Okul dergisinde bile sapkınlığa övgü



“Gay tayfası” haberimizin yankıları sürerken, Deniz Harp Okulu'nun okul dergisinde de gay filmi Hamam'a övgüler düzüldüğü ortaya çıktı. DHO öğrencilerinden Dağhan Öymen'in Ferzan Özpetek'in eşcinsel ilişkilerden ibaret “Hamam” isimli filminden övgüyle bahsettiği, “Türk toplumunu yansıttığını” ileri sürdüğü yazısı okulun Pusula isimli dergisinde yayınlandı.



HABERVAKTİM/ÖZEL

Vakit'in ortaya çıkardığı “Gay tayfası” rezaletinin yankıları sürerken, Deniz Harp Okulu'nun okul dergisinde bile sapkınlığa övgü yapıldığı belirlendi. DHO öğrencilerinden Dağhan Öymen'in Ferzan Özpetek'in eşcinsel ilişkilerden ibaret “Hamam” isimli filminden övgüyle bahsettiği, “Türk toplumunu yansıttığını” ileri sürdüğü yazısı, okulun Pusula isimli dergisinde yayınlandı.

TUHAF İMALAR
Okulun dördüncü sınıf öğrencisi Dağhan Öymen'in kaleme aldığı “Bir sinema klasiği: Hamam” başlıklı yazıda sembolik anlatımlarla tuhaf imalarda bulunuldu. Türk toplumunda hamamın temizlenme dışında “gerçek kimliklerini” buldukları, “rahat davrandıkları” yerler olduğu iddia edilen yazıda, “Orası sanki insanların dış dünyadaki kimliklerinden uzaklaştığı aslında hayatta ne olmak istediklerini buldukları yerdi” denildi.

SAPKINLIĞA TEPKİ YERSİZMİŞ
Yazıda İtalyan ve Türk iki eşcinselin hamam etrafında gelişen sapkın beraberliklerine yer verilirken, filmin gösterime girmesi beraber kamuoyunda ortaya çıkan tepkiler ise eleştirildi. Yazıda şöyle denildi: “Film vizyona girdiğinde, özellikle Türk toplumunda yoğun eleştirilere maruz kalıyor. Aslında ne kadar önemli bir film olduğunu yabancı ve Türk film festivallerinde aldığı ödüllerle bu eleştirilere cevap vererek gösteriyor. Özellikle Cannes Film Festivalinde aldığı ‘En İyi Film Ödülü' Türk sineması için çok önemli bir adım olmuştur. Filmin senaryosu özgün ama çok iyi olmasa da anlatımı ve kurgusuyla çok iyi bir film olmak için fazlasını yerine getirmiştir.”

NİYE KIZIYORUZ, BİZİ ANLATIYOR?
Deniz Harp Okulu öğrencisi Dağhan Öymen'in yazı boyunca sürdürdüğü Hamam filmindeki çarpık ilişkiler ile Türk toplumunu özdeşleştirme çabası so bölümde de yer aldı. Dağhan'ın yazısında, “Film Türkiye'nin hem toplumsal yapısını anlatmada hem de sanatsal olgularını yansıtmada çok büyük bir etki yaratmıştır. Belki de bu yapıyı sadece yabancılara değil aynı zamanda kendimize de anlatmayı başarmıştır. Bu sebepten dolayı ‘Hamam', Türk sinemasının mihenk taşlarından birisidir ve gelecekte de bu etkisini sürdürecektir” denildi.

YÖNETMEN KENDİ EŞCİNSELLİĞİNİ DE FİLM YAPTI
Uzun yıllar önce eşcinsel olduğunu açıklayan Hamam filminin yönetmeni Ferzan Özpetek, geçtiğimiz günlerde İtalya'da gösterime giren ve yakında Türkiye'de de gösterilecek olan son filmi Serseri Mayınlar'da ise kendi eşcinsellik hikayesini anlattı. Filmi dört yıl önce hayatını kaybeden babasına adayan Özpetek, “Eşcinsel olduğunu tüm çevresinin bilmesine rağmen, bunu babasına söyleyememiş olmasından dolayı her zaman içinde hissettiği acıyı” filmine yansıttığını açıkladı