+ Cevap Ver
1 sonuçtan 1 ile 1 arası
Like Tree2Beğeniler
  • 2 Post By teSnim

Rüya Tavsiyeleri

 İslami Konular ve kaynakları Katagorisinde ve  İslami Rüya Tabirleri Forumunda Bulunan  Rüya Tavsiyeleri Konusunu Görüntülemektesiniz.=>Rasululla h (aleyhissa latu vesselam) Efendimiz'e Allah'dan vahiy Hıra mağarasında ilk ayetlerin inzalinde n önce altı ay kadar süre ile gördüğü sadık rüyalar ile başlamıştır. Aişe(radiyalla hu anha) şöyle demiştir: "Rasululla h (aleyhissa latu vesselam) Efendimiz'e vahiy uykusunda gösterilen rüya-yı sadıka ile başlamıştır. Hiç bir rüya görmezdi ki sabah aydınlığı ...

  1. #1
    Paylaşımcı Üye
    Üyelik tarihi
    Dec 2011
    Yaş
    29
    Mesajlar
    1.368
    Tecrübe Puanı
    10

    Standart Rüya Tavsiyeleri

    Rasululla h (aleyhissa latu vesselam) Efendimiz'e Allah'dan vahiy Hıra mağarasında ilk ayetlerin inzalinde n önce altı ay kadar süre ile gördüğü sadık rüyalar ile başlamıştır. Aişe(radiyalla hu anha) şöyle demiştir: "Rasululla h (aleyhissa latu vesselam) Efendimiz'e vahiy uykusunda gösterilen rüya-yı sadıka ile başlamıştır. Hiç bir rüya görmezdi ki sabah aydınlığı gibi vazıh(açık)ve aşikar zuhur etmesin. Ondan sonra kalbine yalnızlık muhabbeti ilka olundu."(Buhari, Tabirur Rüya)

    Rüyanın "nübüvvetin kırkaltıda biri" olarak tarif edildiği haberlerd e yirmiüçlük yıllık nübüvvet süresine oranla ilk altı aylık salih rüyalar devrinin kıyası ile ortaya çıkan oran kastedilm iştir. ( 0,5/23 = 1/46)

    Rasululla h (aleyhissa latu vesselam) Efendimiz'in tebliğ vazifesi tamamlanmıştı. Artık ümmeti arasında son zamanlarını yaşadığı bir gün, sahabe-i kiram (radiyalla hu anhum ecmain), namaz kılmak üzere mescid-i nebevide Hz. Ebu Bekir'in arkasında saf tutarak Rasululla h (aleyhissa latu vesselam) Efendimiz'i beklemekt eydiler. Cemaatin beklediğini görünce,mescide çıkamayacak kadar hasta olan Rasululla h-s.a.v.- evinin kapısının perdesini açtı , bekleyen cemaate hitaben;Muvatta adlı sahih hadis kitabında rivayet edilen şu hadisi beyan buyurdula r:"Ey insanlar benden sonra nübüvvetten yalnız mübeşşirat kaldı. Mübeşşirat denilen o salih rüyayı, müslüman kişi görür veya onun için (başkası tarafından) görülür." Peygamber imizin vefatı ile Allah'dan kullarına inzal olunan vahiy son buldu. Artık Allah ile kul arasında ilahi bilginin intikali, haber verilmesi açısından ilişki yalnızca takva sahibi(salih kişiler) müslümanların gördükleri doğru ve çoğunlukla müslümanlar için müjdeleyici mahiyette ki rüyalar ile sürdürülmektedir.

    Rüyaların ilahi bilgi ile insanlar arasında kıyamete kadar devam edecek bu öneminden dolayı pek çok İslam alimi rüyaların mahiyeti ve sonuçları üzerinde kafa yormuş ve hatta çoğunlukla mutasavvıf olan -İmam Abdulgani Nablusi, İbn Sîrin gibi- bazı alimler rüyalar ve yorumu hakkında müstakil eserler vücuda getirmişlerdir.İslam alimlerin in genel kabulüne göre özellikle sadık rüyalar yaşanacak olaylar için işaret ve müjdeler içeren "müteşabih " denebilec ek haberler taşır. Ancak buradaki sorun bazen açık bazen ise müphem olan bu işaretlerin gerektiği şekilde anlaşılmasındadır ki işte burada rüyanın tabir edilmesi ihtiyacı gündeme gelmekted ir.Bir rüya eğer herkesin anlayabil eceği bir açıklıkta değilse tabir edecek kişinin de işaretlerin gösterdiği anlamlara aşina birisi olması şarttır.

    Ebul-Leys Semerkand i'nin “Rüya nasıl tabir edilirse öyle çıkar.” deyimi için Bostanul-Arifin kitabında izah ettiği şekilde rüyanın cahilin yaptığı tabirle değişmesi söz konusu değildir. Tıpkı fıkha dair bir meselede, insanların en cahilinin vereceği hükme göre, bir sonuç çıkmayacağı gibi rüya meselesin de de olay bunun gibidir. Rivayetle rde anlatılan değişiklik, ancak Rasululla h (s.a.v)'in tabirine göre olur. Çünkü O’nun sözü doğrudur. Bu doğruluk Hakk'tan O’na armağandır. Allah rüyada da olsa O’nun sözünü doğrular.

    İmam Gazali'ye göre; uyku hislerin hareketsi z hale gelip kalbe uğramamaları demektir. Uyku ile hayaller temizleni p insan asli fıtratına benzer halde temiz ve saf kalınca Levh-i mahfuz ile arasında var olan perde kalkar. İki ayna arasındaki perde kalktığı zaman, bir aynada bulunan görüntüler nasıl diğer aynaya yansınrsa, Levh-i mahfuzda bulunan bazı bilgiler de fıtratına uygun safiyete dönmüş olan kalblere yansır. Uyku diğer duyguları engelleme mesine rağmen, hayalleri n hareket halinde seyretmes ine engel olamaz. Hayal kuvveti ile insan kalbi Levh-i mahfuz'dan kendisine yansıyan bilgiyi derhal alır ve bu bilgiyi bir misal ile hikaye etmeye başlar. Bu gaybi bilgiler, hayaller halinde daha iyi muhafaza edilir ve muhayyile de koruma altına alınır. Genel olarak insanlar uyanınca yalnızca hayalleri nde koruma altına aldıkları şeyleri aklına getirebil ir. rüya tabir eden kimsenin rüyayı görenin gördükleri ile bu hayalleri n anlamı arasında bir ilgi kurması icabeder. Rüyaları tabir eden ilme vakıf insan olan için bu hayalleri n gerçek alemdeki misalleri gayet açıktır.

    Rasululla h-s.a.v.-in "Rü'ya üç kısımdır: Biri Allah'tan bir müjdedir. Biri nefsin konuşmasıdır. Biri de şeytanın korkutmasıdır." sözleriyle üç kısma ayırdığı rüyalardan ilahi müjde, rahmani haber olarak nitelendi rdiği türde olanı günümüzde nadir sayılabilecek durumdadır.Genelde görülen rüyalar , nefsani, şehvani, hissi duygulanm aların yer ettiği kalblere yansıyan karışık haller , açıkça şeytani mahiyet arz eden manzarala rdır. Buraya kadar yazılan kısımda üzerinde yorum yapılan rüya deyimi ile rahmani haberler, renkler,esintiler içeren salih rüyalar kastedilm iştir. Tabir edilmeğe değer nitelikde olan rüyalar da bu tür rüyalardır.

    Karani ve Yasin Bunu Beğendiniz.

+ Cevap Ver

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Mesaj Yazma Yetkiniz Var
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  
^

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349