+ Cevap Ver + Yeni Konu aç
1 sonuçtan 1 ile 1 arası

Melekler niçin ilim yapamıyorlar? Oysa ademoğulları hem ilim

 İslami Konular ve kaynakları Katagorisinde ve  Soru ve Cevaplarla İslam Forumunda Bulunan  Melekler niçin ilim yapamıyorlar? Oysa ademoğulları hem ilim Konusunu Görüntülemektesiniz.=>Melekler niçin ilim yapamıyorlar? Oysa ademoğulları hem ilim Melekler niçin ilim yapamıyorlar? Oysa ademoğulları hem ilim, hem de melekler gibi ibadet yapabiliyorlar? Soru Melekler niçin ilim yapamıyorlar? Oysaki ademoğulları hem ilim yapabiliyorlar,hem de melekler gibi ibadet edebiliyorlar? Bir de şunu sormak isterim: Melekler ibadet, insanlar da ilim yapıyorlar ve insanlar ...

  1. #1
    Administrator Karani - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2009
    Yer
    Erzincan, Turkey
    Mesajlar
    12.917
    Tecrübe Puanı
    10

    Standart Melekler niçin ilim yapamıyorlar? Oysa ademoğulları hem ilim

    Melekler niçin ilim yapamıyorlar? Oysa ademoğulları hem ilim, hem de melekler gibi ibadet yapabiliyorlar?
    Soru
    Melekler niçin ilim yapamıyorlar? Oysaki ademoğulları hem ilim yapabiliyorlar,hem de melekler gibi ibadet edebiliyorlar? Bir de şunu sormak isterim: Melekler ibadet, insanlar da ilim yapıyorlar ve insanlar meleklerden üstün olduğuna göre ilmin ibadetten üstün olduğu şeklinde bir mantıksal çıkarımda bulunabilir miyiz?

    Cevap

    Bu konuyu bir kaç madde halinde izah etmekte yarar vardır:
    1. Meleklerin -Allah tarafından kendilerine öğretilen- vehbî ilmleri vardır. “Sübhansın ya Rab! Senin bize öğrettiğinden başka hiç bir ilmimiz/bilgimiz yoktur?”(Bakara, 2/32) mealindeki ayetin ifadesinden bunu anlamak mümkündür.
    2. İlim amelle yarışan, rekabet eden değil, onunla iç içe, omuz omuza, baş başa verip aynı maksada yürüyen bir unsurdur. Bu sebeple, ilim ile ibadeti ayrı kamplarda kategorize etmek isabetli değildir.
    3. İlim bağımsız olarak varlığını sürdürebilir. Amel/ibadet ise ancak ilme bağlı olarak kendini gösterebilir. Amelsiz ilim olabilir, fakat ilimsiz amel olamaz. Bu sebeple, ilmin her zaman ibadetten üstünlüğü söz konusudur. Nitekim, “Ey inananlar, toplantılarda size "Yer açınız" dendiğinde yer açınız ki Allah da size yer açsın. Size, "Kalkınız" dendiğinde kalkınız ki Allah da içinizdeki inananları ve kendilerine ilim/bilgi verilenleri derecelerle yükseltsin. Aallah tüm yaptıklarınızdan haberdardır”(Mücadele,58/11) mealindeki ayette ilim sahiplerine üstün bir derecenin verildiğine özellikle vurgu yapılmıştır.
    4. Melekler, imtihana tabi olmadıkları için -Allah’ın kendilerine öğrettiği vehbi ilimler dışında- ilim tahsil etmek gibi imtihanın bir malzemesini kullanmak zorunda değiller. İnsanlar ise, imtihana tabidir. İmtihanın en önemli malzemesi ise ilimdir. Herkes öğrendiği ilmi kadar değer kazanır.
    5. Amel ve ibadet ise, kulluğun zorunlu bir sonucudur. Onun için hem melekler, hem de insanlar sahip oldukları ilimleri doğrultusunda ibadetle yükümlüdürler. Yalnız meleklerin bu yükümlülüğü, bir imtihan sorumluluğu değil, bir fıtrat kanunu olarak cereyan etmektedir. Diğer bir ifadeyle, melekler farklı dereceler kazanmak için değil, yaratılış gayeleri doğrultusunda kulluk yapıyorlar. İmtihana tabi tutulmadıkları için onlardan isyan çıkmaz, her konuda Allah’ın emirlerine emirber nefer gibi hizmet ederler. İnsanlar ise, imtihana tabi tutuldukları için isyan da yapabilir, itaat de yapabilirler..
    6. İnsanoğlu, zahir ve bâtın havas ve duygularıyla, bilhâssa derinliğine nihayet olmayan vicdanıyla kâinatı ihata etmiş bir kabiliyettedir. İnsanın yeryüzüne halife olması, Allah'ın hükümlerini icra ve kanunlarını tatbik etmesi içindir. Bu ise, tam bir ilme bağlıdır. Allah, Hz. Âdem'i -nihayetsiz bir ilim öğrenme kabiliyetiyle donatarak melaikeye tercih etmiş ve hilafet istihkakında ilm-i esma ile mümtaz kılmıştır. Yani: “Cenab-ı Hak Âdem'i bütün kemalâtın mebadisini tazammun eden âlî bir fıtratla tasvir etmiştir ve bütün maâlînin tohumlarına mezraa olarak yüksek bir istidad ile halketmiştir ve mevcudatı ihata eden ulvî bir vicdan ve ihatalı on duygu ile teçhiz etmiştir; ve bu üç meziyet sayesinde, bütün hakaik-i eşyayı öğretmeye hazırlamıştır, sonra bütün esmayı kendisine öğretmiştir”(İşaratu’l-İ’caz, talim-i esma meselesi)


+ Cevap Ver

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Mesaj Yazma Yetkiniz Var
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  
^

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349