+ Cevap Ver + Yeni Konu aç
1 sonuçtan 1 ile 1 arası

Namazda Kabeye doğru dönmek namazın bir şartıdır

 İslami Konular ve kaynakları Katagorisinde ve  Namaz ve Abdest Forumunda Bulunan  Namazda Kabeye doğru dönmek namazın bir şartıdır Konusunu Görüntülemektesiniz.=>Namazda Kabeye doğru dönmek namazın bir şartıdır Namazda Kabeye doğru dönmek namazın bir şartıdır ilindiği gibi Kabe, Mekke şehrindeki bir binadan ibaret değil, asıl olan bu binanın yeridir. Bu mübarek yerin göklere doğru üst tarafı ve derinliklere doğru alt tarafı hep kıble yönüdür. Bunun için Kabe’nin yanında veya içinde bulunanlar, ...

  1. #1
    Üst Düzey Yönetici MuHaMMeD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jan 2010
    Mesajlar
    3.233
    Tecrübe Puanı
    14

    Standart Namazda Kabeye doğru dönmek namazın bir şartıdır

    Namazda Kabeye doğru dönmek namazın bir şartıdır
    ilindiği gibi Kabe, Mekke şehrindeki bir binadan ibaret değil,
    asıl olan bu binanın yeridir. Bu mübarek yerin göklere doğru üst tarafı
    ve derinliklere doğru alt tarafı hep kıble yönüdür. Bunun için Kabe’nin
    yanında veya içinde bulunanlar, Kabe’nin herhangi bir tarafına
    yönelerek namaz kılabilirler. Cemaatle namaz kıldıkları zaman da, imam
    ile cemaatin bir tarafta bulunması gerekmez. İmam Kabe’nin bir yönüne,
    cemaat da diğer yönlerine yönelerek namaz kılabilirler. Yeter ki imamın
    bulunduğu tarafta duran cemaat, imamdan daha ileride bulunmuş olmasın.
    Diğer yönlerdeki cemaatin, imamdan Kabe’ye daha yakın bulunmaları, imama
    uymalanna engel olmaz. İmam ile yüz yüze gelmemeleri kafidir.

    Kabe dışında uzakta bulunanların tam
    kıbleye yönelik olarak namaz kılmaları farz değildir; Kabe tarafına
    yönelmeleri yeterlidir. Bu kadarı farzdır.

    1. Kabe yönü, pusula aleti ile tayin
    edilir. Mescidlerin ve camilerin mihrabları Kabe yönünü gösterir.
    Öncekilerden kalma eski bir mihrab varsa, Kabe yönünü araştırmaya gerek
    kalmaz; çünkü bu mihrablar usulüne uygun olarak yapılmıştır. Doğu
    ülkelerinde bulunanların kıblesi, batı yönü olur.
    2.Namaz için kıbleye yönelince, “döndüm
    kıbleye” denilmesi gerekmez. Yeter ki kıblenin Kabe olduğu bilinsin.
    Zayıf bir görüşe göre de, döndüm kıbleye denmesi gerekir.
    3.Bir kimse namazda iken bir özür
    bulunmaksızın göğsünü kıbleden çevirse, namazı ittifakla bozulur. Sadece
    yüzünü çevirse, hemen kıbleye dönmesi gerekir; bununla namazı bozulmaz.
    Fakat harama yakın bir kerahet işlemiş olur.
    4.Bir kimse hasta olup da kıble tarafına
    dönemediği ve kendisini kıble tarafına çevirecek kimse bulunmadığı
    zaman gücü yettiği tarafa doğru namazını kılar. Yine hasta olmadığı
    halde, bir düşman veya bir yırtıcı hayvan korkusundan dolayı kıbleye
    yönelemeyen kimse, gücü yettiği tarafa doğru namazını kılar; çünkü
    yükümlülük güce göre olur.
    5.Yerin çamurundan dolayı hayvan
    üzerinde namaz kılan kimse, arkadaşlarından ayrılmak korkusu
    bulunmayınca, hayvanını durdurup kıbleye dönerek namazını kılar. Fakat
    yer çamurlu olmayıp da yalnız ıslanmış bulunsa, hayvan üzerinde farz
    namaz kılınamaz, yere inilmesi gerekir. Ancak arkadaşlarından uzak
    kalmak gibi bir tehlike bulunursa, hayvan üzerinde farz namazı
    kılabilir.
    6.Bir kimse, bir özür sebebiyle farz
    olan bir namazı yere inmeden hayvan üzerinde kıldığı zaman, gücü yettiği
    tarafa yönelerek namaz kılabilir. Fakat kıbleye doğru yürümekte olan
    bir hayvan üzerindeki insanın namazı, o hayvanın kıble yönünden bir
    rükün yerine getirilecek kadar dönmesi ile bozulur.
    7.Kıble yönünü bilmeyen ve yanında
    soracak bir adam bulamayan kimse, araştırma yapar. Bazı işaretlere,
    güneşe ve yıldızlara bakarak kıble yönünü araştırır da kanaat getirdiği
    tarafa doğru namazını kılar. Namazını tamamladıktan sonra kıble yönünü
    belirlemede hata ettiğini anlarsa, artık o namazı iade etmez. Fakat
    namaz içinde iken kıble yönünü bilecek olsa, o tarafa dönerek namazını
    tamamlar; yeniden kılması gerekmez. Kıble yönü üzerindeki şüphe, ister
    şehir içinde, ister kırda, ister karanlık gecede ve gündüz vaktinde
    olsun, durum aynıdır. Böyle bir kimsenin kapıları çalıp kıbleyi sorması
    gerekmez.
    8.Bir kimse kıble yönünden şüphelense ve
    yanında kıbleyi bilen bir adam olduğu halde ondan sormayarak kendi
    araştırmasına göre bir tarafa yönelerek namaz kılsa, eğer gerçekten
    isabet etmişse namazı sahih olur; fakat isabet etmemişse namazı sahih
    olmaz. Gözleri görmeyenin durumu da böyledir. Kıble konusunda güvenilir
    bir kimsenin sözü, insanın kendi kanaatine uymasa bile, onu tutmak
    gerekir. Çünkü haber verme, araştırmadan daha kuvvetlidir.
    9.Kıble yönünden şüphe eden kimse,
    araştırma yapmaksızın bir tarafa doğru namaz kılmaya başladıktan sonra
    namaz içinde kıbleye isabet ettiğini anlarsa, namazını iade eder. Tam
    bir inançla kılacağı geri kalmış rekatları, şüphe ile kılmaya başladığı
    rekatlar üzerine bina edemez; çünkü kuvvetli, zayıf üzerine bina
    edilmez. Fakat namazını bitirdikten sonra isabetini anlarsa, namazı iade
    gerekmez; çünkü rekatların hepsi aynı bir halde kılınmış olur. İmam Ebû
    Yusuf a göre, her iki halde de iade gerekmez.
    10.Kıble yönünden şüpheye düşen kimse,
    araştırma yaptığı halde “kanaatına aykırı” bir tarafa yönelerek namazını
    kılsa sahih olmaz. Bu durumda kıbleye isabet etmiş bile olsa, namazını
    iade etmesi gerekir. İmam Ebû Yusuf’a göre, kıbleye isabet etmişse,
    namazı iade etmek gerekmez.
    11.Kıble yönü üzerinde ihtilafa düşen
    kimseler, yalnız başına olarak namazlarını kılarlar. İmama uydukları
    takdirde, imamın kanaatına aykın bulunanların namazı sahih olmaz.
    12.Bir gemi içinde namaz kılan kimse gücü
    yetiyorsa kıbleye doğru kılar; istediği tarafa doğru kılamaz. Gemi her
    döndükçe, onun da kıbleye doğru dönmesi gerekir.
    13.Bir kimse abdestsiz olduğunu sanarak
    kılmakta olduğu namazdan ayrıldıktan sonra, mescitten çıkmamış olsa
    bile, abdestli olduğunu hatırlamış olsa, namazı bozulmuş olur. Fakat bir
    kimse mescitte namaz kılarken kendisinde abdestsizlik hali olduğunu
    sanarak kıbleden ayrılsa da, mescidden çıkmadan önce kendisinde
    abdestsizlik hali olmadığını anlasa, İmam Azam’a göre namazı bozulmuş
    olmaz; mescidden çıktıktan sonra anlarsa, ittifakla namazı bozulur,
    çünkü bir özür bulunmaksızın yerin değişmesi namazı hükümsüz kılar.
    14.Nafile namazlara gelince: Bir kimse,
    nafile bir namazı şehir dışında, bir özür olmaksızın hayvan üzerinde
    istediği yöne doğru kılabilir. İmam Ebû Yusuf’a göre, şehir içinde de bu
    şekilde nafile namaz kerahetsiz kılınabilir. İmam Muhammed’e göre ise,
    şehir dahilinde böyle nafile namaz kılmak kerahetle caizdir. Şehir
    dışından maksad, sefer hükmünün başlamasıyla namazın iki rekat olarak
    kılınabileceği yer demektir.
    15.Bir kimse, kıbleden başka bir tarafa
    yönelik olarak, bir rekat namaz kılmış olan bir körü, kıble yönüne
    çevirip de ona uyacak olsa, bakılır; Eğer kör, kıbleyi soracak bir kimse
    bulunduğu halde sormadan namaza başlamış ise, ikisininde namazı sahih
    olmaz. Eğer soracak adam yok ise, körün namazı sahih olur, ona uyan
    adamınki sahih olmaz.
    Müslümanların, namazlarını kılarlarken en eski ve en mukaddes mabed olan
    Kabe’ye yönelmeleri, aralarındaki birliği canlandırmak, düzeni sağlamak
    ve gönüllerini müşterek bir ibadet duygusu ile ferahlandırmak, ibadet
    nuru ile aydınlatmak gibi hikmetlere dayanmaktadır.


+ Cevap Ver

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Mesaj Yazma Yetkiniz Var
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  
^

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349