+ Cevap Ver + Yeni Konu aç
1 sonuçtan 1 ile 1 arası

Abdestsiz namaz kılmak

 İslami Konular ve kaynakları Katagorisinde ve  Soru ve Cevaplarla İslam Forumunda Bulunan  Abdestsiz namaz kılmak Konusunu Görüntülemektesiniz.=>Abdestsiz namaz kılmak Sual : S. Ebediyye kitabını okurken anlayamadığım yerleri, maddeler halinde bildiriyorum: 1- Maliki’yi taklit anlatılırken, (Yıkamadık yer kaldığını bir ay sonra bile hatırlayınca, yalnız orayı hemen yıkar. Hemen yıkamazsa, guslü batıl olur) deniyor. Peki, hemen yıkarsa, abdesti ve guslü sahih olduğu gibi, bir ay boyu kıldığı namazlar ...

  1. #1
    Aktif Üye
    Üyelik tarihi
    Aug 2010
    Yer
    Malatya
    Yaş
    23
    Mesajlar
    485
    Tecrübe Puanı
    10

    Standart Abdestsiz namaz kılmak

    Sual: S. Ebediyye kitabını okurken anlayamadığım yerleri, maddeler halinde bildiriyorum:
    1- Maliki’yi taklit anlatılırken, (Yıkamadık yer kaldığını bir ay sonra bile hatırlayınca, yalnız orayı hemen yıkar. Hemen yıkamazsa, guslü batıl olur) deniyor. Peki, hemen yıkarsa, abdesti ve guslü sahih olduğu gibi, bir ay boyu kıldığı namazlar da mı sahih oluyor?
    CEVAP
    Evet. Hemen yıkamazsa, Maliki’de abdesti ve guslü batıl olacağı için, bu abdest veya gusülle kılacağı namazlar sahih olmaz. Ama bilmeden kıldığı namazlar sahih olur.

    2- (İmam, unutarak abdestsiz kıldırmışsa, Namazdan sonra hatırlarsa, o cemaatten ulaşabildiklerine, haber verir. Haber alan, iade eder, alamayan affolur. Bir kavilde de imamın cemaate haber vermesi lazım değildir) deniyor. Haber vermediklerinin, abdestsiz imamla kıldıkları namaz nasıl sahih oluyor?
    CEVAP
    Kasıt olmadığı için sahih oluyor.

    3-
    (İki elinin ve iki ayağının yıkaması farz olan yerleri kesik olanın, yüzü de yaraysa, teyemmüm edemeyeceğinden abdestsiz kılar ve namazı iade etmez) deniyor. Abdestsiz kılmak yerine, hiç kılmasa ne fark eder?
    CEVAP
    Namaz kılmaz da diyen âlimler olmuşsa da, kılabilenin kılması lazımdır.

    4- (Teyemmüm ederek namaz kıldıktan sonra suyu gören kimse, namazını iade etmez) deniyor. Su geldiğine göre, mazereti kalmıyor, abdest alıp niye namazı iade etmiyor?
    CEVAP
    O an su bulunmadığı için, dini bir mazeretle teyemmüm edilerek namaz kılınmış oluyor. Dinimizin bildirdiği sebeplerle kılındığı için tekrar kılınması gerekmiyor.

    5-
    (Elbisenin veya vücudun bir yerine necaset gelse, bu yeri bulamasa, zannettiği yeri yıkasa temiz olur. Namazdan sonra necis yer meydana çıksa, namazı iade etmez) deniyor. Yanlış yerin yıkandığı meydana çıkıp, necis yer belli olduğuna göre, necasetle kılınan namazı niye iade etmiyor?
    CEVAP
    Dinimizin bir kaidesidir bu. Niye böyle kural kondu denmez. Kasten necis elbiseyle namaz kılmıyor. Necaseti temizlediğini zannederek kılıyor. Bu hareketi, namazın iade edilmesini gerektirmiyor.

    6- (Kıbleyi araştırır, karar verdiği cihete doğru kılar. Sonradan, yanlış olduğunu anlarsa, namazı iade etmez) deniyor. Kıbleye karşı namaz kılmak farz olduğuna göre, farz terk edilerek kılınan namaz niye iade edilmiyor?
    CEVAP
    Kıbleyi araştırmakla, dinin emrine uyulmuş oluyor. Dinin emrine uyulunca, Kıbleden başka yöne doğru da kılınmış olsa, namaz sahih oluyor.

    7- (Gerekli araştırma yaptıktan sonra, Müslüman diye zekât verdiği kimse kâfir çıksa veya fakir sanarak zekât verdiği kimse, zengin çıksa bunlara verilen zekâtı iade etmez) deniyor. Zengine ve kâfire verilen zekât nasıl caiz oluyor?
    CEVAP
    Gerekli araştırmayı yapıyor. Fakir ve Müslüman olduğuna kanaat getirdikten sonra zekât veriyor. Araştırma yapması, onu tekrar zekât vermekten kurtarıyor. Bunun gibi, Tergib-üs-salât kitabında, (İmam, gayrimüslim olduğunu söylerse, arkasında yıllarca kılınan namazları kaza etmek gerekmez) deniyor; çünkü dinimiz zahire bakıyor. Kalblerdekini yalnız Allahü teâlâ bilir. Adamın gayrimüslim olduğunu niye bilemedin diye sorguya çekmiyor.

    8-
    (Elbisesinde necaset olup da, bilmese namaz sahih olur. Necaseti namazdan sonra görse, kaza etmek lazım gelmez) deniyor. Necaseti gördüğü halde, namazı niye kaza etmiyor?
    CEVAP
    Resulullah efendimiz, namaz içinde nalınını çıkarıp, Cebrail aleyhisselam, (Nalının kirli olduğunu haber verdi) buyurdu ve namazı kaza etmedi. Bunu esas alan âlimler, namazı kaza etmek gerekmediği bildirdiler.


+ Cevap Ver

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Mesaj Yazma Yetkiniz Var
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  
^

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349