BİLİR, HİÇ VERMEZ. İŞTE CENABI HAK MUTLAK HAKİM VE HAZIR VE NAZIR OLDUĞUNDAN KULUN DUASINA CEVAP VERİR.



DÜŞÜNÜN YANLIZSINIZ, KİMSESİZSİNİZ, VE BU DEHŞETİN İÇERSİNDE UMUTSUZ BİR VAZİYETTE BU HALİN DEHŞETİ İÇİNDEYKEN HUZURU İLE VE CEVABI İLE O HALETİ DOSTLUĞA VE HUZURA SEVK EDER. FAKAT İNSANIN NEFSİN İSTEKLERİNE HEVESİNE DÜŞKÜN BİR ŞEKİLDE VE BASKI VE ZORBALIK ALTINDA İSTEMESİ İLE DEĞİL, BELKİ HİKMETİ RABBANİYE NİN GEREKTİRMESİ İLE VE İSTEMESİ İLE YA İSTEĞİNİ VEYA DAHA EVLASINI VERİR . VEYA HİÇ VERMEZ. HEM DUA BİR İBADETTİR. İBADET İSE NETİCESİ UHREVİDİR. DÜNYEVİ MAKSATLAR İSE O TÜR DUANIN İBADET VAKİTLERİDİR.



O MAKSATLAR GAYELERİ OLMAMALIHEM NASIL Kİ YAĞMURSUZLUK VAKTİ YAĞMUR DUASININ VAKTİDİR. ŞAYET O DUA SIRF O YAĞMURU GETİRMEK İÇİN OLSA O İBADET HALİS OLMADIĞINDAN KABULE LAYIK OLMAZ . HER NE KADAR O DUA NIN NETİCESİ YAĞMUR İÇİNDİR ,AMA O RAHMET DERYASINA O HALETİN DÜZELMESİ İÇİN BİR MÜRACATTIR. BİZ MÜRACAT DAİRESİNDE HİKMETE TABİ OLMALI ŞAYET İSTEKLER YERİNE GELMEMEİŞ GİBİ GÖZÜKSE. BELALAR ÜZERİMİZDEN DEF OLMAMIŞ GİBİ BİR HALLE KARŞILAŞSAK DENİLMEYECEK Kİ .

DUA KABUL OLMADI. BELKİ DENİLECEK Kİ: DUA NIN VAKTİ KAZA OLMADI ŞAYET İSTENİLEN , ARZU EDİLEN BİZE ULAŞSA O VAKİT DUA VAKTİ BİTER KAZA OLUR. DEMEK DUA BİR İBADETTİR. YANİ ACİZLİĞİNİ, ÇARESİZLİĞİNİ ACZİNİ AÇIĞA DÖKÜP DUA İLE ONA İLTİCA ETMELİ İLAHLIĞINA KARIŞMAMALI. TEDBİRİ ONA BIRAKMALI HİKMETİNE İTİMAD ETMELİ RAHMETİNİ İTHAM ETMEMELİ.HEM BİZ ZAHİRE BAKIP HÜKÜM VERİRİZ ,NETİCEYİ BEKLERİZ .

CENAB I HAK İSE AHİRETE BAKAR HÜKMÜ VERİR MESELEYİ NETİCE YE BAĞLAR. HEM SEN ONUN MEMURU ,HEM KULU , HEM SANATISIN O HALDE MÜLK SAHİBİ MÜLKÜNDE İSTEDİĞİ GİBİ TASARRUF EDER.

[ HEM BAK VE GÖR:/: VE : KATİ ANLAŞILIYOR Kİ HER DERTLİNİN AHINI HER MUHTACIN DUASINI İŞİTEN VE
DİNLEYEN BİR SEMİ VE MUCİB PERDE ARKASINDA VAR BAKAR Kİ EN KÜÇÜK BİR HAYAT SAHİBİNİN
EN KÜÇÜK BİR İHTİYACINI GÖRÜR VE EN GİZLİ BİR AHINI İŞİTİR ŞEFKAAT EDER FİİLEN CEVAP VERİR
MEMLUN EDER