+ Cevap Ver
1 sonuçtan 1 ile 1 arası

Kuranı Kerime Gösterilen Gerçek Saygı

 Kuranı Kerim Katagorisinde ve  Kuran Mucizeleri Forumunda Bulunan  Kuranı Kerime Gösterilen Gerçek Saygı Konusunu Görüntülemektesiniz.=>Kuranı Kerime Gösterilen Gerçek Saygı MÜSLÜMANLAR ne zaman ki Kur'ân'a lâyık hürmeti, tazimi ve saygıyı göstermişler, onu dâima başlarının üzerinde tutmuşlarsa, o nispette maddi ve mânevî sahada ilerlemiş, gerçek medeniyeti kurmuşlardır. Müslümanların ferdi olarak ve sosyal alanda yükselmelerinin gerçek âmili ve sebebi Kur'ân'a bağlanmalarıdır. Müslümanlardaki bu yüce duyguyu Dr. Maurice ...

  1. #1
    Üst Düzey Yönetici MuHaMMeD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jan 2010
    Mesajlar
    3.232
    Tecrübe Puanı
    14

    Standart Kuranı Kerime Gösterilen Gerçek Saygı

    Kuranı Kerime Gösterilen Gerçek Saygı

    MÜSLÜMANLAR ne zaman ki Kur'ân'a lâyık hürmeti, tazimi ve saygıyı göstermişler, onu dâima başlarının üzerinde tutmuşlarsa, o nispette maddi ve mânevî sahada ilerlemiş, gerçek medeniyeti kurmuşlardır.

    Müslümanların ferdi olarak ve sosyal alanda yükselmelerinin gerçek âmili ve sebebi Kur'ân'a bağlanmalarıdır.

    Müslümanlardaki bu yüce duyguyu Dr. Maurice bir yazısında şöyle dile getirir:
    'Müslümanların Kur'ân'a hürmetleri devamlı artmaktadır. Müslüman yazarlar Kur'ân âyetlerini iktibas ederek yazılarını süslerler ve o yazılar o âyetlerden ilham alınarak yazılır. Müslümanlar tahsil ve terbiye itibariyle yükseldikçe fikirlerini o nispette Kur'ân'a dayandırıyorlar.

    'Müslümanlar kitaplarına âşıktırlar ve onu kalblerinin bütün samimiyetiyle mukaddes tanırlar. Halbuki İlâhî kitaplara nâil olan diğer milletler, ne kitaplarına ehemmiyet verirler, ne de onlara hürmet gösterirler. Müslümanların Kur'ân'a hürmetlerinin sebebi, bu kitap pâyidar oldukça başka dinî bir rehbere ihtiyaç duymayacaklarını anlamalarıdır.'

    Nitekim Osmanlı cihan devletinin mimarı Osman Gaziyi yücelten, bir çekirdek mesabesindeki aşiretini dört kıtaya hâkim kılan ve asırlarca tevhid sancağını ufuklarda dalgalandıran neslini yükselten sır, onun Kur'ân'a gösterdiği hürmeti ve tazimi değil midir?

    Bir gece misafir olarak kaldığı Şeyh Edebâli'nin evinin duvarında asılı gördüğü Mushaf karşısında sabaha kadar uyumadan saygılı bir vaziyette durduğu meşhurdur. Bu olaydan sonra devletinin uzun süre hayatta kalacağının müjdesini de peşinen almıştır.

    Kur'ân'ın en büyük özelliği, onun, Kâinat Sahibinin kelâmı oluşudur. İşte Cenâb-ı Hak kendi kelâmına hürmet gösteren şahıs ve milletleri her devirde yüceltmiş; kendisini tanımayan, İlâhî emirler manzumesini tahkir eden kimseleri de her zaman rezil ve zelil etmiştir.

    Kur'ân'a gösterilmesi gereken gerçek mânâdaki saygı, onu anlayarak okumak, hükümlerini tatbik etmek, engin mânâ ve muhtevasını ruh ve kalblere işlemek, sindirmektir.

    Bu sırrı bütün yönleriyle idrak eden başta Peygamber Efendimizin (a.s.m.) ve Sahabilerin, vakitlerinin büyük bir kısmını Kur'ân'ı okumak ve anlamak alırdı. Hz. Osman, Sahabiler içinde en çok Kur'ân okuyanlar arasındaydı. Öyle ki, onun fazla Kur'ân okuması neticesinde elinde iki tane Mushaf yıpranmış, artık okunmaz hale gelmişti.

    Kur'ân'ı okumak, mânâsını anlamaya çalışmak, üzerine yazılmış bulunan tefsirleri mütalâa etmek esas olmakla birlikte, onun Mushaf halindeki şekline gereken saygıyı göstermek de dinî bir vazife olup aynı zamanda ibadettir.
    Herşeyden önce cünüp halde iken Kur'ân-ı Kerîme ne el sürülür ve ne de okunur. Aynı şekilde abdestsiz iken de Kur'ân'ı elle tutmak caiz değildir. Fakat el sürmeden yü-zünden okunabileceği gibi, ezbere de okunabilir. Bu temizlik, Kur'ân'a gösterilen ilk saygı hâlidir.

    Ayrıca Kur'ân'ı göbek hizasından aşağı bir yerde tutmak ve bulundurmak, ona gösterilmesi gereken edep hissine aykırıdır. Bunun için Kur'ân'ı her zaman yüksek yer-lerde, en azından göbek hizasından yukarı bir mesafede bulundurmak lâzımdır ve okurken de öyle okumalıdır.

    Kur'ân'ı evin salon ve oturma odalarında bulundur-mak mümkün olduğu gibi, yatak odasında bulundurmakta da bir mahzur yoktur. Yeter ki yüksekçe bir yere kon-sun veya asılsın. Fakat yatak odasına konulacaksa, temiz bir kılıf veya kap içinde bulunması daha uygundur.

    Yatarken Kur'ân ayak hizasına gelmemelidir. Eğer Mushaf ayak hizasından yüksek bir yerde ise bir mahzur yoktur. Ama mümkünse, onu kaldırıp baş tarafa ve yan tarafta münasip bir yere koymak en güzelidir.

    Yine fıkıh kitaplarımızda, içinde Mushaf ve dinî kitapların bulunduğu heybe ve çantayı hayvana yüklemek, sonra da hayvanın üzerine binerek gitmek caiz görülmüştür. Çünkü bunda bir hürmetsizlik söz konusu olmadığı gibi, ayrıca bir zaruret vardır.

    Diğer taraftan Kur'ân okumasını bilmeyen kimselerin, bereketi ve sevabı niyetiyle evinde Kur'ân bulundurma-sında bir mahzur yoksa da, esas itibariyle onu okuyup öğrenmeye çalışma aşk ve niyetini taşımalıdır.

    Sahabe-i Kiram her zaman Kur'ân'a hürmet gösterir, ona olan saygılarını değişik şekillerde dile getirirlerdi.

    Hâkim, İbni Ebî Müleyke'den rivâyet ediyor: 'İkrime bin Ebî Cehil, Mushaf'ı alıp yüzünün üstüne koyar ve, 'Rabbimin kelâmıdır, Rabbimin kitabıdır' diyerek ağlardı.
    12- İşârâtü'l-İcâz, s. 247
    13- el-Feteva'l-Hindiyye, 5:322
    14- Hayatü's-Sahabe, 4:27


+ Cevap Ver

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Mesaj Yazma Yetkiniz Var
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  
^

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349