+ Cevap Ver
8 sonuçtan 1 ile 8 arası

Hayır ve Şer Allah'tan mı?

 İslami Konular ve kaynakları Katagorisinde ve  Kaza ve Kader Forumunda Bulunan  Hayır ve Şer Allah'tan mı? Konusunu Görüntülemektesiniz.=>"....Kim hayra ve barışa yönelik bir iş yaparsa kendi lehinedir. Kötülük yapan da kendi aleyhine yapmış olur. Sonunda Rabbinize döndürülürsünüz...." CÂSİYE SURESİ - 15 ''...İyilik ve güzellikten sana her ne ererse Allah'tandır. Kötülük ve çirkinlikten sana ulaşan şeyse kendi nefsindendir.'' ( Nisa Suresi 79) "....İnsan, önceden ne hazırladığını görecektir..." Tekvir ...

  1. #1
    Misafir
    Üyelik tarihi
    Dec 2009
    Mesajlar
    39
    Tecrübe Puanı
    0

    Standart Hayır ve Şer Allah'tan mı?

    "....Kim hayra ve barışa yönelik bir iş yaparsa kendi lehinedir. Kötülük yapan da kendi aleyhine yapmış olur. Sonunda Rabbinize döndürülürsünüz...."CÂSİYE SURESİ - 15


    ''...İyilik ve güzellikten sana her ne ererse Allah'tandır. Kötülük ve çirkinlikten sana ulaşan şeyse kendi nefsindendir.''(Nisa Suresi 79)

    "....İnsan, önceden ne hazırladığını görecektir..." Tekvir Suresi 14

    "...Zerre kadar iyilik ve kötülük yapan, karşılığını görecektir..." Zilzal 7,8

    "..Kıyamet günü adalet terazileri kurarız. Hiç kimse haksızlığa uğratılmaz. Hardal tanesi kadar iyilik eden, karşılığına kavuşur..." Enbiyâ, 47


    “.....Başınıza her ne musibet gelirse kendi yaptıklarınız yüzündendir. O, yine de çoğunu affeder.....” Şuara 30





    Şerrin Allah'tan geldiğini kabul etmek yukardaki Ayetleri inkar etmek değil midir? Buda bizi dinden çıkarmaz mı? Oysaki Yukardaki ayetlere bakarsak Bizlerim Mü'minlerin Amentusu "Hayrihi ve adaletihi min Allahu Teala" dır.


    Şer Allah'tan gelmez, ancak beşeri zaaflardan ortaya çıkar. Şerrin Allah'tan geldiğini ileri sürmek, şeytan'ın ve kötü zalim insanların Fiilerinin Allah'a isnat edilmesidir ki, Bu küfrün ta kendisidr... Madem herşey Allah'tan neden Kur'an' da şeytanı Allah lanetler, yada Ebu Cehil'i, Ebu Lehep'i..

    "..Şerr ile isyan, küfr ile fısk Allah'ın kaza ve kaderi iledir, ama rızası ile değildir.." Demek hem imkansız hem boşunadır.. çünkü; "... bir hakim hüküm verdiği zaman, onun bu hükmünde rızası olmaz mı hiç?... Aksi halde Tanrı'ya acizlik, ikiyüzlülük ve başarısızlık isnadı yapılmış olur.. Halbu ki Yüce Allah'ın zatı böyle sıfatlardan, niteliklerden temiz ve münezzehtir...Bu Tür Düşünceler, Kafirin, Zalimin küfrünü ve şerrini, KAZA VE KADERE bağlayıp, kabahatlerini örtmek için böyle düşünceleri edinmişlerdir.

    Oysaki Allah, Kur'an'da zalimleri lanetlemez mi? şimdi kendi yaptığı bir Fiilden neden zalimleri suçlar o zaman? Ve Eğer şer Allah'tan geliyorsa Neden Allah zalimleri ve kötülükleri yapanları lanetler?


    "... And olsun ki şeytan içinizden birçok halkı saptırmıştı.."
    Yasin , 62


    ".. Firavun, milletini saptırdı, doğru yola iletmedi.."

    Taha suresi 79


    Kuşkusuz şer Allah'tan gelseydi.. kullarını saptırıp yoldan çıkartsaydı, bu isnadı kendisinden başkalarına isnad etmezdi...


    Saygı Ve Sevgilerimle





    Konu Bilinmezlik tarafından (12-28-2009 Saat 04:58 PM ) değiştirilmiştir.

  2. #2
    Misafir
    Üyelik tarihi
    Dec 2009
    Mesajlar
    39
    Tecrübe Puanı
    0

    Standart

    "... Tanrı herşeyi yaratandır, herşey O'nun Yanında muhafaza edilmiştir." Zümer , 62.

    ".... Tanrı kimi dilerse sapıklığa, kimi dilerse hidayete sevk eder... "Nahl Suresi 93


    "... Tanrı Kimi dilerse onu doğru yola iletir..." Bakara 142. "

    "... Tanrı, onların hem kalpleri hem de kulakları üstüne mühür başmış, gözlerinin üzerine bir de perde çekmiştir. Bakara 7.


    Yukardaki Ayetlerin yanlış yorumlanması ve tevili sonucu şer'in Allah'tan geldiği zalimin kafirin zülmü'nün kaynağı Allah olarak gösterilmiştir. Acaba Öylemi?

    Zümer suresi'in orijinalinde geçen... "KÜL KÜLLİN MİNİNDİLLAHİ" ayetinin zahirine bakıldığında.. Herşeyin yapıcısı ve yaratıcısının Tanrı olması gerekir.

    Oysa bu düşünce yani hayır ve şerrin Allah'tan gelmesi şeytanın gidişatıdır. Buradaki "KÜLL" SÖZCÜĞÜNÜN "BAZI" anlamı taşıdığının bilinmesinde yarar vardır..

    Nitekim, benzer şekilde Hz. İbrahim (as.) in öyküsünde, Bakara suresinin 260. ayetinde "KÜLL" SÖZCÜĞÜ "BAZI " ANLAMI taşımaktadır... Yine Neml suresinin 23. ayetinde belkıs olayında "KÜLL" SÖZCÜĞÜ yine bazı anlamı taşıdığı kolaylıkla görülür..


  3. #3
    Misafir
    Üyelik tarihi
    Dec 2009
    Mesajlar
    39
    Tecrübe Puanı
    0

    Standart

    ".... Tanrı kimi dilerse sapıklığa, kimi dilerse hidayete sevk eder... "Nahl Suresi 93


    Ayetinde ise... zahir anlamın aksine... Burada geçen "HİDAYET" sözcüğünün iki anlamı vardır. Birincisi... irşat ve beyan, diyeri ise lütuf ve ihsan " bağış" anlamına gelir.

    Her ikisi de bütün insanlar için.. gerek mümin =iman eden... gerekse kafir "inanmayan" hakkında çoğul anlamını taşır. Yüce Tanrı müminlere bağışladığı lutfu, irşadı, peygamberler göndermesi,kudret ve imkan vermesi,aklıl ve buna benzer şeyleri kafirlere de bağışlamıştır. Böyle olmasaydı. o zaman, kafirler Tanrı'ya

    "..Ey Tanrı'! Sen bizim göz ve kulaklarımızı mühürleyip hakkı "gerçeği" görmek ve işitmek kuvvet ve kudretini vermedin.."

    dediklerinde Tanrı'nın kafirlere karşı sorumlu olması gerekirdi...

    Halbu ki Tanrı Nisa suresi ayet 165 te


    "... Ta ki Peygamberlerden sonra insanların Tanrı'ya karşı bahaneleri olmasın..."

    Yani; peygamberleri, insanların bana karşı bahaneleri olmaması için gönderdim. çünkü kullarıma delil ve burhan getirmek benim Tanrısal hakkımdır. ...

    Bu nedenle buradaki hidayetten maksat, Tanrı'nın lutfu'nun çokluğudur. "Hidayet'i İlahi" , Tanrı'nın lutuf anlamını taşımaz olsaydı..
    Allah'a imanı olmyanları imana çağırmak beyhude olurdu...

    ".... Tanrı kimi dilerse sapıklığa, kimi dilerse hidayete sevk eder..." "Nahl Suresi 93"


    Kur'anın orijinalinde gecen "delalet" sözcüğünün asıl anlamı, yukarıda verildiği gibi... helaklık" olarak kullanılır... Ama "delalet" sözcüğü, Yüce Tanrı'ya isnat edildigi zaman
    HELAK "ÖLÜM" VE AZAP "İŞKENCE" anlamını taşır...

    Benzer şekilde... "..Tanrı, zalimleri delalete uğratır.. İbrahim suresi 27"
    Burada geçen Tanrı'nın delalete uğratması, yani zalimlere işkence verilmesi demek olur. Zalim olduklarından dolayı....

    Kötülük Tanrı'dan değil yani onun dışındadır. Yine aşağıdaki ayetleri ibretle izleyelim...

    "... And olsun ki şeytan içinizden birçok halkı saptırmıştı.. Yasin , 62"

    yani şeytan , sizin aranızdan pek çoğunu doğru yoldan ayırmıştır.


    Yine benzer şekilde... ".. Firavun, milletini saptırdı, doğru yola iletmedi. Taha suresi 79"

    Yüce Tanrı kullarını saptırıp yoldan çıkartsaydı, bu isnadı kendisinden başkalarına isnad etmezdi...



    Konu Bilinmezlik tarafından (12-28-2009 Saat 06:01 PM ) değiştirilmiştir.

  4. #4
    Misafir
    Üyelik tarihi
    Dec 2009
    Mesajlar
    39
    Tecrübe Puanı
    0

    Standart

    Ebu Hanife ( Numan) , İmam-ı Cafer-i Sadık hazretlerine sordu:

    - Allahü teâlâ, insanların istekli işlerini, onların arzusuna bırakmış mıdır?

    - Allahü teâlâ, rübubiyetini, [yaratmayı] kullara bırakmaz.

    - İnsana, işleri zor ile mi yaptırıyor?


    - Allahü teâlâ adildir, zorla günah işletip, sonra da cehenneme sokmak, adaletine yakışmaz.

    - O hâlde, insanların, istekli hareketini kim yapıyor?


    - İşleri ne insanların arzusuna bırakmış, ne de kimseyi, o işleri yapmaya mecbur bırakmıştır. İkisi arası olagelmektedir. Yaratmayı kullarına bırakmadığı gibi, zor ile de yaptırmaz.

  5. #5
    Misafir
    Üyelik tarihi
    Dec 2009
    Mesajlar
    39
    Tecrübe Puanı
    0

    Standart Şer Allah'tan mı?

    İnsanın işlerini Allahü teâlânın ezelde takdir etmesi demek, insanın neleri irade edeceğini bilmesi ve dilemesi demektir. Bunları Levh-i mahfuz’da yazmıştır. Böyle olduğu için, kulun mecbur olması gerekmez.

    Örneğin bugünki bilim ve ilim sayesinde Takvimlere, bir sene içinde güneşin ne zaman doğup, ne zaman batacağı, hesaplanarak yazılmıştır. Güneş, takvimde bildirilen saatlerde doğup batar. Güneş, takvime öyle yazıldı diye bilinen saatlerde doğup batmaz. Takvime yazılması, güneşin doğmasına ve batmasına tesir etmez.

    İşte Allahü teâlânın da, ezelî ilmi ile, kulların kendi istekleri ile günah veya sevap işleyeceklerini bilmesi, kulların işlerine cebri bir müdahale değildir.

    Bir kimse, birisinin bir günde yapacağı şeyleri bilse ve bunları yapmasını irade etse ve hepsini bir kağıda yazsa, bunları yapacak olan kimse, o kimsenin mecburu olmaz.


    Allahü teâlânın ezelde bilmesi ve dilemesi ve levh-i mahfuza yazması da, insanları mecbur etmek olmaz. Evet ezelde, levh-i mahfuza yazmıştır. Kulun yapacağını bildiği için, yapılmasını irade etmiştir. Allahü teâlânın ezeldeki bilgisi, kulun kendi iradesi ile yapacağı işe bağlıdır. Kulun işi de, Allahü teâlânın bu ilmi ve iradesi ile ve yaratması ile meydana gelmektedir. Kul, iradesini kullanmazsa, Allahü teâlâ, kulun iradesini kullanmayacağını ezelde bilir ve bildiği için irade etmez ve yaratmaz.

    İnsanların iradesi olmasaydı da, insanların işleri yalnız Allahü teâlânın iradesi ile yaratılsaydı, insanlar mecburdur denilirdi. sorumlu tutulmazdı

  6. #6
    Misafir
    Üyelik tarihi
    Dec 2009
    Mesajlar
    39
    Tecrübe Puanı
    0

    Standart Şer Allah'tan mı?

    Bazı Sünni tarikatleri o kadar ileri gitmiştir ki yaptıkları sapıklıkları ve küfrü direkt Allah'a yüklemiş ve sorumlu tutmuşlardır...

    örneğin,

    Cebriye [mürciye] denilen fırka (Bize imanı veren de ibadet ettiren de Allahtır. Allah her işi zorla yaptırır. İnsan kaderine mahkumdur. Hiç kimse, işlediği günahtan mesul değildir) ) diyerek şu âyetleri delil olarak gösteriyor:

    (Allah, dilediğini hidayete kavuşturur, dilediğini dalalette bırakır.) [İbrahim 4]

    (Eğer rabbin dileseydi, yeryüzündeki insanların hepsi iman ederdi. O halde inanmaları için insanları zorlayacak mısın? Allahın izni olmadıkça, hiç kimse, iman edemez.) [Yunus-99,100]

    (Sizi de, yaptığınız işleri de yaratan Allahtır.) [Saffat 96]

    işte Bu yezit zihniyeti Kader anlayışıdır..


    Cebriyye fırkası, İnsan istese de, istemese de her hareketini, her işini Allah yaratır. İnsanın her işi, ağaç yapraklarının rüzgardan sallanması gibidir. Her şeyi Allah zorla yaptırıyor.) dediler.

    Böyle söylemek küfürdür. Elin titremesi başkadır. İsteyerek oynatması başkadır. Kur'an-ı kerimde buyuruldu ki: (İsteyen iman etsin, dileyen inkâr etsin. İnkârcılara cehennem ateşini hazırladık.) [Kehf 29]

    Allah zorla inandırırsa niye isteyen iman etsin, dileyen inkâr etsin diyecek ki? Demek ki Allah, insana bir irade verdi. İnanmak da inkâr etmek de insanın elindedir.

    Eğer Allah zorla küfre soksa veya zorla günah işletse, hâşâ zulmetmiş olmaz mı? Yarın ahirette kâfir, Allaha, “Hidayete kavuşturan sendin, dalalette, küfürde bırakan da sendin. Bana iman ettirmedin, beni dalalette bıraktın ben de küfür işledim, şimdi beni kendi yaptığın işten dolayı sorguya mı çekiyorsun?” demez mi? Allahü teâlâ hiç adaletsiz iş yapar mı? İnsanlara zulmeder mi? Kur'an-ı kerimde buyuruldu ki:

    (Allahü teâlâ, onlara zulmetmez. Onlar, kendilerine zulmediyorlar.) [Nahl 33]

    Bir cebriyeci kendisine haksız saldırana kızar, ensesine bir tokat vursan, “ne yapıyorsun” der, ona “Kader böyle, bunları yapan Allahtır desen, sana hak verir mi? Cebriyeciler, (Kâfirler mâzurdur. Çünkü, işleri yapan Allahtır. Bunlar, mecburdur) diyorlar. Bu sözleri küfürdür. Kur’anı kerimde buyuruluyor ki:

    (Onları hesap mahallinde durdurun! Hesap olunacaklardır.) [Saffat 24]

    (Rabbin hakkı için, onların hepsini yaptıklarından dolayı sorguya çekeceğiz.) [Hicr 92, 93]

    (Zerre kadar hayır ve şer işleyen, karşılığını görür.) [Zilzal 7,8]

    (Kişi önceden ne hazırladığını, ne getirdiğini görecektir.) [Tekvir 14]

  7. #7
    Misafir
    Üyelik tarihi
    Dec 2009
    Mesajlar
    39
    Tecrübe Puanı
    0

    Standart

    Belki de kader anlayısını anlatan en iyi deyişlerden biridir. meluli Divanından bir deyiş sunalım


    Basima gelen belalar
    Bilirim isyanimdandir
    Gördügüm cevr ü cefalar
    Hep benim noksanimdandir

    Kimseye bahanem yoktur
    Gizli kabahatim çoktur
    Ne talihtir ne de taktir
    Çektigim günahimdandir

    Karistim bos kavgalara
    Kapildim bedigvalara
    Hak karismaz bu hallara
    Bu nefsi seytanimdandir

    Meluli'm sen kendine bak
    Kuluna zul'm eylemez hak
    Düsüp denize olsam gark
    Zulmeti tufanimdandir

  8. #8
    Paylaşımcı Üye
    Üyelik tarihi
    Jul 2009
    Mesajlar
    2.440
    Tecrübe Puanı
    13

    Standart “Hayır ve şer Allah’tandır.” sözünü nasıl anlamalıyız?

    “Hayır ve şer Allah’tandır.” sözünü nasıl anlamalıyız?




    Hayır: “Meşru iş. Faydalı amel. İyilik,
    Şer: Zararlı iş. Kötülük.”

    Hayır ve şer Allah'tandır. Hayrı da, şerri de yaratan ancak Odur. Lâkin hayra rızası var, şerre ise yok. Kaldı ki hayır ve şer dediğimiz, yapılan işin, işlenen fiilin Allah'ın emir ve rızasına uygun olup olmamasıyla ilgili. Yâni, fiilin kendisiyle değil, sıfatıyla alâkalı.

    Şöyle ki, konuşma, görme, işitme, yürüme... hepsi birer fiil. Hayır olsun şer olsun, bütün bu fiilleri yaratan Allah'tır. İşlenen fiil, İslâm'a uygun ise hayır, aksi halde şer olur. Zaten Allah'ın birliğine iman eden bir insan, Onu bütün bu işlerin, bu fiillerin tek yaratıcısı olarak bilmiş olmuyor mu?”

    İnsan bir işi yapmayı sadece arzu eder ve cüzî iradesini o işi yapmaya sarf eder. Neticeyi yaratan ise Allah'tır. Hakikat böylece bilinmezse ortaya şöyle bir tezat çıkar: Aynı fiil hayır olunca Allah tarafından yaratılır, aksi halde... Evet aksi halde... Cümlenin sonunu nasıl getireceğiz?”

    Bir tek misâl verelim: Görme fiilinin yaratıcısı Allah'tır. Göz fabrikası Onun. Işık Onun... Görülen bütün eşya da Onun. O halde bir insan neye bakarsa baksın, görmeyi yaratan Allah'tır. Baktığı helâl ise bu bakış “hayır”, haramsa “şer" olur.

    Hayrı da O yaratır, şerri de...

+ Cevap Ver

Benzer Konular

  1. Allah (cc) yaptığı her işte Bir hayır vardır
    By sabır in forum Allah(cc) ile ilgili yazılar.
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 09-14-2012, 01:49 AM
  2. Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 06-30-2012, 12:55 PM
  3. Hayır da şer de ALLAH tan gelir...
    By £laf in forum Allah(cc) ile ilgili yazılar.
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 05-21-2012, 09:38 PM
  4. Şer de hayır da ALLAH cc gelir...
    By £laf in forum Allah(cc) ile ilgili yazılar.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 05-03-2011, 05:37 AM
  5. Hayır da, şer de Allah'tan gelir
    By DeMir in forum Kaza ve kadere iman etmek
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 10-28-2010, 03:15 PM

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Mesaj Yazma Yetkiniz Var
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  
^

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379