1 sonuçtan 1 ile 1 arası

Risale-i Nur’un elmasları, siyasete değişilmemeli 30 Mayıs 2011 / 23:40 “Risale-i Nur

 Islamseli.Net Katagorisinde ve  Serbest Bölüm Forumunda Bulunan  Risale-i Nur’un elmasları, siyasete değişilmemeli 30 Mayıs 2011 / 23:40 “Risale-i Nur Konusunu Görüntülemektesiniz.=>Risale-i Nur’un elmasları, siyasete değişilmemeli 30 Mayıs 2011 / 23:40 “Risale-i Nur Risale-i Nur’un elmasları, siyasete değişilmemeli 30 Mayıs 2011 / 23:40 “Risale-i Nur ve siyaset” ilişkisini uzmanlara sorduk. 12. konuğumuz Aksiyoner Hukukçular Derneği Genel Başkanı Av. Emrullah Beytar… Röportaj: Cemil Yüzer – RisaleHaber BEDİÜZZAMAN’IN SABİTELERİ DEMOKRATLIKLA ÖRTÜŞÜYOR “Risale-i Nur ...

  1. #1
    HARP

    Standart Risale-i Nur’un elmasları, siyasete değişilmemeli 30 Mayıs 2011 / 23:40 “Risale-i Nur

    Risale-i Nur’un elmasları, siyasete değişilmemeli
    30 Mayıs 2011 / 23:40
    “Risale-i Nur ve siyaset” ilişkisini uzmanlara sorduk. 12. konuğumuz Aksiyoner Hukukçular Derneği Genel Başkanı Av. Emrullah Beytar…


    Röportaj: Cemil Yüzer – RisaleHaber

    BEDİÜZZAMAN’IN SABİTELERİ DEMOKRATLIKLA ÖRTÜŞÜYOR

    “Risale-i Nur ve siyaset” ilişkisini uzmanlara sorduk. 12. konuğumuz Aksiyoner Hukukçular Derneği Genel Başkanı Av. Emrullah Beytar…

    Risale-i Nur'a göre Demokratlık nedir?

    Cevabı zor verilebilecek bir soru olduğu düşüncesindeyim. Üstad hazretlerinin neşretmiş olduğu eserlerde doğrudan bir “demokratlık” tanımına rastlamış değilim. Zaten demokratlık kavramı son yüzyıllarda şekillenmeye başlayan ve kanaatimce halen bu tamamlama sürecini bitirmemiş bir kavramdır. Ancak halen tekamül sürecini tamamlamış ve ancak bu yüzyılın en prestijli kavramlardan biri olarak karşımıza çıkan “demokratlık” kavramının muhteviyatı veya sabiteleri ile Üstadın hayatının her üç dönemde de taviz vermeyerek savunduğu sabitlerin önemli bir kısmı ile örtüştüğü düşüncesindeyim.

    Üstadın bilhassa ulema sıfatıyla yazmış olduğu Münazarat adlı eserinde ve müceddid sıfatlarıyla yazmış olduğu muhakemat adlı eserlerinde Kur’an eczanesinden faydalanarak sosyal ve içtimai konularla ilgili önemli sabiteler tesbit etmiştir.

    Üstadın Münazarat’taki ideal meşrutiyet, hürriyet, adalet tanımlamaları ve Muhakemat’taki istikbal ehlinin vasıflarını tahattur ettiğimizde, bizlerde henüz tekemmül etmemiş “demokratlık” kavramını şekillendirebileceğimizi düşünüyorum.

    Üstadın doğrudan bir demokratlık tanımı yapmamış olmakla birlikte özellikle hayatının son dönemlerinde yazmış olduğu mektuplarda “demokratlar” ve “dindar demokratlar” kavramını kullandığını görmekteyiz.

    Benim fehmime göre “demokratlardan” kasıt, dindar olmamakla birlikte bazı olgun ve erdemli sıfatlara sahip, temel hak ve özgürlükleri savunan kişilerdir.

    “Dindar Demokratlardan” kasıt ise dokuzuncu mukaddimede geçen “beni-ademin en eşrefi, ehl-i hak ve hakikat olan doğru Müslümanlardır” tanımına yakın hal ve tutum içerisinde olan dindarlar için kullanmış olabileceği düşüncesindeyim. Yine de Muhakemat’taki sekizinci mukaddimede istikbal ehli için yazmış olduğu esaslar sağlıklı bir şekilde üzerinde münazara yapılmalıdır. Demokratlığı kanaatimce bu esaslar çerçevesinde bir yere koymak mümkün olacaktır.

    SAİD NURSİ ÖZGÜRLÜK ÇITASINI YÜKSELTMİŞTİR

    Risale-i Nur'a göre Ahrarlık nedir?

    Ahrarlık yanlış hatırlamıyorsam İttihat ve Terakki’nin despotik tutumuna karşı çıkan ve özgürlükçü bir tavır takınan bir siyasi harekettir.

    Üstadın Ahrar’la olan ilişkisi neydi ve hangi boyutta olduğu noktasında çok fazla bir bilgiye rastlamış değilim. Ancak Münazarat adlı eserinde “bizim eksek ahrarımız, mütekit Müslümanlardır” şeklinde bir atıf söz konusudur.

    Fakat Üstad hayatının son yıllarında (yanılmıyorsam Emirdağ lahikasında) yazmış olduğu bir mektupta, İttihat ve Terakkinin devamının CHP olduğunu, Hürriyetçilerin (Ahrarların) devamının Demokrat Parti olduğunu, İttihad-ı Muhammed-i Cemiyetinin devamının da Nurcular olduğunu dile getirmiştir.

    Ahrarlığı hürriyet olarak ele aldığımızda ise zaten Üstadın bu konudaki görüşü açıktır. Özgürlüğü “ibahecilikten” tefrik ederek özgürlük çıtasını olabildiğince yüksek bir noktaya koymuştur.

    Risale-i Nur'a göre siyaset nedir ve nerede durulmalıdır?

    Bugün daha çok, birey ve toplum ihtiyaçlarına hak, adalet, eşitlik özgürlük ve meşveret çerçevesinde cevap veren bir siyasal mekanizmanın adı olarak karşımıza çıkmış bulunan siyaset mekanizması Hz. Hasan’dan sonra bu sabitelerden uzaklaşarak belli bir kişi ve grubun menfaatini esas alarak canavarlaştığını söylemek mümkündür. Eğer siyaset evrensel ahlak ölçüleri, hak, adalet, özgürlük, meşveret, çoğulculuk, katılımcılık, hakça paylaşım gibi sabiteleri içinde barındıran siyasete “bireysel” anlamda uzak durmak çok akıl karı olmadığı düşüncesindeyim. Zira İslam’da imandan sonra ikinci önemli cüz olarak amal-i Saliha karşımıza çıkmaktadır. Amal-i Saliha ise daha çok sosyal hayata matuf ibadetlerdir.

    HAS VE SADIK NUR TALEBELERİ SİYASETTEN UZAK DURMALI

    Risale-i Nur'a göre cemaat-siyaset mesafesi nasıl olmalıdır?

    Bu sorunun en güzel cevabı Üstad Tarihçe-i Hayat isimli eserindeki bir mektupta cevap veriyor.

    “Alem-i insaniyette ve İslamiyette üç muazzam mesele olan, iman ve şeriat ve hayattır. İçlerinde en muazzamı iman hakikatleri olduğundan, bu hakaik-i imaniye-i kur’aniye başka cereyanlara, başka kuvvetlere tabi alet edilmemek ve elmas gibi o Kur’an’ın hakikatleri, dini dünyaya satan veya alet eden adamların nazarında cam parçalarına indirmemek ve en kudsi ve en büyük vazife olan imanı kurtarmak hizmetini tam yerine getirmek için Risale-i Nur’un has ve sadık talebeleri, gayet şiddet ve nefretle siyasetten kaçıyorlar.”

    Bu mektupta benim anladığım özellikle “has” ve “sadık” talebelerinin siyasetten ve siyasi partilerden uzak durmaları gerektiği ikazı yapmaktadır. Bu iki sıfat bireyler için geçerli olduğu gibi cemaatler için de geçerli olduğu düşüncesindeyim.

    Kısacası Has ve Sadık Nur talebeleri ve bu kişilerden oluşan nur cemaatlerinin elmas hükmünde olan Kur’an hakikatlerinin dini dünyaya satan veya alet eden adamlar nazarında cam parçalarına indirmemek ve kudsi ve ne büyük vazife olan imanı kurtarmak hizmetini tam yerine getirmek için şiddetle ve nefretle siyasetten kaçınmaları gerekir düşüncesindeyim.

    İTTİHAD-I MUHAMMEDİ CEMİYETİNİN TÜZÜĞÜNE SAHİP BİR PARTİ…

    Risale-i Nur'da, Hac bahsinde geçen "Siyaset-i Aliye-i İslamiye" ışığında, Nur talebelerinin siyasete bakışları hangi çerçevede olmalıdır?

    Siyaset-i Aliye-i İslamiye’nin olabilmesi için zihinlerimizin Kur’an’la barışması gerekir. Yani tevhid-i kıble etmemiz gerekir. İttihad-ı Muhammed-i Cemiyetinin tüzüğüne ve amacına uygun bir siyasi hareketin olması gerekir. Bu amaca ve tüzüğe sahip olmayan bütün siyasi hareketlerden has ve sadık nur talebelerinin ve iman hizmetinin hadimlerinin uzak durması gerekir. Bundan sonra söyleyecek sözlerim yeni tartışmalara yol açacağından dolayı bu sorunun cevabını şimdilik kısa kesiyorum.


Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Mesaj Yazma Yetkiniz Var
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  
^

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331