+ Cevap Ver
1 sonuçtan 1 ile 1 arası

Alim

 Güncel Yazılar Ve Haberler Katagorisinde ve  Sizin Yazdıklarınız Forumunda Bulunan  Alim Konusunu Görüntülemektesiniz.=>ALİM İlim sahibi, bilen,bilgin, bilgili, belli düzeyde bir bilgi birikimini sahip olan kimse. Alim kelimesi Arabca´daki “bilmek” anlaminda olan “A-li-me” kökünden türetilmistir. İslam´da alim; Allah´in kitabi Kur´an-i Kerim basta olmak üzere Rasulullah´in hadislerini ve bütün sünnetini bilen, diger İslami ilimlerden gerektigi sekilde haberdar olup ileri seviyede bir bilgi birikimine ulasmis ...

  1. #1
    Gönüllü Paylaşımcı ALI25 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    May 2015
    Yer
    Almanya
    Yaş
    47
    Mesajlar
    50
    Tecrübe Puanı
    5

    Standart Alim

    ALİM

    İlim sahibi, bilen,bilgin, bilgili, belli düzeyde bir bilgi birikimini sahip olan kimse. Alim kelimesi Arabca´daki “bilmek” anlaminda olan “A-li-me” kökünden türetilmistir.

    İslam´da alim; Allah´in kitabi Kur´an-i Kerim basta olmak üzere Rasulullah´in hadislerini ve bütün sünnetini bilen, diger İslami ilimlerden gerektigi sekilde haberdar olup ileri seviyede bir bilgi birikimine ulasmis kimseye denir.

    Bu kabiliyetli kimseler temel İslami bilgileri aldiktan sonra, belli bir ilim dalinda daha cok ilerleyip özel bir ihtisas alanina sahip olurlar.

    Alim; bilgisi artip ilerledikce görüs acisi genisleyen ve bilgisi ile ihtisasi disindaki alanlarda hüküm vermekten cekienen, bildiklerinin dogrulugunu sürekli olarak arastiran kimsedir.

    İslam aliminin farz-i ayn ve farz-i kifaye olan ilimlerden birinde ilerlemesi mümkün oldugu gibi her mü´min icin farz-i ayn olan belli seviyedeki ilimleri elde ettikten sonra, daha dar cercevede bir ilim alaninda söz sahibi olacak kadar ayri bir sahada ilerlemesi mümkündür.

    İslam bir toplumda tefsir, hadis, fikih, kelam gibi ilimlerde gercek otorite sahibi alimlerin varligi zarurettir. Ayrica bu ilimlere belli bir düzeyde sahip olup; ayrica kimya, fizik, matematik, astronomi gibi bugün fen ilimleri olarak kabul edilen ilimlerin birinde de ihtisas kesbetmis ilim adamlarinin toplum icinde varligi zorunludur.

    Bu ilimlerin birinde mütehassis olmak her toplum icinde yasiyan insanlar icin farzi kifaye durumundadir.

    Toplum icinde bir kisi veya birkac kisinin bu ilimlere sahip olmasi, toplumun mükellef oldugu farz-i kifaye durumunu ortadan kaldirir.

    İslam toplumunda alimin en önemli görevlerinden biri ´emr-i bi´l-ma´ruf ve nehy-i ani´l-munker´dir.

    Alimin toplumda Allah´in emir ve yasaklarinin tam anlamiyla uygulanip uygulanmadigini, yöneticilerin Allah´in hükümlerini uygulamada titiz davranip davranmadiklarini kontrol edip bu hususta yöneticileri uyarmasi gerektigi gibi; bu konuda halkin da dikkatini cekmkesi gerekir.

    Alim, ümmetin ileri gelen sahsiyeti demektir. Alim, her hususta İslam´in izzetini koruyan, İslam´in hakimiyeti icin gayret sarfeden, Allah´in ahkamini uygulama hususunda ihmalkar davranan yöneticileri her zaman hak yola cekmeye calisan kimse demektir.

    Alim; yöneticiler zulüm ve adaletsizlige sapinca onlardan ayrilan ve onlara karsi İslami bir tavir takinan kimsedir.

    İslam aliminin, Allah´in emirlerini cigneyen yöneticilere yaltaklik eden İsrailoglullari alimlerinden ayri bir özellik tasimasi, İslami izzetin geregidir.

    Bu tavir İslam aliminin takinmasi gereken bir tavirdir. İmam-i Azam Ebu Hanife, İmam Ahmed İbn Hanbel gibi vb. Alimlerin tavri ve hassasiyeti bu idi.

    İslam alimi heva ve hevesine uymayip kendi arzulari istikametinde dine ilavelerde bulunan kimse degildir.
    İslam bu cercevedeki alime büyük deger vermistir. İslam, alimin izzet ve haysiyetini korumus ve ona gereken mevkii vermistir. “Allah´in kullari arasinda ondan en cok korkan alimlerdir.” (Fatir, 35/28). “Bilmiyorsaniz ilim erbabina sorunuz.” (en-Nahl, 16/43). Ayetleriyle, Kur´an´in alimler hakkindaki hükmü en acik bir sekilde belirtilmistir.

    Hz. Peygamber (s.a.s.), alimleri bircok hadislerinde övmüstür. En cok övdügü alimler ise ilimleriyle amel edenler olmustur. (Darimi, Mukaddime, 27).

    İnsanlari ilimleriyle irsad edip, onlara ilmini duyuran kimseyi Allah toplum icinde sözü dinlenir kimse kilar. (İbn Hanbel, II, 162, 223-224).

    Buna karsilik ilmiyle dünyaya talip alimler de yine Rasulullah tarafindan yerilmistir. (Tirmizi, İlim, 6).

    Müslüman daima Hz. Peygamber´in dua buyurdugu gibi, Allah´tan dünya ve ahiretine yararli bir ilim ister (Muslim, Zikir, 73; Ebu Davud, Vitir, 32; İbn Mace, Mukaddime, 23).

    İnsanlarin en hayirlilari alimlerin en hayirlilaridir (Darimi, Mukaddime, 34, 55).

    “Alimler peygamberlerin varisleridir” (Buhari, İlim, 10; Ebu Davud, İlim, 1; İbn Mace, Mukaddime, 17) buyuran Rasulullah alimlerin toplumu yönlendirme hususunda peygamberlere vekil ve halef olduklarini beyan etmistir.

    İbn Mesud´tan rivayet edilen bir hadiste, “Allahu Teala kiyamet gününde alimleri toplayarak buyuracak ki: “Ben size sirf hayir murad ettim. Bunun icin de kalblerinize hikmeti koydum. Haydi girin Cennetime. İslediginiz kusurlarinizi magfiret ettim.” buyrulur.

    Ebu´d-Derda´dan rivayet edilen bir hadiste Rasulullah (s.a.s.) alimleri su sekilde övmüs ve müjdelemistir: “Her kim bir ilim yoluna girer ve ondan bir ilim taleb ederse; Allah onu Cennet yollarindan bir yola koyar ve ilim isteyene melekler kanatlarini gererler. Bunu o alimin ugrasisindan hoslandiklari icin yaparlar. Peygamberler ne dinar ne de dirhem miras birakmadilar. Su halde onu alan cok büyük bir nasip almis olur.” (Buhari, İlim, 10; Muslim, Zikir, 37; Ebu Davud, İlim, 1; Tirmzi, İlim, 19; İbn Mace, Mukaddime, 17).

    İlmi bir seviyeye sahip olan alime, Allah katindaki degerinden dolayi itaat, Allah´in emrine itaattir.

    Hak yolda ve hayra götüren bir hususta alimin yaptigi tavsiyeye uymak mü´minler icin farzdir.

    Bu farziyet ancak alim, Allah´in razi oldugu bir hususu tavsiye ederse söz konusudur.

    Allah´in razi olmadigi ve Allah´in emretmedigi, dinde olmayan bir bid´at tavsiye eden alimin tavsiyesine uyulmaz.

    Böyle bir bid´ate cagildiginda reddetmek ise mü´min icin farzdir. İslam´da olmayan bir hususu dine sokmak ve kendinden bir hüküm koymak Rububiyet iddiasinda bulunmak demektir.

    Allah´in emir ve yasaklari disina cikip İslam disi taguti nizamlara yapismak nasil küfür ise, alimlerin heva ve heveslerine uyarak koyduklari hüküm ve gösterdikleri gayri İslami yol ve ibadetlere yönelmek ve bu ibadetleri dinden kabul etmek de küfürdür.

    Bu duruma göre İslam alimi, toplumu yönlendiren ve Allah´in hükümlerinin uygulanmasindan titizlik gösteren bir rehberdir.

    Alimler ilimlerinin geregi olarak toplum icindeki görev ve fonksiyonlarini daima hatirlamak zorundadirlar.

    Ümmetler, alimlerinin dogru yolu izledikleri ve dogru yolda olduklari müddetce ayakta kalirlar. Bunun icin Hz. Peygamber (s.a.s.) “Alim ölümü İslam´da acilan bir gediktir” (Darimi, Mukaddime, 32) buyurmuslardir. (Samil İslam Ansiklopedisi Ct.1 Sf.111.112/Heyet)
    Konu ALI25 tarafından (02-02-2017 Saat 05:44 PM ) değiştirilmiştir.

+ Cevap Ver

Benzer Konular

  1. Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 11-29-2014, 12:42 AM
  2. Mezhepsiz alim olurmu
    By Karani in forum Mezhepler
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 06-22-2011, 11:45 AM
  3. Alim Cocuk
    By erkan12 in forum Siyer-i Nebi
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 03-12-2011, 07:59 PM
  4. Hatasız alim kime denir
    By Karani in forum Dinimiz ve diğer dinler
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 10-31-2010, 02:09 PM
  5. Alim befat ederse
    By BeRkCaN in forum Köşe Yazıları
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 07-27-2010, 11:55 AM

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Mesaj Yazma Yetkiniz Var
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  
^

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379