+ Cevap Ver
1 sonuçtan 1 ile 1 arası

Hızır A.S. 8

 Güncel Yazılar Ve Haberler Katagorisinde ve  Köşe Yazıları Forumunda Bulunan  Hızır A.S. 8 Konusunu Görüntülemektesiniz.=>Hızır A.S. 8 Mehmet Talü araştırmacı yazar B u hususta Abdülaziz Debbağ (K.S.) şöyle der: İşte bu izahatımızdan Hızır (A.S.) ile Hz.Musa (A.S.) arasında vâki olan işlerin hikmeti anlaşılmış olur. Çünkü Hz.Musa (A.S.) büyük bir peygamberdir. O öyle dünya işlerinden gaip olmuş ki, daima Cenab-ı Hakk'ın müşahedesiyle meşguldür. Hızır (A.S.) ...

  1. #1
    Gönüllü Paylaşımcı
    Üyelik tarihi
    Dec 2009
    Mesajlar
    1.359
    Tecrübe Puanı
    12

    Standart Hızır A.S. 8

    Hızır A.S. 8


    Mehmet Talü

    araştırmacı yazar


    Bu hususta Abdülaziz Debbağ (K.S.) şöyle der: İşte bu izahatımızdan Hızır (A.S.) ile Hz.Musa (A.S.) arasında vâki olan işlerin hikmeti anlaşılmış olur. Çünkü Hz.Musa (A.S.) büyük bir peygamberdir. O öyle dünya işlerinden gaip olmuş ki, daima Cenab-ı Hakk'ın müşahedesiyle meşguldür. Hızır (A.S.) ise ufak bir velîdir. Ben dedim ki:
    - Hızır (A.S.) peygamber midir? Bazı ulema öyle demiş. Meselâ İbn-i Hacer, Hızır (A.S.)'ı peygamber itikat etmek layıktır. Çünkü peygamber demezsek, peygamber olmayan biri peygamberden daha alim mânâsı çıkar, demiş. Ne buyurursunuz?
    - Peygamber değildir. O ancak bir kuldur ki, Cenab-ı Hak O'na marifet ikram etmiş, mahlûkatına tasarruf için selâhiyet vermiştir. Nitekim Hızır (A.S.)'a verilen bu marifetin kemali ümmet-i Muhammed'in Gavslarına da verilmiştir. Hızır (A.S.) bu mertebeye şeyhsiz ve sülûksuz nail olmuştur. Cenab-ı Hak O'na daha başlangıçta derhal bu imdad-ı ilahisini vermiştir. Bununla beraber Hızır (A.S.) asla peygamberler ve nebîler derecesine ulaşamaz. Binaenaleyh Hızır (A.S.) da, Hz.Musa (A.S.)'ya verilen zat, sıfat, ef'al müşahedesi yoktur. Bu sebeple peygamber olmayan bir velî, peygamberden daha bilgiç olmaz. Bu itibarla Hızır (A.S.)'ı peygamber itikat etmeğe ihtiyaç yoktur. Ben dedim ki:
    - Hızır (A.S.)ın peygamberliğine kail olanlar şu âyet-i kerimeyi delil gösteriyorlar:
    "Ben bunları kendiliğimden yapmadım. İşte dayanamadığın işlerin iç yüzleri budur." (Kehf Sûresi: 82) Abdülaziz Debbağ (K.S.) buyurdu ki:
    - Bütün Gavs ve kutuplar ve diğer veliler, hadis olan yani sonradan yaratılan birşey üzerindeki tasarruflarını ancak ALLAH Teâlâ'nın emriyle yaparlar. Bu da peygamberlik ve risalet değildir. Halkın çoğu bunu bilmez. (Bak. Kitabu'l-İbriz, 413-414.)
    Hızır (A.S.) sağ mıdır?
    Evet en çok ihtilâf edilen husus: Hızır (A.S.)'ın hayatı keyfiyetidir. Ulemânın cumhuru, husûsiyle mükâşefe sahipleri Hızır (A.S.)'ın hayatta olduğunu ve sahralarda görüldüğünü kabul etmişlerdir. Ömer b. Abdülaziz (R.A.)'in, İbrahim b. Ethem (R.A.)'in, Bişri Hâfi (K.S.)'nin, Ma'rûf Kerhî (K.S.) 'nin, Cüneyd-i Bağdadi (K.S.)'nin, İbrahim Havass (K.S.)'ın Hızır (A.S.)'ı gördükleri, Hızır (A.S.)'ın hayatı hakkında birtakım hikayeler bildirilmiştir. Ancak bu hayat, bedenin ruha dönüşmesiyle nefsanî ve şehevî istek ve ihtiyaçların iptal edilmesiyle yorumlanır ki gerçek olan da budur.
    Şehâdet parmağıyla orta parmağının beraber olması Hızır (A.S.)'ın ayırıcı bir alâmeti olduğu naklediliyor.
    İnsanlardan dört Peygamber diridir ve yeryüzü ahalisi için emandır. İkisi yeryüzündedir: Hızır ve İlyas. İkisi gökyüzündedir: Hz. İsa ve Hz. İdris (salâvatullahü aleyhim ecmein).
    Ulemanın diğer bir kısmı ise Hızır (A.S.)'ın öldüğünü söylemişlerdir. Bu hususta Bediüzzaman şöyle der:
    - Hz. Hızır (A.S.) hayatta mıdır? Hayatta ise niçin bazı mühim ulema hayatını kabul etmiyorlar?
    - Hayattadır. Fakat hayat mertebeleri beştir. O, ikinci mertebededir. Bu sebepten bazı ulema hayatında şüphe etmişler.
    Birinci tabakai hayat: Bizim hayatımızdır ki, çok kayıtlarla kayıtlıdır.
    İkinci tabakai hayat: Hz.Hızır ve Hz.İlyas (A.S.)'ın hayatlarıdır ki bir derece serbesttir. Yani bir vakitte pek çok yerlerde bulunabilirler. Bizim gibi beşeriyet gereksinimleri ile daimî kayıtlı değillerdir. Bazan istedikleri vakit bizim gibi yerler, içerler; fakat bizim gibi mecbur değillerdir. Tevatür derecesinde ehl-i şühûd ve keşif olan evliyanın, Hz.Hızır ile maceraları, bu tabaka-i hayatı tenvir ve isbat eder. Hattâ velilik makamlarında bir makam vardır ki, "Makam-ı Hızır" tâbir edilir. O makama gelen bir velî, Hızır (A.S.)'dan ders alır ve Hızır (A.S.) ile görüşür. Fakat bazan o makam sahibi yanlış olarak Hızır (A.S.)'ın bizzat kendisi algılanır. (Bediüzzaman Said Nursi, Mektubat, 5 ve devam.)


+ Cevap Ver

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Mesaj Yazma Yetkiniz Var
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  
^

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349