+ Cevap Ver
8 sonuçtan 1 ile 8 arası
Like Tree1Beğeniler
  • 1 Post By MuHaMMeD

İmanın gitmesine sebep olan şeyler

 İman Esasları Katagorisinde ve  İman Forumunda Bulunan  İmanın gitmesine sebep olan şeyler Konusunu Görüntülemektesiniz.=>Muhammed Hadimi ki, hem alim, hem velidir. Sözleri, kitapları pek çok faidelidir. Doğdu Konya ilinin Hadim nahiyesinde. O yere defnedildi vefat eylediğinde. Çok kıymetli kitaplar yazarak bu büyük zat, İnsanlara faydalı bilgiler sundu bizzat. Özellikle imanı gideren şeyler nedir, Bunları, şu şekilde beyan eylemektedir: Dinin küfür saydığı sözleri söyleyenin, Yahut ...

  1. #1
    Üst Düzey Yönetici MuHaMMeD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jan 2010
    Mesajlar
    3.556
    Tecrübe Puanı
    13

    Standart İmanın gitmesine sebep olan şeyler

    Muhammed Hadimi ki, hem alim, hem velidir.
    Sözleri, kitapları pek çok faidelidir.

    Doğdu Konya ilinin Hadim nahiyesinde.
    O yere defnedildi vefat eylediğinde.

    Çok kıymetli kitaplar yazarak bu büyük zat,
    İnsanlara faydalı bilgiler sundu bizzat.

    Özellikle imanı gideren şeyler nedir,
    Bunları, şu şekilde beyan eylemektedir:

    Dinin küfür saydığı sözleri söyleyenin,
    Yahut küfür sayılan işi icra edenin

    Kalbinde tasdik olup, (inanıyorum) dese,
    Yine imanı gidip, küfre düşer o kimse.

    Mesela, (Hak teâlâ, Arş'dan veya göklerden,
    Bize bakıyor) demek, küfürdür bu sebepten.

    Yine, (Filan Müslüman, benim nazarımda, bir,
    Yahudiden farksızdır) diyen de, olur kâfir.

    Yalan olan bir söze, eğer ki, (Bu, doğrudur.
    Allah dahi biliyor) derse, bu, küfür olur.

    Melekleri veyahut Kur'anı tahkir etmek,
    Küfr olur, hem Kur'anın bir harfini küçültmek.

    Yine, çalgı çalarak Kur'an tilaveti de,
    Asla caiz olmayıp, küfür olur elbette.

    Hakiki Tevrat ile İncil'e inanmamak,
    Kötülemek de yine, küfür olur muhakkak.

    Yine, Peygamberleri tahkir etmeye varan,
    Söz söyleyenin dahi, imanı gider o an.

    Kur'anda isimleri geçen Peygamberlerden,
    Birine inanmamak, küfr olur yine hemen.

    Çok iyilik yapana, (Peygamberden iyidir.)
    Diyen dahi, mâzallah, imanını yitirir.

    Peygamber olduğunu söylese biri şayet,
    O ve inananlar da, girerler küfre elbet.

    Ahirette olacak şeyler ile istihza,
    Yani alay etmek de, küfürdür yine keza.

    Kabir ve kıyamette olacağı bilinen,
    Azaba, (akla, fenne hiç uygun değil) diyen,

    Yani aklın ve fennin ardına sığınarak,
    Bunları inkâr eden, küfre düşer muhakkak.

    Hak teâlâ Cennette, elbet görülecektir.
    Bunu inkâr eden de, küfre düştü demektir.

    Yine, (Fen bilgileri, İslami bilgilerden,
    Hayırlıdır) diyenin, imanı gider hemen.

    Yine, (Namaz kılsam da, hiç kılmasam da, birdir.)
    Diyen de küfre girip, imanını yitirir.

    (Zekat vermem) demek de, alamet-i küfürdür.
    Bu söz de, söyleyenin imanını götürür.

    (Keşke helal olsaydı faiz ile zulmetmek.)
    Demek de küfürdür ki, bundan da kaçmak gerek.

    Haramdan olan malı vererek bir fakire,
    Bundan sevap bekleyen kimse de, girer küfre.

    Haramdan olduğunu bile bile o fakir,
    Verene, hayır dua ederse, olur kâfir.

    Ve meşhur sünnetlerden birini beğenmemek,
    Küfr olur ki, bu gibi hallerden kaçmak gerek.

    Kalbinde tasdik olup, inansa da bir insan,
    İmanını, bir anda kaybedebilir bazan.

    İnsan, bir kelimeyle nasıl ki mümin olur,
    Bir kelime ile de, o imanı kaybolur.

    Dinin kıymet verdiği şeyleri tahkir etmek,
    Tahkir ettiğini de, beğenip kıymet vermek,

    (Küfr-i hükmi) olur ki, gayet tehlikelidir.
    Yani hükmen o kişi, imanını yitirir.

    Mesela bir hadis-i şerifinde o Server,
    (Kabrim ile minberim arasında olan yer,

    Cennetten bir bahçedir) diye buyurmaktadır.
    Bu hadise, her mümin elbet inanmaktadır.

    Ve lakin biri eğer, bunu duyduğu anda,
    (Ben, hiç Cennet bahçesi görmüyorum burada.

    Görünen, bir minberle, bir hasır, bir de kabir.)
    Der ise, küfür olup, o anda olur kâfir.

    (Bana yaptığın gibi, Allah da sana aynen,
    Zulmediyor) diyenin, imanı gider hemen.

    Ve, (İmam-ı a’zamın kıyası hak değildir.)
    Demek dahi, insanın imanını giderir.

    Biri, kâfir olmaya mâzallah etse niyet,
    Niyet ettiği anda kâfir olur o elbet.

    Bunu, başkası için arzu ederse eğer,
    Küfrü beğendiğinden isterse, küfre girer.

    Küfre sebep olacak kelimeleri, insan,
    Bile bile söylerse, imanı gider o an.

    Bilmeyerek söylemek, yine tehlikelidir.
    Şaşırarak söylerse, o, küfürden beridir.

    Küfre sebep olacak bir işi de, kim eğer,
    Bile bile yaparsa, o dahi küfre girer.

    Bilmeyerek yapınca, çoğu âlime göre,
    Çok tehlikeli olup, o dahi girer küfre.

    Beline, zünnar denen bir papaz kuşağını,
    Bağlamak da küfr olup, zayi eder imanı.

    Küfre mahsus bir şeyi, hiç mazeret olmadan,
    Giyen Müslümanın da, imanı gider o an.

    Başkasını güldürmek, latife, şaka, mizah,
    Diyerek kullanan da, kâfir olur mâzallah.

    Ve yine kâfirlere ait bayram günleri,
    Özellikle o güne mahsus olan şeyleri,

    Onlar gibi kullanıp, bunları bir kâfire,
    Hediye etmek dahi, sebeptir yine küfre.

    Akıllı ve bilgili olduğunu göstermek,
    Ve yanındakileri sevindirmek, güldürmek,

    Veyahut da hayrete düşürmek gayesiyle,
    Veya istihza için söylenen sözler ile,

    Öfke, gadap, kızgınlık ve hırs ile söylenen,
    Sözlerde de, korkulur yine küfr-i hükmiden.

  2. #2
    Üst Düzey Yönetici MuHaMMeD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jan 2010
    Mesajlar
    3.556
    Tecrübe Puanı
    13

    Standart Cevap: İmanın gitmesine sebep olan şeyler

    (Küfr-i hükmi) odur ki, kalbde iman var iken,
    Onu zayi etmektir bir söz ve iş yüzünden.

    Buna misal olarak, faraza bir Müslüman,
    Bir mümin kardeşini, gıybet ettiği zaman,

    Duyanlar, o kimseye, (Gıybet etme!) deseler,
    O ise, (Yaptığımda ne var ki?) derse eğer,

    (Ben gıybet etmedim ki, yalnız onda var olan,
    Şeyi söyledim) derse, imanı gider o an.

    Çünkü o, bu sözüyle, bu gıybet günahını,
    Hafife almıştır ki, kaybeder imanını.

    Bir kız, nikah edilse çocukluk günlerinde.
    Yıllar sonra, nihayet büluğa erdiğinde,

    İmandan ve İslam’dan olur ise bihaber,
    Yani sorulduğunda, anlatamazsa eğer,

    O anda mürted olur ve boş olur zevcinden.
    Erkek dahi böyledir, imanı gider hemen.

    Bir kimse, bir mümini, hiç sebepsiz öldürse.
    Yahut öldürsün diye, birine emir verse,

    Biri de, (İyi yaptın) der ise ona eğer,
    Böyle söyleyen kimse, o anda küfre girer.

    Katli vacip olmayan kimse için, bir insan,
    (Öldürülmesi lazım) der ise, gider iman.

    Bir zalim, haksız yere bir kimseyi döverse,
    Veyahut haksız yere, birini öldürürse,

    Biri de, (İyi yaptın, o bunu etmişti hak.)
    Derse, küfr-i hükmiyle kâfir olur o mutlak.

    Bir kimse, diğerine, (Biliyor ki Allah da,
    Seni çok seviyorum çocuğumdan da hatta.)

    Demiş olsa ve lakin bu sözü olsa yalan.
    Küfr olup, o kimsenin imanı gider o an.

    Vazife olduğuna, kalben inanmayarak,
    Yani hafife alıp, namazları kılmamak,

    Yine oruç tutmayıp, vermemek zekatını,
    Küfr olup, o kimsenin giderir imanını.

    Allah'ın rahmetinden, kim ümit kesse eğer,
    Bu hali küfür olup, imanını kaybeder.

    Leş, domuz, şarap gibi, kendisi haram olan,
    Şeye (helal) diyenin, imanı gider o an.
    Kim ki, kesin olarak bildirilen bir haram,
    Hakkında (helal) derse, küfre düşer o adam.

    Fıkıh kitaplarıyla, yine cami ve ezan,
    Bunlara, kıymet verir İslamiyet her zaman.

    Kim bu aziz şeyleri, aşağılarsa eğer,
    Mâzallah küfre girip, imanını kaybeder.

    Biri, bildiği halde, kıbleden başka yöne,
    Doğru namaz kılarsa, küfürdür bu da yine.

    İslam’da (küfr-i hükmi) addedilen hallerden,
    Sakınmayan kimsenin, imanı gider hemen.

    Mümine, kötülemek kastıyla (kâfir) demek,
    Küfür olmaz ise de, sakınmak lazımdır pek.

    Eğer onun küfrünü isteyerek dediyse,
    O zaman küfür olup, kâfir olur o kimse.

    Hiç günah olduğuna ehemmiyet vermeden,
    Günah işleyenlerin, imanı gider hemen.

    Yine, (İbadet yapmak ve günahtan sakınmak,
    Lazım değil) diyen de, küfre düşer muhakkak.

    Ve yine kâfirlerin dini ayinlerini,
    Beğenip, kullanmak da küfr alametlerini,

    Mesela bir zaruret yokken zünnar kuşanmak,
    Küfr olur, hem bunları sevip, el kavuşturmak.

    (Falan şey filandadır) veyahut (Yoktur) dese,
    Sonra, (Kâfir olayım) diye yemin eylese,

    O şey, o kimselerde olsa da, olmasa da,
    O, kendi rızasıyla küfre düşer o anda.

    Ve yine bir Müslüman, zina, faiz ve yalan,
    Gibi, her dinde dahi, günah ve yasak olan,

    Bir şey için, (Keşke bu, helal olsa idi de,
    Ben de yapsaydım) diye, bulunsa temennide,

    Bu temenni küfr olup, çirkin ve çok kötüdür.
    Zira bu, o kişinin imanını götürür.

    Yine, (Peygamberlere inanıyorum, ama,
    Adem aleyhisselam Peygamber mi acaba?

    Bilmiyorum) demek de, küfürdür yine aynen.
    Kaybeder imanını yani böyle düşünen.

    Kim ki Resulullahın, ahir zaman Nebisi,
    Olduğunu bilmezse, küfre düşer o kişi.

    (Eğer Peygamberlerin dediği doğru ise,
    Kurtulduk) diyen kimse, şüphe ile dediyse,

    Yani Peygamberlere itimat etmeyerek,
    Söylediyse, küfürdür, dikkatli olmak gerek.

    Ve yine bir kimseye, (Gel namaz kıl!) deseler.
    O dahi (Kılmam!) dese, o anda küfre girer.

    Ve lakin bu şekilde söylemekle o kimse,
    (Senin sözünle kılmam!) demek istemiş ise,

    Yani, (Hak teâlânın emriyle kılarım ben.)
    Demek istemiş ise, beri olur küfürden.

    Birine, (Tırnağını kes!) diye söyleseler.
    (Zira Resulullahın sünnetidir) deseler.

    O dahi (Kesmem!) dese, küfr olur yine hemen.
    Her sünnet için dahi, böyledir durum aynen.

    Ama, (Senin sözünle kesmem) derse eğer ki,
    O takdirde, küfürden kurtulur elbette ki.

  3. #3
    Üst Düzey Yönetici MuHaMMeD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jan 2010
    Mesajlar
    3.556
    Tecrübe Puanı
    13

    Standart Cevap: İmanın gitmesine sebep olan şeyler

    Dinin kıymet verdiği bir şeyi tahkir etmek,
    Tahkir ettiğini de, tazim ve kıymet vermek,
    Çok tehlikeli olup, küfr-i hükmiye girer.
    Böyle yapan, mâzallah imanını kaybeder.
    Mesela bıyığını kırktığında bir kimse,
    Başkası, (Bu, bir şeye yaramadı) der ise,
    O kimsenin küfründen korkulur bundan sebep.
    Müslüman, konuşurken dikkatli olmalı hep.
    Zira bıyık kısaltmak, dinimizde sünnettir.
    O, bu sözle, sünneti hafif görmüş demektir.
    Bir erkek de, üstüne giyse ipek elbise,
    Biri de, bu haline, (Mübarek olsun) dese,
    Onun da, yine küfre düşmesinden korkulur.
    Zira bu, bir haramı kıymetli tutmak olur.
    Biri, kıbleye karşı ayağını uzatsa,
    Yahut o yöne doğru, tükrüğünü fırlatsa,
    Başkaları, onun bu yaptığını görseler,
    Ve ona, (Böyle yapma, bu, mekruhtur) deseler,
    O da, (Her yaptığımız, bu kadar olsa) dese,
    Böylece o mekruha ehemmiyet vermese,
    Onun dahi küfründen, bu suretle korkulur.
    Zira dinin hükmünü, hafife almış olur.
    Birinin hizmetçisi, içeri girse yine,
    Peşinden, selam verse hemen efendisine.
    Lakin o hizmetçiye, bir kimse (Sus!) diyerek,
    Dese ki, (Efendiye olur mu selam vermek?)
    O kişi, bu sözüyle mâzallah kâfir olur.
    Maksadı başka ise, o takdirde kurtulur.
    Selamı küçük görmek değilse gaye şayet,
    Ona öğretmek ise, adab-ı muaşeret,
    (Kalben selam verseydin) demek istedi ise,
    O zaman, imanını zayi etmez o kimse.
    (İman artar, azalır) demekten de korkulur.
    Yakîn itibariyle olursa, caiz olur.
    Biri, (Kıble ikidir, Kâbe ve Kudüs) dese,
    Küfür olur, şimdiki hali murad ederse.
    Ama, (Beyt-i mukaddes, kıble idi evvelden.
    Şimdi Kâbe’dir) derse, kurtulur tehlikeden.
    Bir İslam âlimine, kim söverse eğer ki,
    O kimsenin küfründen korkulur elbette ki.
    Biri de, (Yemek yerken konuşmamak iyidir.
    Bu hal, mecusilerin iyi bir âdetidir.)
    Der ise, onun küfre girmesinden korkulur.
    Zira bu, kâfirliği beğenmek demek olur.
    Yine, (Sen mümin misin?) deseler bir kimseye,
    O da, (İnşallah) deyip, tevil edemez ise,
    Yani onun muradı, son nefesteki iman,
    Değil ise, mâzallah küfre girer o zaman.
    Oğlu ölen birine, bir kimse gelip eğer,
    (O, Allah'a gerekti) der ise, küfre girer.
    Kim haram bir şey yerken, (Bismillah) derse eğer,
    O kimse küfre girip, imanını kaybeder.
    Ancak bu hususiyet, haram-ı li aynihi,
    Olan şeyler içindir, leş veya şarap gibi.
    Mesela gasbedilmiş şey de haramdır esas.
    Bunu yerken Besmele çekilse, küfür olmaz.
    Çünkü aslı, kendisi haram değil o şeyin.
    Sonra haram olmuştur, gasb edildiği için.
    Bir kimsenin küfrüne razı olmak, küfürdür.
    Yani bu, o kimsenin imanını götürür.
    Ve yine bir kimseye beddua eyleyerek,
    (Allah senin canını, küfürle alsın!) demek,
    Hususunda, âlimler ihtilaf eylediler.
    (Küfrüne razı olmak, küfür olur) dediler.
    Ama daim, şiddetli azap olunsun diye,
    Öyle beddua etmek, sebep olmaz küfüre.
    Biri, (Allah biliyor, o işi yapmadım) der,
    Halbuki yaptığını bilirse, küfre girer.
    Bir kimse, bir kadını, şahitsiz nikah etse,
    Sonra, nikah olunan o kadınla o kimse,
    (Şahidimiz Allah ve Peygamberdir) deseler,
    İkisi de, bu sözden, hemen küfre girerler.
    Zira Peygamberimiz bilmezdi gayb olanı.
    (Gaybı bilirdi) demek, kaybettirir imanı.
    Gaybı, yalnız Allahü teâlâ bilicidir.
    Ve Onun bildirdiği kimseler ancak bilir.
    Biri, (Çalınanları ve hem de gayb olanı,
    Bilirim) derse eğer, gider hemen imanı.
    Hatta onun sözüne, inansa biri eğer,
    İnanan kimse dahi, imanını kaybeder.
    (Bana, cin haber verdi) dese dahi fark etmez.
    Zira Peygamberler de, cinler de gaybı bilmez.
    Allahü teâlâdır sadece gaybı bilen.
    Bir de, bildirdikleri bilirler ayriyeten.
    Biri, (Allah adına) yemin etmek istese,
    Bir başka kimse dahi, bunu kabul etmese,
    Ve, (Ben, senin Allah'a yeminini istemem.
    Şerefe ve namusa yemin eyle) dese hem,
    O kimsenin bu sözü, gayet tehlikelidir.
    Zira böyle söylemek, imana zarar verir.
    (Bana, senin didarın, can alıcı gibidir.)
    Demek de küfür olup, gayet tehlikelidir.
    Hazret-i Azrail’dir zira can alan melek.
    Meleklerin hepsine, tazim ve hürmet gerek.
    Biri, (Namaz kılmamak, hoş iştir) dese eğer,
    O kimse, bu sözüyle imanını kaybeder.

  4. #4
    Üst Düzey Yönetici MuHaMMeD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jan 2010
    Mesajlar
    3.556
    Tecrübe Puanı
    13

    Standart Cevap: İmanın gitmesine sebep olan şeyler

    İmanı götüren şeyler -4-

    Kim (Allah, gökte benim şahidimdir) der ise,
    Kaybeder imanını, bu söz ile o kimse.

    Zira bu söz, Allah'a mekan isnat etmektir.
    Halbuki Hak teâlâ, mekandan münezzehtir.

    (Allah baba) diyenin, imanı gider yine.
    Çok dikkat etmelidir Müslüman, sözlerine.

    (Peygamber siyah idi) derse hem biri eğer,
    O dahi, bu sözüyle imanını kaybeder.

    Siyah kedi köpeği, (Arap Arap!) diyerek,
    Çağırmak, çok çirkindir, sakınmak lazımdır pek.

    Kim, (Rızık Allah'tandır, ve lakin kuldan dahi,
    Hareket lazım) derse, şirk olur bu söz dahi.

    Kulun hareketi de, zira hep Allah'tandır.
    O, kuvvet vermedikçe, kul elbet aciz kalır.

    Yine, (Nasrani olmak, yeğdir yahudilikten.)
    Diyen, küfre girer ve imanı gider hemen.

    (Yahudi, nasraniden şerlidir) demelidir.
    Mümin, konuşmasına çok dikkat etmelidir.

    Ve yine, (Kâfir olmak, hıyanet eylemekten,
    İyidir) demek dahi, küfürdür bu sebepten.

    Kim derse, (İlim ile, âlim’le ne işim var?)
    Veyahut (Âlimlerin sözü ne işe yarar?)

    Ve yahut bir fetvayı yere atarsa eğer,
    Böyle yapan bir kimse, imanını kaybeder.

    Bir kimse, küfre sebep olan bir şey söylese,
    Duyanlardan biri de, bu sözüne gülerse,

    Onun o gülmesinde, zaruret yoksa eğer,
    Söyleyen de, gülen de, mâzallah küfre girer.

    (Evliyanın ruhları hep hazırdır, bilirler.)
    Demek dahi küfr olup, söyleyen küfre girer.

    Çünkü Hak teâlâdır her zaman hazır olan.
    Evliyanın ruhları, hazır olmaz her zaman.

    Onlar, anıldıkları yerde hazır olurlar.
    Daha önce ve sonra, o yerlerde yokturlar.

    Kim ki, (İslamiyet’i bilmem veya istemem.)
    Der ise, küfre girip, imanı gider hemen.

    (Adem aleyhisselam, buğday yemese idi,
    Biz günahkâr olmazdık) der ise eğer biri,

    Bu söz, bir Peygamberi küçültmek olduğundan,
    Bunu diyen kimsenin, imanı gider o an.

    Ve yine bir Müslüman, küçük günah işlese,
    Biri de onu görüp, (Hemen tövbe et!) dese.

    O da, (Tövbe edecek ne yaptım?) derse eğer,
    O, günahı hafife alır ki, küfre girer.

    Zira İslamiyet’in her hükmü kıymetlidir.
    Birini hafif gören, imanını yitirir.

    Birine, (Gel, bir İslam âlimine gidelim.)
    Yahut, (Bir ilmihalden okuyup öğrenelim.)

    Dendiğinde, o dahi cevaben (İstemem!) der,
    Yani (Ben, ilmihali n'apayım?) derse eğer,

    İlmi ve âlimleri hafife almış olur.
    Böylece imanının gitmesinden korkulur.

    Bunun gibi tefsir ve fıkıh kitaplarını,
    Kötüleyen kişi de, kaybeder imanını.

    Birine sorsalar ki: (Mezhebin nedir senin?
    Kimin zürriyetinden, kimin milletindensin?

    İtikatta, amelde mezhep imamın kimdir?)
    Bilmese, o, mâzallah imanını yitirir.

    Kim kati bir harama, (helaldir) derse eğer,
    O da, Allah korusun imanını kaybeder.

    Dinde helal ve haram, açık açık bellidir.
    Tütüne haram demek, gayet tehlikelidir.

    Yine zina, livata ve faiz alıp vermek,
    Karnı doyduktan sonra yemeğe devam etmek,

    Gibi, bütün dinlerde haram ve yasak olan,
    Şey için, (Keşke helal olsaydı) derse insan,

    Böyle bir temennide bulunmak, çok kötüdür.
    Zira bu, o kişinin imanını götürür.

    Şarap için, bulunmak böyle bir temennide,
    Küfür olmaz, çünkü bu, haram değil her dinde.

    Kur'anı, laf latife arasından okuyan,
    Bir kimsenin, mâzallah imanı gider o an.

    Çünkü Kur'an, Allah'ın kelamıdır ki elbet,
    Ona göstermelidir okurken saygı, hürmet.

    Kur'anı, çalgı oyun ve şarkı arasında,
    Okumak da, imana zarar verir aslında.

    Birine, (Şimdi sana sövmem) derse bir kimse,
    Ve (Sövmenin adını günah koymuşlar) derse,

    Böyle söylemek dahi, gayet tehlikelidir.
    Zira Allah korusun, imanı gidebilir.

    Kim Kur'an ve mevlidi okurken, çalgı çalar,
    Bu, mâzallah imanın gitmesine yol açar.

    Kur'an, mevlid, ilahi, salevatı şerife,
    Okurken, yapmamalı asla şaka, latife.

    Kim bunları okursa, eğlence ve keyf için,
    İslam’dan çıkmasına yol açar o kişinin.

    Sünnet üzre okunan bir ezanı, kim eğer,
    Dinlemez, hürmetsizlik yaparsa, küfre girer.

    Kim Kur'an-ı kerime, kendi aklına göre,
    Mana verirse eğer, o dahi girer küfre.

    Kim Kur'an-ı kerim ve hadis-i şeriflerin,
    Ve içtihat sahibi İslam âlimlerinin,

    Bildirdiği şekilde iman etmezse eğer,
    Bunların imanı da, olmaz yine muteber.

  5. #5
    Üst Düzey Yönetici MuHaMMeD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jan 2010
    Mesajlar
    3.556
    Tecrübe Puanı
    13

    Standart Cevap: İmanın gitmesine sebep olan şeyler

    İmanı götüren şeyler -5-

    Müslüman olmayana, saygıyla selam vermek,
    Küfrü mucip olur ki, bundan sakınmalı pek.

    Ve bir gayr-i müslime, saygı ifade eden,
    Söz, mesela (Üstadım!) demek de, yine aynen,

    İtikat yönü ile, gayet tehlikelidir.
    Zira böyle yapanlar, imanını yitirir.

    Başkasının küfrüne, kim razı olur ise,
    Mâzallah imanını zayi eder o kimse.

    Kur'an kaydı bulunan bantlar ile plaklar,
    Mushaf-ı şerif gibi, hürmete layıktırlar.

    Bunlara saygısızlık, asla caiz değildir.
    Zira bu, o kimsenin imanını giderir.

    Cinnilerle tanışan falcı, büyücülere,
    Yıldızname’ye bakıp, söyleyen kimselere,

    Gidip, bu kişilerin her sözüne inanmak,
    Bazen doğru çıksa da, küfür olur muhakkak.

    Zira Hak teâlâdan başkası gaybı bilmez.
    Ve her şeyi yapmaya, insanın gücü yetmez.

    Yalnız Hak teâlâdır, her şeyi bilen, yapan.
    Mâzallah küfre düşer, başka türlü inanan.

    Resulün sünnetini, kim ki hafif görerek,
    Yani hiç ehemmiyet ve kıymet vermeyerek,

    Terk ederse, bu hali, mâzallah çok kötüdür.
    Bu hal, o kimselerin imanını götürür.

    Zünnar denen bir papaz kuşağını bağlamak,
    Putlara, heykellere tazim etmek ve tapmak,

    Ve İslam’ı anlatan kitaplardan birini,
    Aşağı, hakir görmek, hem din âlimlerini,

    Bunlar da, mümin için gayet tehlikelidir.
    Zira o kimselere, imanı kaybettirir.

    (Bir sahir, sihir ile istediğini yapar.)
    Diye kim inanırsa, mâzallah küfre kayar.

    Birine, (Kâfir!) diye seslense biri eğer,
    Bunu, hemen anında reddetmek icab eder.

    Şayet (Efendim!) gibi, kabul manası olan,
    Bir cevap verir ise, imanı gider o an.

    Ve kesin haram olan bir mal ile, bir kimse,
    Cami veya başka bir hayır yaptırır ise,

    Ve bunlara karşılık, sevap beklerse eğer,
    Mâzallah küfre girip, imanını kaybeder.

    Biri de haram maldan, yine sadaka verse,
    Ve bundan, kendisine sevap, ecir beklese,

    Fakir de, onun haram olduğunu bilerek,
    Dua etse hem (Allah razı olsun) diyerek,

    Veren de, o duaya (Âmin) der ise eğer,
    Hem veren, hem de alan, mâzallah küfre girer.

    Çünkü bu, İslam ile istihza eylemektir.
    İslam’ın her hükmüne, tazim etmek gerektir.

    Allahü teâlâdan başkasına kim eğer
    (Yaratıcı) der ise, mâzallah küfre girer.

    Çünkü yoktan yaratmak, sırf Allah’a mahsustur.
    Bunu, insanlar için kullanmak, çirkin olur.

    Mübarek isimleri, alay için, kim eğer,
    Başka türlü telaffuz ederse, küfre girer.

    Mesela (Abdülkadir) yerine, (Abdülkoydur),
    Diyenin, imanının gitmesinden korkulur.

    Muhammed'e, (Memo) ve Hasan'a, (Hasso) demek,
    Ve yine İbrahim'e, (İbo) diye seslenmek,

    İstihza kastı ile olsa, tehlikelidir.
    Yani böyle diyenin, imanını giderir.

    Bu gibi mübarek ve muhterem isimleri,
    Ayakkabı ve terlik içine yazmak dahi,

    Bunu yapanlar için, çok tehlikeli olur.
    Zira imanlarının gitmesinden korkulur.

    Abdestsiz olduğunu bilerek namaz kılmak,
    Küfr olup, o kimsenin imanı gider mutlak.

    Sünnet olan bir şeyi beğenmemek de, yine,
    Küfr olup, sebep olur imanın gitmesine.

    Başkasının küfrüne, kim sebep olsa eğer,
    Onun kendisi dahi, mâzallah küfre girer.

    Zina ve livataya, caiz derse bir insan,
    Kaybeder imanını, böyle söylediği an.

    Kim büyük günahlara devam ederse eğer,
    Bu hal, Allah korusun, onu küfre sürükler.

    Namaza ehemmiyet vermemek, çok kötüdür.
    Zira bu, o kimsenin imanını götürür.

    Üstünde dini yazı ve Kur'an âyetleri,
    Bulunan örtüleri, yahut seccadeleri,

    Hakaret niyetiyle, yere serip kullanmak,
    Küfür olup, yapanın imanı gider mutlak.

    (Hazret-i Ebu Bekir ile hazret-i Ömer,
    Hak halife değildi) demek de, küfre girer.

    Hak teâlâdan ayrı,ölü veya diriden,
    Bir şey bekleyenin de, imanı gider hemen.

    (Tezveren dede) demek, gayet tehlikelidir.
    Böyle söyleyenlerin imanı gidebilir.

    Meyyitleri toprağa gömmek farz olduğundan,
    Ehemmiyet verirler bu farza her Müslüman.

    İlmi, fenni ileri sürüp bazı kimseler,
    Ölüleri gömmeye, (gericilik) deseler,

    Yahut (Buda, brehmen ve komünistler gibi,
    Yakmak, daha iyidir) derlerse ölüleri,

    Böyle söyleyenlerin, imanı gider o an.
    Yani o, mürted olup, çıkar Müslümanlıktan.

    Yine evliya ile İslam âlimlerine,
    Düşmanlık, bu bakımdan tehlikelidir yine.

  6. #6
    Üst Düzey Yönetici MuHaMMeD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jan 2010
    Mesajlar
    3.556
    Tecrübe Puanı
    13

    Standart Cevap: İmanın gitmesine sebep olan şeyler

    İmanı götüren şeyler -6-
    (Nikahı haram olan kadınla) biri eğer,
    (Evlenmek helal) derse, mâzallah küfre girer.

    Yine meyhanelerde ve oyun yerlerinde,
    Veya günah işlenen fısk meclislerinde,

    Radyo ile Kur'an ve ilahi dinleyerek,
    Keyflenmek, küfür olup, sakınmak lazımdır pek.

    Yine çalgı çalarak, Kur'an okumak dahi,
    Küfr olup, bunu yapan, dinini eder zayi.

    Kur'anın, radyoda ve hoparlörde söylenen,
    Tam benzerine dahi, saygısızlık gösteren,

    Bizatihi Kur'anın kendine olmuş gibi,
    İmanın gitmesine sebep olur bu dahi.

    Bir kimse. imanının devam edeceğinden,
    Şüphe ederse eğer, imanı gider hemen.

    İmanın gitmesinden korkmak ise, iyidir.
    Bu, imanın kuvvetli olduğuna delildir.

    Her kim, bir Peygamberi inkâr ederse eğer,
    Hepsini inkâr etmiş olur ki, küfre girer.

    Bunun için, (Şu kadar Peygamber vardır) demek,
    Yani Peygamberlerin sayısını söylemek,

    Peygamber olmayanı, Peygamber yapmak olur.
    Yahut bazılarını, mâzallah inkâr olur.

    Resulün sünnetini beğenmezse kim eğer,
    O dahi küfre girip, imanını kaybeder.

    Yine dinde, en ufak bir değişiklik yapmak,
    Küfür, yani dinsizlik olur bu da muhakkak.

    Kim küfrü, haramı ve mekruhları, beğenir,
    Severse, bu da onun imanını giderir.

    Farzları, sünnetleri beğenmezse kim eğer,
    Küfür olup, o dahi imanını kaybeder.

    (Ölen insan ruhunun, bir çocuğa geçerek,
    Onun, tekrar dünyaya gelmesi mümkün) demek,

    Yani kim, tenasuha inanır ise eğer,
    Küfr olup, o kişi de imanını kaybeder.

    Namaza ehemmiyet vermemek de küfürdür.
    Yani bu, o insanın imanını götürür.

    Küfre mahsus şeyleri, harpte, hile olarak,
    Kullanmak, küfür olmaz, caizdir çünkü mutlak.

    Kur'an ve hadislerde açıkça bildirilen,
    Bir şeye inanmamak, küfürdür ayriyeten.

    (Bu dünya böyle gelmiş, böyle gider) demek de,
    Çok tehlikeli olup, küfür olur elbette.

    (Faiz helal olsaydı) diye temenni etmek,
    İmanı giderir ki, sakınmak lazımdır pek.

    Yemesi ve içmesi, her dinde helal olan,
    Ekmek veya su gibi şeylerin de, bir insan,

    (Haram olsa) diyerek, temenni etse eğer,
    Küfre girip, mâzallah imanını kaybeder.

    Mesela (Evliyada, ismet sıfatı vardır.)
    Deyip, buna inanmak, dinde küfür sayılır.

    Zira ismet sıfatı, yani günahsız olmak,
    Peygamberlere mahsus hususiyettir ancak.

    Kur'ana, kendisinin anladığına göre,
    Mana vermeye kalkan, mâzallah girer küfre.

    Herhangi hadisenin, kendi kendine, hemen,
    Olduğuna inanmak, küfürdür yine aynen.

    Ayrıca insanların, tek hücreli canlıdan,
    Yüksek yapılılara doğru değişip, her an,

    Ve nihayet insana döndüğünü söylemek,
    Mâzallah küfür olup, sakınmak lazımdır pek.

    Namazı, bile bile kılmayıp üzülmeyen,
    Kaza etmeye dahi, asla lüzum görmeyen,

    Hiç azap çekmekten de korkmazsa bunun için,
    Küfre girip, imanı kaybolur o kişinin.

    Ve yine kâfirlerin yaptığı ibadetler,
    İbadet niyetiyle yapılsa, küfre girer.

    Ve onların, ibadet yaparken çaldıkları,
    Org veya buna benzer çalgıları, çanları,

    Camilerde çalmak da, gayet tehlikelidir.
    Yani bunu yapanın, imanını giderir.

    Eshab-ı kirama da söverse her kim eğer,
    O dahi küfre girip, imanını kaybeder.

    İsa aleyhisselam gökten inmeyecektir.
    Diye inanmak dahi, imana zarar verir.

    Kur'an ve hadislerde, Cennetle müjdelenen,
    Kimseye (kâfir!) demek, küfürdür yine aynen.

    Müslüman olan bir kız, büluğuna erince,
    İslam’ı bilmiyorsa, küfre düşer hemence.

    Müslüman kadınların, başı, kolu, bacağı,
    Açık saçık olarak sokağa çıkmaları,

    Yabancı erkeklere göstermesi haramdır.
    Ehemmiyet vermeyen, zamanla küfre varır.

    Resulün bildirdiği farzlardan, haramlardan,
    Birine inanmayan, imandan çıkar o an.

    Yine dört mezhepte de haramsa bir şey eğer,
    Ona, (Ne güzel!) deyip, beğenen, küfre girer.

    Bir kimse, meleklerin, cinlerin varlığına,
    İnanmazsa, düşer o, küfür bataklığına.

    Yine sihir yaparken, küfre sebep olacak,
    Bir söz ve iş olursa, küfürdür bu da ancak.

    Müslümana (yahudi), veyahut (dinsiz) demek,
    Yani bir Müslümanı, küfürle itham etmek,

    Çok tehlikeli olup, bu da küfrü doğurur.
    Zira o Müslümansa, söyleyen kâfir olur.

  7. #7
    Üst Düzey Yönetici MuHaMMeD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jan 2010
    Mesajlar
    3.556
    Tecrübe Puanı
    13

    Standart Cevap: İmanın gitmesine sebep olan şeyler

    İmanı götüren şeyler -7-
    Birden fazla evlenmek, dinde emir değildir.
    Bu, Allah'ın sadece müsaadesi, iznidir.

    Müstehab da olmayıp, bu, mubahdır İslam’da.
    Zira böyle yazıyor, hem (Nimet-i İslam)da.

    Allah'ın bu iznini kötülemenin dahi,
    Caiz olmadığına inanmak farzdır tabii.

    Kur'an-ı kerimde de, bildirdi bunu Allah.
    Bu izni beğenmemek, küfür olur mâzallah.

    Putlara, heykellere, güneş, ay ve yıldıza,
    Tapınıp secde etmek, küfürdür yine keza.

    (Küfre rıza, küfürdür) demiştir ki âlimler,
    Yani küfrü beğenen bir kimse, küfre girer.

    Her kim, Müslümanları aldatmak için, şayet,
    Hadis uydurur ise, küfre düşer o elbet.

    (Mirac bedenle değil, ruh ile oldu) diyen,
    Ve buna inananlar, düşerler küfre hemen.

    Yine Resulullahın bir söz ve bir işine,
    İnanmayan kimse de, düşer küfrün içine.

    Yine üç halifeyi sövmek ve lanet etmek,
    Mâzallah küfürdür ki, sakınmak lazımdır pek.

    Hem de Resulullahı incitmek, çok kötüdür.
    Zira bu, o kimsenin imanını götürür.

    İnsan için, (Yarattı, yarattık, yarattılar.)
    Gibi söylemek dahi, yine küfre yol açar.

    Her kim, bir kâfir için, (Cehennemliktir) dese,
    Kendininse, (Cennetlik) olduğunu söylese,

    O, gaybı bildiğini iddia etmiş olur.
    Böylece küfre düşer ve imanı kaybolur.

    Yine her kim, Allah'a ve Onun Resulüne,
    Karşı gadaplanırsa, sebep olur küfrüne.

    Birinin gıybetini yaparsa biri eğer,
    Başkaları da ona, (Gıybet etme!) deseler,

    (Bu, bir şey midir?) dese, buna karşı o dahi,
    Mâzallah küfre düşüp, imanı olur zayi.

    Bir kimse, (Allah bana, Cennetini verirse,
    Yine de, sen olmadan Cennete girmem) dese,

    Veyahut da (Cennete, filan ile beraber,
    Gir dense, girmem) dese, o dahi küfre girer.

    (İstemem, Allah bana Cennetini verirse.
    Ve lakin didarını görmek isterim) derse,

    Bu sözü söylemek de, gayet tehlikelidir.
    Zira bu, küfür olup, imana zarar verir.

    Ve yine, (Kâfirlerin, dinimize uymayan,
    Amelleri güzeldir) denirse, gider iman.

    Biri de, (Hak teâlâ göktedir) derse eğer,
    Bu sözü sebebiyle, mâzallah küfre girer.

    İbadetler, imandan değilse de esasen,
    Küfre girer, namazı bile bile terk eden.

    Farzları, sünnetleri beğenmemek de, yine,
    Küfr olup, böyle yapan, düşer küfrün içine.

    Bazı felsefeciler diyorlar ki: (Dünyada,
    Var olan şey yok olmaz, var olmaz yok olan da.)

    Onların bu sözleri, doğrudan çok uzaktır.
    Zira bu söz, Allah'ın kudretini inkârdır.

    Çünkü cenâb-ı Allah, dünya ve ahireti,
    Sonsuz kudreti ile, hiç yoktan halk eyledi.

    Yine yok edecektir hepsini sonra tekrar.
    Ve kıyamet gününde, edecektir yine var.

    Bir lahzada var ve yok olması da her şeyin,
    Hiç şaşılacak bir şey değildir Allah için.

    Çünkü Onun kudret ve azameti, sonsuzdur.
    Aksini söylemek ve inanmak, küfür olur.

    Dünya sıkıntısından kurtulup, rahat etmek,
    Kastıyla intiharda, küfürden korkulur pek.

    Sonra insan, dünyadan ayrılmak ile hemen,
    Asla kurtulamaz ki sıkıntı ve kederden.

    Allahü teâlânın sevmediğini, eğer,
    Kim sevmeye kalkarsa, mâzallah küfre girer.

    Kabre secde ederek, hem saygı göstermek de,
    Ona tapınmak olup, küfür olur elbette.

    Allahü teâlâdan başka şeye, bir insan,
    Yemin etse, bu yemin, küfür olmaz her zaman.

    Yemin olunan şeye, eğer tazim olursa,
    Yani Allah'a şerik ve ortak tutulursa,

    O zaman böyle yemin, gayet tehlikelidir.
    Yani bu, küfür olup, imanı kaybettirir.
    Bazısı, evliyanın mezarına gidiyor.
    (Ya Filan, Allah için bana şunu ver!) diyor.

    Doğrudan o velinin, söyleyerek adını,
    Ondan talep ediyor, derdinin dermanını.

    Halbuki o velinin hürmetine diyerek,
    Yalnız Hak teâlâdan istenir her bir dilek.

    (Ya Rabbi, şu velinin hürmet ve hatırına,
    Bana şunu ver!) diye, yalvarılır Allah'a.

    Yani bir evliyayı vesile eyleyerek,
    Onun hatırı için, caizdir dua etmek.

    Ancak o evliyanın, tesir edeceğine,
    Her istenilen şeyi, hemen vereceğine,

    Gaybı bileceğine inanmak, çok kötüdür.
    Zira bu, o kişinin imanını götürür.

    Yine Hak teâlânın velisi olan kullar.
    İlmiyle amil olan âlimlerdir ki onlar,

    Bunlardan, ölü veya diri olan birine,
    Hakaret, o kimsenin, zarar verir dinine.

    İcma-ı ümmete de karşı gelse kim eğer,
    O dahi bu haliyle, mâzallah küfre girer.

    Dört mezhep âlimleri, bunda edip ittifak,
    Şöyle bildirdiler ki, bu, küfürdür muhakkak.

  8. #8
    Üst Düzey Yönetici MuHaMMeD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jan 2010
    Mesajlar
    3.556
    Tecrübe Puanı
    13

    Standart Cevap: İmanın gitmesine sebep olan şeyler

    İmanı götüren şeyler -8-
    İman, Resulullahın, Allah'tan getirdiği,
    Zaruri bilgilere inanmaktır tam, kati.

    İşte bu bilgilerden birine, her kim eğer,
    İnanmaz ve inkâra kalkarsa, küfre girer.

    Hatta inanmamayı gösteren, belli eden,
    Bir söz ve hareketi olmasa da kalbinden,

    İster şaka, isterse gönülden olmayarak,
    Olsa dahi, o yine küfür olur muhakkak.

    Kim, (Kur'an-ı kerimin, bir zahir, anlaşılan,
    Manası vardır ama, lazım değil o şu an.

    Bir de gizli, batıni, bir iç manası vardır.
    Ki, işte bize asıl, bu manası lazımdır.)

    Der ve buna, kalbinden inanır ise eğer,
    Küfre düşüp, mâzallah imanını kaybeder.

    Küçük günaha devam, büyük günaha girer.
    Büyükte ısrar ise, kulu küfre sürükler.

    Hiç dinden ve imandan habersiz bir kişinin,
    Mevki sahiplerine, sırf yaltaklanmak için,

    Yani bir dünyalığa kavuşmak için, eğer,
    Ona, (Yarattın!) derse, o anda küfre girer.

    İsa aleyhisselam, Rabbimiz tarafından,
    Göğe çıkarıldı ve orada sağdır şu an.

    Kıyamete yakın da, dünyaya tekrar iner.
    Bunu inkâr eden de, mâzallah küfre girer.

    (Cihat, İslamiyet’te nasihat ile olur.
    Kılıç ile, top ile savaşmak bizde yoktur.)

    Diyerek, kim Kur'anın cihat âyetlerini,
    Eğer inkâr ederse, küfre atar kendini.

    Hazret-i Mehdi’yi de inkâr etse kim eğer,
    O da, bu inkârıyla, mâzallah küfre girer.

    (Resulullah sayıklar, söz söyler faidesiz.)
    Diye inanan dahi, küfre düşer şüphesiz.

    Zira bu söz, gösterir Ona güvenmemeyi.
    Hem de Onun dinine itimat etmemeyi.

    İbadeti, harama benzetip, öyle yapmak,
    Mesela çalgı ile, şarkıyla namaz kılmak,

    Yahut çalgı çalarak okumak da Kur'anı,
    Küfr olup, böyle yapan zayi eder imanı.

    Nevruz, mecusilerin bayramlarıdır yine.
    Müslüman, kıymet vermez onların günlerine.

    Kim o gün, onlar gibi yaparsa beğenerek,
    Kıymet vermek olur ki, küfür’den korkulur pek.

    Yine bir Müslümana, kim (kâfir!) derse eğer,
    O sözü geri dönüp, kendisi küfre girer.

    Her kim, Resulullahtan eğer yüz çevirirse,
    Başkasını, Resulden daha büyük bilirse,

    Bu hali, onun için gayet tehlikelidir.
    Yani bu, küfür olup, imanını yitirir.

    Hazret-i Ali’yi de, yine Resulullahtan,
    Üstün gören bir kimse, düşmüştür küfre o an.

    Yani Resulullahın sevgisini, bir kimse,
    Hiç araya katmadan, yalnız onu severse,

    Bu, Resulü bırakıp, ona yüz çevirmektir.
    Böyle yapan, mâzallah küfre girmiş demektir.

    (Allahü teâlânın Resulünün dinine,
    İhtiyaç yoktur) demek, küfürdür elbet yine.

    Yine, (Fiillerinde, tesiri yoktur kulun.)
    Diye kim inanırsa, imanı gider onun.

    Küfre sebep olacak bir söz veya bir işi,
    Bile bile yapar ve söyler ise bir kişi,

    Bunu, isteği ile, yani cebr olunmadan,
    Şaka dahi söylerse, imanı gider o an.

    Tövbe için, yetişmez şehadeti söylemek.
    Lazımdır o şeyden de, ayrıca tövbe etmek.

    Yani hangi kapıdan çıktı ise o eğer,
    Yine aynı kapıdan girmesi icab eder.

    Bir şeyin, küfre sebep olduğunu bilmemek,
    Özür değil, çok büyük günahtır, bilmek gerek.

    Çünkü İslamiyet’in temeli, üç esastır.
    Bunlar da ilim, amel, üçüncüsü ihlastır.

    Bir kâfir, kelime-i tevhidi söylemekle,
    Şerefleniyor ise nasıl iman etmekle,

    Mümin de, küfrü mucip söylerse bir söz eğer,
    Bu bir kelime ile, mâzallah küfre düşer.

    Yine bir Müslümanın, bir söz veya işinde,
    Yüz çeşit mana olup, bunların da içinde,

    İmanlı olduğunu gösterse tek birisi,
    Lakin küfrü bildirse, doksan dokuz tanesi,

    Müslüman olduğunu söylemelidir yine.
    Çünkü hep hüsn-ü zanla bakmalıdır mümine.

    Yalnız mümin olana, böyle hüküm verilir.
    Müslüman olmayanlar, bu hükümden beridir.

    Son nefeste imansız gitmeye sebep olan,
    Şeylerden de sakınmak lazımdır yine her an.

    Mesela imanını, ehl-i sünnet üzere,
    Düzeltmesi lazımdır Müslümanın bir kere.

    Sonra da, öğrenerek hemen ilmihalini,
    Buna uydurmalıdır, muhakkak her halini.

    İmansız ölmekten de korkmalı ki her zaman,
    Yoksa küfür üzere ölebilir her insan.

    Beş vakit namazını, vaktinde kılmak dahi,
    İmanla ölmek için, bir sebeptir en iyi.

    Her kim, Resulullahtan eğer yüz çevirirse,
    Başkasını, Resulden daha büyük bilirse,

    Bu hali, onun için gayet tehlikelidir.
    Yani bu, küfür olup, imanını yitirir.

    Hazret-i Ali’yi de, yine Resulullahtan,
    Üstün gören bir kimse, düşmüştür küfre o an.

    Yani Resulullahın sevgisini, bir kimse,
    Hiç araya katmadan, yalnız onu severse,

    Bu, Resulü bırakıp, ona yüz çevirmektir.
    Böyle yapan, mâzallah küfre girmiş demektir.

    (Allahü teâlânın Resulünün dinine,
    İhtiyaç yoktur) demek, küfürdür elbet yine.

    Yine, (Fiillerinde, tesiri yoktur kulun.)
    Diye kim inanırsa, imanı gider onun.

    Küfre sebep olacak bir söz veya bir işi,
    Bile bile yapar ve söyler ise bir kişi,

    Bunu, isteği ile, yani cebr olunmadan,
    Şaka dahi söylerse, imanı gider o an.

    Tövbe için, yetişmez şehadeti söylemek.
    Lazımdır o şeyden de, ayrıca tövbe etmek.

    Yani hangi kapıdan çıktı ise o eğer,
    Yine aynı kapıdan girmesi icab eder.

    Bir şeyin, küfre sebep olduğunu bilmemek,
    Özür değil, çok büyük günahtır, bilmek gerek.

    Çünkü İslamiyet’in temeli, üç esastır.
    Bunlar da ilim, amel, üçüncüsü ihlastır.

    Bir kâfir, kelime-i tevhidi söylemekle,
    Şerefleniyor ise nasıl iman etmekle,

    Mümin de, küfrü mucip söylerse bir söz eğer,
    Bu bir kelime ile, mâzallah küfre düşer.

    Yine bir Müslümanın, bir söz veya işinde,
    Yüz çeşit mana olup, bunların da içinde,

    İmanlı olduğunu gösterse tek birisi,
    Lakin küfrü bildirse, doksan dokuz tanesi,

    Müslüman olduğunu söylemelidir yine.
    Çünkü hep hüsn-ü zanla bakmalıdır mümine.

    Yalnız mümin olana, böyle hüküm verilir.
    Müslüman olmayanlar, bu hükümden beridir.

    Son nefeste imansız gitmeye sebep olan,
    Şeylerden de sakınmak lazımdır yine her an.

    Mesela imanını, ehl-i sünnet üzere,
    Düzeltmesi lazımdır Müslümanın bir kere.

    Sonra da, öğrenerek hemen ilmihalini,
    Buna uydurmalıdır, muhakkak her halini.

    İmansız ölmekten de korkmalı ki her zaman,
    Yoksa küfür üzere ölebilir her insan.

    Beş vakit namazını, vaktinde kılmak dahi,
    İmanla ölmek için, bir sebeptir en iyi.

+ Cevap Ver

LinkBacks (?)

  1. Yandex
    Refback Bu Konu
    01-05-2015, 12:05 AM

Benzer Konular

  1. Hidayete sebep olan Cennetliktir
    By Karani in forum Soru ve Cevaplarla İslam
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 12-01-2012, 01:21 AM
  2. Cünüp olan kimseye yasak olan şeyler
    By Furkan in forum Fıkıh
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 02-02-2012, 09:37 PM
  3. Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 06-22-2011, 11:43 AM
  4. Küfre sebep olan şeyler nelerdir sesli anlatım - sesli sohbet dinle
    By Karani in forum Sorular ve Cevaplarla Dini konular Sesli anlatım
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 01-20-2011, 07:46 PM
  5. Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 04-30-2010, 08:10 PM

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Mesaj Yazma Yetkiniz Var
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  
^

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379