+ Cevap Ver + Yeni Konu aç
3 sonuçtan 1 ile 3 arası

ihlaslı olmak için nasıl olmak gerekir

 Islamseli.Net Katagorisinde ve  Serbest Bölüm Forumunda Bulunan  ihlaslı olmak için nasıl olmak gerekir Konusunu Görüntülemektesiniz.=>ihlaslı olmak için nasıl olmak gerekir “İhlaslı olmak için nasıl olmak gerekir? İhlâs ile uhuvvet arasındaki farkı açıklayabilir misiniz?” “İhlâslı olmak için nasıl olmak gerekir? İhlâs ile uhuvvet arasındaki farkı açıklayab Ihlâs uhuvveti, uhuvvet de ihlâsı perçinler İçteki ihlâs ve samimiyet, uhuvvete yansır Müslüman’ın, Müslüman kardeşine ALLAH rızası için gösterdiği ...

  1. #1
    Administrator Karani - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2009
    Yer
    Erzincan, Turkey
    Mesajlar
    11.813
    Tecrübe Puanı
    10

    Standart ihlaslı olmak için nasıl olmak gerekir

    “İhlaslı olmak için nasıl olmak gerekir? İhlâs ile uhuvvet arasındaki farkı açıklayabilir misiniz?”

    “İhlâslı olmak için nasıl olmak gerekir? İhlâs ile uhuvvet arasındaki farkı açıklayab
    Ihlâs uhuvveti, uhuvvet de ihlâsı perçinler İçteki ihlâs ve samimiyet, uhuvvete yansır Müslüman’ın, Müslüman kardeşine ALLAH rızası için gösterdiği sevgi, güven, dayanışma, yardımlaşma ve kardeşlik ruhu da ihlâs ile zirveye çıkar


  2. #2
    Administrator Karani - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2009
    Yer
    Erzincan, Turkey
    Mesajlar
    11.813
    Tecrübe Puanı
    10

    Standart ihlaslı olmak için nasıl olmak gerekir

    Dinde ihlâs, Kur’ân’a dayalı bir mefhumdur Kur’ân’ın; “Muhakkak Biz sana kitabı hak ile indirdik Dini ALLAH’a tahsis ederek, ihlâs ile sadece ALLAH’a ibadet et Dikkat edin, halis din ALLAH’ındır!”1 veya “De ki: ‘Dini yalnız ALLAH’a tahsis ederek, sadece O’na ihlâsla ibadet etmekle emr olundum Ve Müslüman’ların ilki olmakla emrolundum”2 ya da, “De ki: Dinimin yalnız ALLAH’a ait olduğunu bilerek, yalnız O’na ihlâsla ibadet ederim”3 yahut “Oysa onlar, doğruya yönelerek, dini yalnız ALLAH’a has kılarak, ihlâs içinde yalnız ALLAH’a ibadet etmekle, namaz kılmakla ve zekât vermekle emrolundular”4 âyet-i kerimelerinde “ihlâs” çok net biçimde işlenmekte ve Müslümanlardan istenmektedir

    Peygamber Efendimizin (asm), “Bilenlerin dışında insanlar helâk olur Bildiklerini yaşayanların dışında bilenler helâk olur Bildiklerini ihlâsla yaşayanların dışında, amel sahipleri helâk olur İhlâslı olanlar da büyük bir tehlike üzerindedirler”5 hadis-i şerifi, dem ve damarlarımıza işlemekte, kulaklarımızı çınlatmakta, kalbimizi titretmektedir

    Görülüyor ki, yüce dinimiz “ihlâsı” bütün amellerimizin ve davranışlarımızın zirvesine yerleştirmektedir Bu durumda, hadisteki kurtuluş sırasına göre, zirveden aşağıya doğru amellerimizi bir sıraya koymak istersek; karşımızda bir zorunlu gereklilik olarak: Önce ihlâsı, sonra ameli, sonra da bilgiyi görürüz

    Bu sıralama, hiç şüphesiz bilgiye ve amele reddiye değil; “ihlâsa” verilen önem ve önceliktir

    İhlâsı içtenlik, samimiyet ve özgünlük kavramlarıyla açıkladığımızda, vahiy dininin ihlâsı neden ön plâna aldığı daha iyi anlaşılmış olacaktır İhlâs ve içtenlikten sonra “amel”in gelişinin mânâsı şudur: Amel hata kaldırır; ama içtenlik ve ihlâs hata kaldırmaz Yani ameldeki hatalar—bilhassa kişinin bilgisi dışında olursa—affa uğrayabilir Burada dinin “kolaylık, rahmet ve mağfiret” yönü hemen devreye girer ve ağırlığını koyar Ancak içtenlik ve özde hata vâkî olursa, yani ihlâsta zafiyet bulunursa, yani—söz meclisten dışarı—amelin “niçininde” biraz riya, gösteriş ve ALLAH’tan başkasına da temayül söz konusu olursa,—maazALLAH—amelin “hepsini” iptale götürecek bir fesadın da kapısı aralanmış olur


  3. #3
    Administrator Karani - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2009
    Yer
    Erzincan, Turkey
    Mesajlar
    11.813
    Tecrübe Puanı
    10

    Standart ihlaslı olmak için nasıl olmak gerekir

    O halde, temel programımız: Önce sırf ALLAH’ın rızasını tahsil etme “kast ve niyetini” taşımak Sonra “gücümüz yettiği kadar” amel yapmak Sonra bilmediklerimizi “öğrenmek” olmalıdır

    Bu sıralamayı uhuvvet için de düşünmek mümkündür Mü’minleri “kardeş” ilân eden6 Kur’ân, kardeşler arası hak ve hukukun korunmasına büyük önem veriyor Kur’ân’a göre, kardeşler arası ilişkilerin başına yine, sırf ALLAH’ın rızasını tahsil gayreti, niyeti ve kastı yerleştirilmelidir “Elhubbu fillah ve’l-buğzu lillah” olarak formüle edilen “ALLAH için sevmek ve ALLAH için buğz etmek”, ihlâsın uhuvvete yansımış hâlinden başka bir şey değildir

    Keza Kur’ân, takvayı beşerî ilişkilere dayalı olarak da izah eder Yani mü’min kardeşinin olumsuz davranışlarına karşı öfkeyi yutmak ve kusurlarını affetmek Kur’ân nazarında “takva”dan ibarettir7

    İhlâs ve uhuvvetin din için, dünya için, âhiret için ve hizmet için vazgeçilmez önemine binaen; Üstad Bedîüzzaman Hazretleri her iki mefhuma da ayrı ayrı risâleler tahsis etmiş ve önemle işlemiştir8

    İhlâs ve uhuvvete tam muvaffak olmak için birbirimize duâ etmekten başka çaremiz var mı?

    Dipnotlar:
    1- Zümer Sûresi, 39/2,3
    2- Zümer Sûresi, 39/11,12
    3- Zümer Sûresi, 39/14
    4- Beyyine Sûresi, 98/5
    5- Keşfü’l-Hafâ, 2/312
    6- Hucurât Sûresi, 49/10
    7- Âl-i İmrân Sûresi, 3/133,134
    8- Lem’alar, s152-172; Mektûbât, s 253-261


+ Cevap Ver

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Mesaj Yazma Yetkiniz Var
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  
^

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331