+ Cevap Ver
1 sonuçtan 1 ile 1 arası

İmsak Tartışmalarına Hayrettin Karaman Yorumu

 Islamseli.Net Katagorisinde ve  Serbest Bölüm Forumunda Bulunan  İmsak Tartışmalarına Hayrettin Karaman Yorumu Konusunu Görüntülemektesiniz.=>İmsak Tartışmalarına Hayrettin Karaman Yorumu Oruç tutanların kafalarını karıştıran imsak tartışmaları hakkında konuşan Prof. Hayrettin Karaman, Diyanet’in imsak ve namaz vakti için yaptığı belirlemenin gönül rahatlığı ile uygulanabileceğini söyledi. Ramazan ayının gelmesiyle oruç tutanların kafalarını karıştıracak hararetli imsak tartışmaları başladı. Birlik beraberlik mesajlarının verildiği bu mukaddes ayda imsak ve iftar ...

  1. #1
    Administrator Karani - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2009
    Yer
    Erzincan, Turkey
    Mesajlar
    12.914
    Tecrübe Puanı
    10

    Standart İmsak Tartışmalarına Hayrettin Karaman Yorumu

    İmsak Tartışmalarına Hayrettin Karaman Yorumu

    Oruç tutanların kafalarını karıştıran imsak tartışmaları hakkında konuşan Prof. Hayrettin Karaman, Diyanet’in imsak ve namaz vakti için yaptığı belirlemenin gönül rahatlığı ile uygulanabileceğini söyledi.

    Ramazan ayının gelmesiyle oruç tutanların kafalarını karıştıracak hararetli imsak tartışmaları başladı. Birlik beraberlik mesajlarının verildiği bu mukaddes ayda imsak ve iftar saatleri konusunda ortaya atılan iddialar İslam alemini rahatsız ediyor. Diyanet’in takvimine karşı bazı cemaatlerin kendi takvimlerini oluşturup oruca başlama saatlerini farklı uyguladıkları biliniyor. Biz de ‘Diyanet’in takvimi insanların kafalarını neden karıştırıyor?’ sorusunu İlahiyatçı Prof. Dr. Hayrettin Karaman’a sorduk.

    ENİNE YAYILAN IŞIK

    Prof. Dr. Karaman, ‘Diyanet, ayetlere ve hadislere dayanarak imsakın ve sabah namazının ilk vaktinin ‘kırmızı şafak değil, beyaz şafakın ilk ışıkları, başlangıcı, enine yayılanı’ olduğunu kabul ediyor. Bunu tespit için de hem hesap yaptırıyor hem de gözlem yaptırıyor. Bunu kabul etmeyen taraf ise şafakın kırmızı olduğunu, bunun da daha geç belirdiğini iddia ediyor. İddiasına nakil ve akıl (bilim) yönünden deliller ileri sürüyor. İlim ahlakı şöyle demeyi gerektiriyor: ‘Benim görüşüm budur ve bana göre bu doğrudur, başka görüşlere de saygım vardır ama katılmıyorum’. İşte bu söylendiği zaman kafalar karışmaz, insanlar bölünmez, ümmet tefrikaya düşmez. Bana göre Diyanet’in hem imsak hem de sabah namazının ilk vakti için yaptığı belirleme gönül rahatlığı ile uygulanabilir’ dedi.

    SABAH NAMAZI NE ZAMAN KILINIR?


    Sabah namazı niçin başka zamanlarda ortalık aydınlanınca kılınıyor da Ramazan’da imsak vakti girince kılınıyor? sorusuna ise Karaman şöyle cevap verdi: ‘Namazların vakti bir zaman çizgisi değil, zaman aralığıdır. Bu zaman aralığının başında, sonunda veya ortasında bu namazlar kılınabilir. Ramazan’da insanlar, imsak başlayıp namazın vakti girer girmez sabah namazını kılıp yatmak istiyorlarsa bu mümkün olsun diye namaz ilk vaktinde kılınıyor. Sair zamanlarda ise ortalık biraz aydınlanınca kılınması tercih ediliyor. Bu iki uygulama da caizdir, namaz, vakti içinde kılınmış olmaktadır.

    SAHABE BİLE TARTIŞTI

    İslam alimi Prof. Dr. Karaman, imsakın ve dolayısıyla onunla başlayan sabah namazının ilk vaktinin ne ile belli olacağı, doğu ufkunda beliren hangi aydınlığın ve rengin ‘imsak ve sabah namazı vaktinin alameti’ olduğu konusunun sahabe devrinden beri tartışılmış bir konu olduğunu söyleyerek şöyle devam etti: ‘Şimdiye kadar büyük çoğunlukla alimlerin kabul ettikleri ve uygulanan usule eskiden de muhalefet edenler, farklı görüş ileri sürenler olmuştur. Şafak’ın doğu ufkunda enlemesine yayılan beyaz renkli aydınlık değil de kırmızı renkli şafak olduğu iddiası da, ortalık iyice aydınlanmadıkça oruç başlamaz diyenler de eskiden beri vardır. ‘Hesap mı, gözlem mi, her ikisi mi’ tartışması da yeni değildir. Bu sebeple tartışmaya taraf olanların ‘yeni bir buluş yapmış ve tek hakikati yakalamış olma edasından’ vazgeçmeleri, daha mütevazı olmaları gerekiyor. Bir de karşı tarafı ‘bilerek yanlışta ısrar etme’ ithamından vazgeçmeleri icab ediyor.’

    HASSASİYET VAR

    Kurumun, ilmi esas alarak ciddi araştırmalar yaptığını söyleyen Alim ‘Diyanet bunu yaparken uzmanları topluyor, üniversite ile işbirliği yapıyor, samimi ve ilmî bir sonuca ulaşıyor, bunun doğru olduğuna inanıyor ve ilan ediyor’ dedi.

    Kurumu töhmet altında bırakmayın

    Diyanet İşleri Başkanlığı’nın öteden beri Müslümanların ulemasıyla ve halkıyla kahir ekseriyetinin kabul ettikleri usulü ve vakti bugün de kabul ettiğini ve uyguladığını ifade eden Hayrettin Karaman, ‘Diyanet İşleri Başkanlığı’na dönüp ‘Siz bilerek yanlışta ısrar ediyorsunuz’ demek iftira olur, su-i zan olur, Diyaneti töhmet altında bırakmak olur ki, bunu tasvip etmemiz mümkün değildir’ diye konuştu. Karaman, hepimizin tartıştığı bu önemli konuyu şu iki maddenin altını çizerek özetledi: ‘Diyanet İşleri Başkanlığı farklı görüşlerden habersiz değil. Ve aynı zamanda Diyanet İşleri Başkanlığı söz konusu farklı görüşlerin doğru olduğunu bildiği halde yanlışta ısrar ediyor değil.’


+ Cevap Ver

LinkBacks (?)

  1. Yandex
    Refback Bu Konu
    06-21-2015, 06:04 PM

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Mesaj Yazma Yetkiniz Var
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  
^

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349