+ Cevap Ver
1 sonuçtan 1 ile 1 arası

Süt hısımlığının hükmü - süt akrabalığı

 İslami Konular ve kaynakları Katagorisinde ve  Soru ve Cevaplarla İslam Forumunda Bulunan  Süt hısımlığının hükmü - süt akrabalığı Konusunu Görüntülemektesiniz.=>Süt akrabalığı - Süt hısımlığının hükmü Aralarında süt hısımlığı bulunan kimselerin evlenmeleri haramdır. Süt hısımları her nasılsa evlenmişlerse, durum anlaşıldığında derhal ayrılmaları gerekir. Çünkü anne sütünün, çocuğun büyüme ve gelişmesinde eşsiz bir rolü, çocukla onu emziren anne arasında duygusal bir bağı vardır. Bu husus, günümüzde tıp tarafından da tesbit edilmiştir. ...

  1. #1
    Administrator Karani - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2009
    Yer
    Erzincan, Turkey
    Mesajlar
    12.914
    Tecrübe Puanı
    10

    Standart Süt hısımlığının hükmü - süt akrabalığı

    Süt akrabalığı - Süt hısımlığının hükmü

    Aralarında süt hısımlığı bulunan kimselerin evlenmeleri haramdır. Süt hısımları her nasılsa evlenmişlerse, durum anlaşıldığında derhal ayrılmaları gerekir.

    Çünkü anne sütünün, çocuğun büyüme ve gelişmesinde eşsiz bir rolü, çocukla onu emziren anne arasında duygusal bir bağı vardır. Bu husus, günümüzde tıp tarafından da tesbit edilmiştir.

    Aralarında süt hısımlığı bulunan kimseler, birbirine nâmehrem olmazlar. Bir fitne korkusu muhtemel olmayınca birbirine bakabilirler.

    Süt emme ile süt hısımlığı sabit olursa da bununla nafaka, miras, azad etme, şahitliğin kabul olmaması, nikâh velayeti, mal velayeti gibi diğer neseb hükümleri sabit olmaz. Çünkü neseb, süt vermekten daha kuvvetlidir. Süt hısımlığı, sadece nass yani ayet-i kerime ve hadis-i şerif ile sabit olan hususlarla sınırlı kalır. Nesebe her bakımdan eşit haklar sağlamaz.

    Mesela bir süt ana, süt oğlu veya süt kızından nafaka isteyemez. Ve bunlardan biri vefat edince kendisine diğeri varis olamaz. Ancak başka bir yönden nafakaya veya mirasa hak sahibi olursa o zaman nafaka alır ve varis olur.

    Süt Emme Sebebi İle Nikahları Haram Olan Kadınlar

    Kur’ân-ı Kerîm’de:

    “... Sizi emziren analarınız ve süt kız kardeşleriniz ile evlenmeniz size haram kılındı...” buyrulur. Bu âyet-i kerimede: Biri süt anne, diğeri de süt kardeş olmak üzere yalnız iki tane süt hısımından söz edilmiştir. Bu konuda genel prensip hadis-i şeriflerle konulmuştur.

    Abdullah b Abbâs (R.A.) den rivayete göre Hz.Peygamber (S.A.V.) efendimiz, amcası Hz. Hamza (R.A.)nun kızı hakkında:

    “O, bana halâl olmaz. Nesebden dolayı haram olan, sütten dolayı da haram olur. Çünkü O, benim süt kardeşim Hamza’nın kızıdır.” Buyurdu.

    Hz. Hamza (R.A.), Hz.Peygamber (S.A.V.) efendimizin hem amcası, hem de süt kardeşidir. Çünkü Ebu Leheb’in cariyesi Süveybe her ikisini de emzirmiştir. Hz. Hamza (R.A.), Hz.Peygamber (S.A.V.) efendimizden iki yaş daha büyük idi.

    Bu hususta Hz.Aişe (R.Anha)dan rivayete göre Resûlullah (S.A.V.) efendimiz:

    “Doğum, nesebten dolayı evlenilmesi ne haram olmuş ise, sütten dolayı da evlenilmesi haram olur.”

    Süt hısımlığı sebebi ile nikâhları haram olan kadınlar, nesep yakınlığı sebebi ile nikâhları haram olan kadınlar gibi şu dört sınıfa ayrılırlar:

    1- Usûldür: Bunlar, bir kimsenin süt anası ve süt ana ve babasının neseben veya rezâan yani süt valideleri ile ne kadar varsa nineleridir.

    2- Fürûdur. Bunlar, bir kimsenin süt kızları ve süt evlâdının neseben veya rezâan kızları ile ne kadar varsa kız torunlarıdır.

    3- Süt baba ve ananın neseben veya rezâan cüzleridir. Bunlar, bir kimsenin rezâan ana baba bir veya baba bir veyahut ana bir kız kardeşleri ile rezâan erkek veya kız kardeşlerinin neseben ve rezâan kızları ve ne kadar varsa kız torunlarıdır.

    4- Süt baba ve ana tarafından dedelerin neseben veya rezâan cüzleridir. Bunlar da bir kimsenin rezâan ana-baba bir veya baba bir veyahut ana bir teyzeleri ile halalarıdır.

    Neseben baba ve ananın rezâan valideleri, nineleri ve kızkardeşleri ile teyze ve halaları da bu dördüncü sınıfa dahildirler.

    Bu sebeple bir kimse, mesela neseben babasının süt kardeşini veya teyzesini nikâh edemez.

    Yukarıdaki meseleden de anlaşıldığı üzere süt veren kadın, süt emen çocuğun süt annesidir, süt veren kadının kocası da süt emen çocuğun süt babasıdır.

    Mehmet Talu.


+ Cevap Ver

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Mesaj Yazma Yetkiniz Var
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  
^

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349