Çevresindeki insanlara çeşitli olaylar anlatarak sempati kazanan kişilerin icra ettiği meslek; meddahlıktır. Türk tiyatrosunun önemli bir parçasıdır. Geleneksel seyirlik oyunların yapı taşıdır. Kendini ifade etme; yani anlatı sanatıdır. Doğal bir mizansen olduğu için, gerçekçi tiyatronun işlerini zorlaştırır. Birçok kişi tarafından meddahlıkla ile ilgili algı sadece güldürme amaçlı olsa da; aslında içerdiğinde taklit ve yerme de vardır. [Linkleri sadece kayıtlı üyeler görebilir. Kayıt olmak için tıklayın] seçtiği konular, seyirci ile arasında kuvvetli bir bağ kurulmasına neden olur. Bu güçlü iletişim işin stand up olarak algılanmasına bile neden olur. Meddahlığın temelinde ‘’ güldürü’’ vardır; fakat meddahlık sadece bunun ile sınırlı bir anlatı sanatı değildir. Yemek tarifi anlatır, taklitler yapar, hikâyeler anlatır. Geleneksel tarihi; Doğu, Batı ve Orta Çağ’a kadar uzanır... Meddahlığın ilham aldığı birçok şey vardır. Özellikle Osmanlı döneminde kentlere ağızdan ağza iletişim ile yayılmıştır. Bu yayılma sırasında da belirli gösteri sanatları ile karıştırılmıştır. Özellikle hikâyecilikten çok farklıdır. Çünkü meddahın bir senaryosu, yazılı bir metni yoktur. Sahnede tamamen doğaçlama yaparlar. Seyirciden beslenirler. Bu öyle bir meslektir ki her zaman; aydınlık bir akıl, hazır cevaplılık ve seri konuşma gerektirir. Her defasında anlattığı ya da değindiği bir konuyu tekrar tekrar anlattığın daha da zenginleştirerek sunar. Mekânların dinamiğine göre, seyircinin reaksiyonuna göre hareket eder. [Linkleri sadece kayıtlı üyeler görebilir. Kayıt olmak için tıklayın] hikaye anlatırken, hikayelerin es pas aralıkları gevşektir. Mesela bir hikaye anlatırken seyirciden gelen herhangi bir söz karşısında, anında cevap verir ve o anda hikayenin seyri değişebilir. Mesela şehir benzetmeleri ya şehir betimlemeleri yaparken bir anda yemek tarifi vermeye başlayabilir. Aslına bakarsanız [Linkleri sadece kayıtlı üyeler görebilir. Kayıt olmak için tıklayın] bu kadar sevilmesinin en önemli nedeni böyle interaktif olmasıdır. Seyirci zamanın nasıl geçtiğini anlamadan sıkılmadan Meddahı dinler. Gösteri kimi zaman sadece karşılıklı sohbetler halinde de devam edebilir. Bu tamamen mekânın ve seyircinin doğası ile alakalıdır.